Ekonomija
OPTIMISTIČNA PREDVIĐANJA

Većina globalnih putnika planira putovati održivije zbog klimatskih promjena
Objavljeno 25. travnja, 2024.
Godišnje istraživanje Booking.coma otkriva stalan osjećaj želje i osviještenosti globalnih putnika te ih 83 % potvrđuje da im je održivo putovanje važno.

Optimistična predviđanja pokazuju da tijekom sljedećih 12 mjeseci 75 % globalnih putnika kaže da želi putovati održivije. Njihove odluke temelje se na želji da tako postupe jer smatraju da je to ispravno (32 %) pa sve do osjećaja krivnje ako odaberu neki manje održiv način putovanja (43 %).

Nova područja ispitivanja koja su ove godine istražena prvi put otkrivaju da neki putnici ne prepoznaju važnost veće svjesnosti svog utjecaja jer jedna trećina (33 %) smatra da je već učinjena šteta nepovratna. Zapravo, četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene tako ozbiljne kako ih neki predstavljaju.

Štoviše, neki smatraju da je njihovo vrijeme provedeno na putovanjima previše dragocjeno da bi održivost stavili na vrh liste svojih odluka (28 %). Ako održivost ne vide na djelu, i to pridonosi osjećaju bespomoćnosti. Više od trećine (34 %) putnika vjeruje da je besmisleno nastojati održivije putovati u odredište koje ni samo ne provodi prakse održivosti. To mišljenje najviše dijele putnici iz Tajlanda (56 %), Indije (53 %) i Ujedinjenih Arapskih Emirata (52 %).

Način na koji se putnici, po svojem mišljenju, mogu suprotstaviti negativnim učincima putovanja ističu i njihova očekivanja oko suradnje. Znatnih 71 % putnika reklo je da mjesta koja obilaze žele ostaviti u boljem stanju nego kada su došli (više u odnosu prema 66 % prošle godine), a ovogodišnje dodatno ispitivanje pokazuje da 45 % njih smatra da se i sami na neki način mogu suprotstaviti društvenim učincima putovanja. Osim toga 40 % putnika vjeruje da su vlade odgovorne za edukaciju ljudi o učincima putovanja. "Važno je da nastavimo raditi na tome da održivije opcije ne budu samo raspoložive, već da ih korisnici i lakše razumiju te da im više vjeruju. Pritom vjerujemo da daljnje obrazovanje, jasne i dosljedne norme te vjerodostojni certifikati trećih strana legitimnih održivih praksi u iskustvima putovanja doista mogu pomoći. Iako bi nas naznake frustracije potrošača trebale zabrinjavati, to je i podsjetnik da ostanemo usredotočeni na važan zadatak za koji znamo da će promijeniti ne samo iskustvo putnika nego i lokalnih zajednica i odredišta diljem svijeta," istaknula je Danielle D‘Silva, voditeljica održivosti u Booking.comu.

Zdenka Rupčić
Booking.comovo istraživanje s uvidima prikupljeno je od više od 31.000 putnika u 34 zemlje i teritorija

Možda ste propustili...

DOSADAŠNJI VEĆINSKI VLASNIK POŽEŠKE KOMPANIJE

Zdravko Alvir prodao svoj udjel u Zvečevu za 6,68 milijuna eura

I NA MJESEČNOJ I NA GODIŠNJOJ RAZINI

Broj zaposlenih u industriji je pao

Najčitanije iz rubrike