Mozaik
DANIEL EK, IZVRŠNI DIREKTOR SPOTIFYJA

Poručio glazbenicima: Nije dovoljno objavljivati glazbu svake 3-4 godine
Objavljeno 8. kolovoza, 2020.
Izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek prilično je razljutio brojne poznate glazbenike svojom izjavom o tome da trebaju raditi kako bi mogli eventualno živjeti od isplata honorara od strane poznatog streaming servisa, prenosi internetski magazin Consequence of Sound.

Spotify i druge slične streaming usluge na mnogo su načina bile zaštitni znak za ljubitelje glazbe koji žele trenutačno pristupiti bilo čemu. No, od svog predstavljanja krajem 2000-ih Spotify je također stekao upitnu reputaciju zahvaljujući svojim slabo isplativim stopama isplate umjetnicima. Prema nedavnom izvješću, srednja indie-etiketa zaradila je samo 0,00348 američkih dolara po streamu. Mnoga su velika imena švedsku tvrtku prozvala zbog neuspjeha glazbenika, uključujući i frontmena Radioheada Thoma Yorkea, koji je svojevremeno Spotify nazvao "posljednjim prdežom umirućeg leša".

U Spotifyju ne misle da rade nešto pogrešno. Zapravo, u toj streaming tvrtki vjeruju da su umjetnici ti koji se ne trude dovoljno kako bi pomogli sami sebi. Izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek izjavio je u pomalo neobičnom intervjuu za MusicAlly da glazbenici trebaju neprestano snimati i proizvoditi glazbu kako bi opstali. Rekao je da, iako glazbenici često ne hvale javno Spotify, podaci govore da su zapravo zadovoljni visinom isplata.

- Iako privatno nerijetko hvale Spotify, u javnosti jednostavno nemaju pobuda za to. No, prema podacima, nesumnjivo je kako je sve više umjetnika sposobno živjeti od dohotka putem streaminga - napomenuo je Ek.

Njegov glavni argument u obranu Spotifyja iznio je tijekom razgovora o umjetnicima i situaciji iz prošlosti, ali i sadašnjosti. Prema Ekovim riječima, umjetnici koji su bili uspješni u prošlosti možda nemaju toliko sreće u današnjem svijetu koji nagrađuje brze i neprekidne radne cikluse.

- Ne možete snimati glazbu jednom u tri-četiri godine misleći da će to biti dovoljno. Današnji umjetnici shvaćaju kako je riječ o neprekidnom angažmanu za obožavatelje. Radi se o u ulaganju u djelo i u priču oko albuma te o održavanju stalnog dijaloga sa svojim obožavateljima. Zbilja smatram da su oni koji ne prolaze dobro na streaming servisima uglavnom ljudi koji žele raditi na staromodan način - rekao je izvršni direktor Spotifyja.

Kazati umjetnicima da konstantno trebaju objavljivati ​​nove materijale samo zato da bi preživjeli, elitistička je izjava koja dehumanizira njih i njihov rad. To bi moglo imati opasne posljedice, za razliku od onih koje su pogodile koncertnu industriju. S obzirom na digitalizaciju glazbe umjetnici su se morali gotovo u potpunosti oslanjati na turneje kako bi preživjeli, što je rezultiralo iscrpljujućim, pretrpanim koncertnim rasporedima koji često prijete njihovom fizičkom i mentalnom zdravlju. A u skladu s Ekovom logikom, ako žele biti uspješni, sličan bi pristup trebali primijeniti i kod skladanja, snimanja i objavljivanja.

Očekivano, Ekove su izjave izazvale niz negativnih reakcija od strane glazbenika. Legendarni David Crosby na Twitteru ga je nazvao "gnjusnim pohlepnim malim govnom", a slično je reagirao i nekadašnji član R.E.M.-a Mike Mills, poručivši Eku da se "je.. s tom svojom teorijom stvaranja glazbe po tvorničkom ustroju". D.Miklić
Nesumnjivo je kako je sve više umjetnika sposobno živjeti od dohotka putem streaminga, kaže Ek
Možda ste propustili...

POVRATAK NA SCENU KAO EKSPERIMENTALNI DUO

Libar je objavio EP “Nova zemlja”

JOŠ JEDNO VELIKO GLUMAČKO IME U EKRANIZACIJI SUPERPOPULARNE VIDEOIGRICE

Keanu Reeves posudit će glas Shadowu

Najčitanije iz rubrike