Ekonomija
31. KONFERENCIJA MAGROS

Nakon velikih ulaganja 90-ih u trgovini vlada stagnacija
Objavljeno 17. listopada, 2019.
Prednosti i nedostatci jedinstvenog tržišta EU-a bili su u fokusu konferencije za proizvođače i trgovce Magros 2019, koju organiziraju Hrvatska gospodarska komora i časopis Suvremena trgovina. "U prvih je osam mjeseci 2019. maloprodajni promet EU-a prosječno narastao za 2,7 % u odnosu prema istom razdoblju lani, a u Hrvatskoj je porastao za 5 %. Ulazak u EU nije nam donio bitne promjene u razvoju maloprodaje jer je ona već dosegnula europske i svjetske standarde. Ukidanje carina unutar Unije rezultiralo je većim unosom prehrambenih proizvoda, a našim proizvođačima otvoren je put na police europskog tržišta od pola milijarde kupaca", istaknuo je potpredsjednik HGK-a za trgovinu i financije Josip Zaher na otvaranju konferencije.
Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine, naglasio je da je nova maloprodajna revolucija već u tijeku i da će na prehrambenu industriju diljem svijeta utjecati kako dosad nismo vidjeli. "Trgovačke robne marke rast će na štetu velikih brendova, a iza toga je širenje diskontnih lanaca, koji rad temelje upravo na svojim robnim markama, poput Lidla ili Aldija. Cilj nam je potaknuti razvoj trgovine općenito, s posebnim naglaskom na ruralnim područjima, gdje trgovina zamire", rekao je Sertić.
Direktor hrvatskog ureda Zaklade "Konrad Adenauer" Holger Haibach rekao je da Hrvatska slijedi europske trendove u gospodarstvu, koji su se u Njemačkoj manifestirali nekoliko godina prije."
Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić upozorio je da u svakom poslu treba poštovati pravila. "Pristupanjem jedinstvenom tržištu došli smo do velikih prilika, ali i dobili veliku konkurenciju. Smatram da se možemo uhvatiti u koštac s najboljima", naglasio je Antonić.Zamjenica gradonačelnika Zagreba Olivera Majić istaknula je da je zajedništvo ono što će nas pozicionirati u svijetu, pa i u području trgovine. "Tu smo zbog poduzetnika, a o našem konačnom uspjehu odlučit će kupci", kazala je Majić. Upravo to je bila tema drugog panela, "Želi li Hrvatska (uopće) ulaganja u gospodarstvo – gdje i kako?". U toj raspravi sudjelovala je i direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić, koja je naglasila da su ulaganja nužna na svim razinama, jer su, uz potrošnju, glavni pokretač gospodarskog ciklusa. "Pred nama je novi investicijski ciklus jer se u trgovini primjećuje stagnacija nakon velikih ulaganja 90-ih. Bez toga nećemo moći pratiti svjetske trendove, a to je nužno da bismo se pozicionirali na europskom i svjetskom tržištu", zaključila je Ravlić. Z. Rupčić
Možda ste propustili...

PADA POTRAŽNJA ZA KEMIJSKIM PROIZVODIMA

Njemačka kemijska industrija je na dnu

DOĆI ĆE DO POVEĆANJA CIJENA SVIH VRSTA VOĆA

Štete od mraza u cijeloj Hrvatskoj

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

Najčitanije iz rubrike