Novosti
DIONICA HALASICA - BELI MANASTIR

Za nastavak gradnje koridora 5C pristigla jedna ponuda
Objavljeno 27. veljače, 2020.
Natjecaj je bio objavljen sukladno propozicijama Europske banke za obnovu i razvoj, a ponuda je vrijedna 59 milijuna eura

Iz Hrvatskih autocesta priopćili su kako je u utorak, 25. veljače, istekao rok za dostavu ponuda za gradnju dionice Halasica - Beli Manastir, a u sklopu dovršetka autoceste na koridoru 5C. Pristigla je jedna ponuda, i to Poslovne udruge Osijek - Koteks d.d. (vodeći partner) i GP-a Krk d.d. (partner). Vrijednost njihove ponude je 59 milijuna eura (73,8 milijuna eura s PDV-om). Javni natječaj bio je objavljen sukladno propozicijama natječaja Europske banke za obnovu i razvoj. U tijeku je procedura pregleda i ocjene ponude, ističu iz Hrvatskih autocesta.

Početak gradnje u planu je u prvoj polovini ove godine, odnosno nakon potpisivanja ugovora, a dovršetak gradnje planira se do sredine 2022. godine - odnosno 24 mjeseca od dana početka radova.

Podsjetimo kako je ovo bilo drugi put da Hrvatske autoceste raspisuju natječaj za tu dionicu. U rujnu prošle godine Uprava Hrvatskih autocesta poništila je javno nadmetanje za gradnju 17,5 kilometara te dionice, a tada je vrijednost radova procijenjena na 380 milijuna kuna. Natječaj je poništen nakon što Nadzorni odbor HAC-a nije potvrdio odluku Uprave o izboru ponude tvrtke Integral inženjering iz Laktaša za taj posao, a u međuvremenu su tvrtki istekla jamstva koja ona nije produžila. Na natječaj su tada pristigle tri ponude od kojih je samo Integralova bila ispod procijenjene vrijednosti i iznosila je 359,1 milijun kuna. Kineska kompanija Sinohydro Corporation ponudila je gradnju za 416,1 milijun kuna, a Zajednica ponuditelja Osijek - Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod ponudila je 446,1 milijun kuna. Otvaranje ponude za ovaj ponovljeni natječaj, ali po drugom modelu, pokazalo je da je Osijek-Koteks ostao u gabaritima prve ponude.

Ta osječka tvrtka je u posljednjih godinu dana angažirana na gradnji infrastrukture mosta Halasica te sedam nadvožnjaka i putnih prijelaza preko trase autoceste što će omogućiti nesmetano odvijanje prometa državnom, županijskom i lokalnim cestama dok se bude realizirala gradnja kolnika autoceste do Belog Manastira.

Istovremeno, radi se i na projektiranju dionice posljednjih pet kilometara, od izlaza Beli Manastir do državne granice s Mađarskom. Iz HAC-a su već prije izvijestili kako je još 2009. godine potpisan međudržavni ugovor o uspostavljanju točke spajanja autocesta između Branjinog Vrha i Ivandarde (Mađarska). Za tu dionicu u 2016. godini bila je izrađena studija o utjecaju zahvata na okoliš te je u ožujku 2017. godine ishođeno rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš. Hrvatske autoceste u listopadu prošle godine sklopile su ugovor za izradu projektne dokumentacije i provedbu upravnog postupka te je u tijeku izrada idejnog projekta. Cijela dionica koridora 5C, od granice s Bosnom i Hercegovinom do granice s Mađarskom, trebala bi biti završena krajem 2023. godine.

Dario Kuštro
DOVRŠAVA SE I MOST PREKO SAVE
S južne strane hrvatskog dijela koridora 5C privodi se kraju i gradnja mosta preko Save kod Svilaja. To se gradilište sastoji od dva paralelna mosta. Zajednička gradnja tog mosta realizirana je na temelju sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o gradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Svilaja i priključnih graničnih dionica autoceste na koridoru 5C. Sukladno tom sporazumu, svaka država financira 50 posto ugovorene vrijednosti radova.
59

milijuna eura (bez PDV-a) vrijedna je ponuda Zajednice ponuditelje Osijek-Kotes/GP Krk za gradnju punog profila autoceste 5C na dionici most Halasica - Beli Manastir
Možda ste propustili...

“PROBLEM S OSOBNIM ISKAZNICAMA JE U DOMENI MINISTARSTAVA”

Izbori prošli regularno, ponavljaju se samo na dva biračka mjesta

RAZLIKU ĆE DOBITI UKUPNO 830.122 POREZNA OBVEZNIKA

Porezna uprava: Isplata povrata poreza na dohodak kreće 2. svibnja