Objavljeno 8. kolovoza, 2020.
Izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek prilično je razljutio brojne poznate glazbenike svojom izjavom o tome da trebaju raditi kako bi mogli eventualno živjeti od isplata honorara od strane poznatog streaming servisa, prenosi internetski magazin Consequence of Sound.
Spotify i druge slične streaming usluge na mnogo su načina bile zaštitni znak za ljubitelje glazbe koji žele trenutačno pristupiti bilo čemu. No, od svog predstavljanja krajem 2000-ih Spotify je također stekao upitnu reputaciju zahvaljujući svojim slabo isplativim stopama isplate umjetnicima. Prema nedavnom izvješću, srednja indie-etiketa zaradila je samo 0,00348 američkih dolara po streamu. Mnoga su velika imena švedsku tvrtku prozvala zbog neuspjeha glazbenika, uključujući i frontmena Radioheada Thoma Yorkea, koji je svojevremeno Spotify nazvao "posljednjim prdežom umirućeg leša".
U Spotifyju ne misle da rade nešto pogrešno. Zapravo, u toj streaming tvrtki vjeruju da su umjetnici ti koji se ne trude dovoljno kako bi pomogli sami sebi. Izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek izjavio je u pomalo neobičnom intervjuu za MusicAlly da glazbenici trebaju neprestano snimati i proizvoditi glazbu kako bi opstali. Rekao je da, iako glazbenici često ne hvale javno Spotify, podaci govore da su zapravo zadovoljni visinom isplata.
- Iako privatno nerijetko hvale Spotify, u javnosti jednostavno nemaju pobuda za to. No, prema podacima, nesumnjivo je kako je sve više umjetnika sposobno živjeti od dohotka putem streaminga - napomenuo je Ek.
Njegov glavni argument u obranu Spotifyja iznio je tijekom razgovora o umjetnicima i situaciji iz prošlosti, ali i sadašnjosti. Prema Ekovim riječima, umjetnici koji su bili uspješni u prošlosti možda nemaju toliko sreće u današnjem svijetu koji nagrađuje brze i neprekidne radne cikluse.
- Ne možete snimati glazbu jednom u tri-četiri godine misleći da će to biti dovoljno. Današnji umjetnici shvaćaju kako je riječ o neprekidnom angažmanu za obožavatelje. Radi se o u ulaganju u djelo i u priču oko albuma te o održavanju stalnog dijaloga sa svojim obožavateljima. Zbilja smatram da su oni koji ne prolaze dobro na streaming servisima uglavnom ljudi koji žele raditi na staromodan način - rekao je izvršni direktor Spotifyja.
Kazati umjetnicima da konstantno trebaju objavljivati nove materijale samo zato da bi preživjeli, elitistička je izjava koja dehumanizira njih i njihov rad. To bi moglo imati opasne posljedice, za razliku od onih koje su pogodile koncertnu industriju. S obzirom na digitalizaciju glazbe umjetnici su se morali gotovo u potpunosti oslanjati na turneje kako bi preživjeli, što je rezultiralo iscrpljujućim, pretrpanim koncertnim rasporedima koji često prijete njihovom fizičkom i mentalnom zdravlju. A u skladu s Ekovom logikom, ako žele biti uspješni, sličan bi pristup trebali primijeniti i kod skladanja, snimanja i objavljivanja.
Očekivano, Ekove su izjave izazvale niz negativnih reakcija od strane glazbenika. Legendarni David Crosby na Twitteru ga je nazvao "gnjusnim pohlepnim malim govnom", a slično je reagirao i nekadašnji član R.E.M.-a Mike Mills, poručivši Eku da se "je.. s tom svojom teorijom stvaranja glazbe po tvorničkom ustroju".
D.Miklić
Nesumnjivo je kako je sve više umjetnika sposobno živjeti od dohotka putem streaminga, kaže Ek