Zdravlje
LJETO: SAVJET DERMATOLOGA

Za zaštitu od sunca potrebno je šest do osam žlica kreme
Objavljeno 29. srpnja, 2019.
Treba ju nanijeti pola sata prije izlaganja suncu, da bi je koža dobro upila

Na vrhuncu smo ljeta i sunce grije sve jače. Bez obzira na to jesmo li na plaži ili još na poslu, koji se odvija na otvorenom, treba zaštititi kožu od negativnog utjecaja sunčanih zraka. Opekline od sunca mogu predstavljati velik zdravstveni problem pa ih je bolje spriječiti nego liječiti, podsjećaju britanski dermatolozi.

Da vam koža ne bi pocrvenjela, prema najnovijem istraživanju britanskih znanstvenika, na nju bi trebalo nanijeti 36 grama ili šest do osam žličica kreme ili losiona za zaštitu od sunca. Dobro je namazati cijelo tijelo, no zapravo sve ovisi o tomu koliko odjeće nosite na sebi. "Ako ste na plaži i na sebi imate samo kupaći kostim, koristite i više od šest žličica kreme", savjetuje dr. Walayat Hussain iz Britanske udruge dermatologa. On i njegovi kolege savjetuju nanošenje kreme pola sata prije izlaganja sunčanim zrakama da bi je koža dobro upila.

Rezultati studije upućuju na to da ljudi ne nanose dobro kremu za zaštitu od sunčanih zraka pa ne dobiju ni polovinu zaštite od sunca iz losiona i krema. Teoretski je posve dovoljno nanijeti kremu sa zaštitnim faktorom 15, no u stvarnosti je potrebno upotrijebiti onu sa zaštitnim faktorom od čak 30 ili 50 da biste uistinu dobro zaštitili kožu. "Poput svih ostalih proizvoda, kreme i sredstva za zaštitu od sunca sadrže konzervanse. Svakako se pridržavajte uputa na pakiranju", kaže Hussain. Nije potrebno kreme i losione čuvati u hladnjaku, posve je dovoljno držati ih na "suhome i hladnom mjestu, u skladu s uputom proizvođača."

"Kada ste vani i kada ste izloženi sunčanim zrakama, kremu biste trebali nanositi svaka dva do tri sata", kaže Hussain. "No ako ulazite u more da biste se rashladili, namažite se kremom poslije kupanja jer se čak i vodootporna sredstva skidaju s kože."

Dr. Hussain, poput ostalih dermatologa, preporučuje boravak u hladovini u razdoblju između 10 i 16 sati te savjetuje da pritom konzumirate dosta vode. Ako ipak izgorite, kožu tretirajte poput svih ostalih opeklina, savjetuje Hussain.

Sunčevo zračenje na Zemlju stiže u obliku UVA i UVB zraka. Opekline izazivaju UVB zrake, a istraživanja pokazuju da one mogu rezultirati nekim oblicima raka kože. Sun protection factor (SPF) je mjera koja označava koliko dugo možete ostati na suncu bez opasnosti od opeklina u odnosu prema okolnostima bez zaštite. Primjerice, ako opekline bez zaštite obično dobijete za 10 minuta, SPF 30 će vam teoretski omogućiti da na suncu ostanete i do 300 minuta bez opeklina, osobito ako ste izloženi jakim sunčanim zrakama.

No u posljednje vrijeme sve veći broj stručnjaka upozorava na to da je paranoja od sunčanih zraka jednako štetna jer sve veći broj ljudi pati od nedostatka vitamina D, koji je od vitalnog značenja za zdravlje kostiju i zubi.

Hina
Kada ste vani i kada ste izloženi sunčanim zrakama, kremu biste trebali nanositi svaka dva do tri sata
Možda ste propustili...

NAŠ BIOLOŠKI SAT ODREĐUJE NA KOJI ĆEMO NAČIN REAGIRATI NA LIJEKOVE

Lijekovi za snižavanje krvnog tlaka imaju mnogo bolji učinak uzimaju li se prije spavanja

POSTOJI NEKOLIKO PROVJERENIH NAČINA DA PREHLADU “SASIJEČETE U KORIJENU”

Prehlada u prosjeku “obori” odrasle triput godišnje

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

POSTOJI NEKOLIKO PROVJERENIH NAČINA DA PREHLADU “SASIJEČETE U KORIJENU”

Prehlada u prosjeku “obori” odrasle triput godišnje

2

NAŠ BIOLOŠKI SAT ODREĐUJE NA KOJI ĆEMO NAČIN REAGIRATI NA LIJEKOVE

Lijekovi za snižavanje krvnog tlaka imaju mnogo bolji učinak uzimaju li se prije spavanja

3

STUDIJA BOLESTI SRCA

Perite zube često kako biste imali što zdravije srce