Kultura
OLJK: KOŽARIĆ U WALDINGERU

Neopterećen dostizanjem zanatske perfekcije
Objavljeno 9. srpnja, 2019.
Izložba donosi 11 djela kroz koja se može vidjeti spremnost Kožarićeva slobodnog pristupa radu

Ime umjetnika i akademika Ivana Kožarića u hrvatskoj se povijesti umjetnosti neprestano spominje u kontekstu njegovog djelovanja u sklopu grupe Gorgona (1959. - 1966.), kroz čiju je poetiku koncem 50-ih i u prvim godinama 60-ih počeo realizirati svoje konceptualno vrlo dorađene i inovativne projekte poput fotomontaže Rezanje Sljemena (1960.). Iako u početku vezan uz Gorgonu, Kožarić je usporedo razvijao svoje djelo koristeći u okrilju Gorgone isključivo dani prostor metafizičke i umjetničke slobode koji je postao konstantom čitavoga njegova života.


Kožarićev je opus vrlo bogat, a u dio te produktivnosti može se uvjeriti svatko tko posjeti stalni postav Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, gdje je uz niz drugih djela izložen i umjetnikov atelijer. Ivica Župan u jednom je zapisu o Kožariću napisao kako njegovo slobodoumno pristupanje umjetničkom radu ne robuje konceptima, kao ni strogim formalnim normativima. Štoviše, Kožarićevo "sklapanje raznorodnih materijalnih, medijskih, stilskih i duhovnih fragmenata može se čitati i kao refleks postmoderna duha, a njegov opus kao izraz antistila, antievolucije i antivremena".


Osječka nam izložba, otvorena u sklopu Osječkoga ljeta kulture, u Galeriji Waldinger, kustosice Branke Benčić, donosi 11 Kožarićevih djela kroz koja je moguće vidjeti upravo spomenutu spremnost umjetnikova slobodnoga pristupa radu neopterećenog dostizanjem zanatske perfekcije. Kožarić je punim plućima upijao poticaje zapadnjačkog pristupa ready-madeu koristeći u svojim djelima najrazličitije materijale, nerijetko i smeće, koji su pod budnim duhom autora postajale vizualne etide. Vrlo je spretno Benčić istaknula glavne karakteristike Kožarićeva opusa napisavši da "bilo da se radi o formalnim i konceptualnim istraživanjima koja je ugradio u oblike prostora ili aranžiranju, prekrajanju, reciklaži, stvaranju novih cjelina od odbačenih, jeftinih i svakodnevnih ready-made materijala, kroz cjelokupno se Kožarićevo stvaralaštvo provlače stvaralačka sloboda, svježina umjetničke geste te iznenađujuća konceptualna rješenja koja su dovela do njegovog jedinstvenog vizualnog jezika kao manifestacije neumorne radosti stvaranja“.

Uz izložbu bit će održane i dvije radionice za djecu - Oblik prostora i Punina i praznina (13. srpnja), na kojima će najmlađi moći uživati u neopterećenosti rada, kao što je to gajio sam Kožarić i mnogo kasnije nakon što je prema biološkim parametrima prestao biti dijete.

Igor LOINJAK

PROGRAM ZA UTORAK NA OLJK-u
U utorak, 9. srpnja, u dvorištu će GISKO-a biti predstavljena knjiga Miljenka Jergovića Selidba. Knjigu će predstaviti i s autorom porazgovarati osječka književnica Ivana Šojat. "Stan na Sepetarevcu iznova se pred nama materijalizira sobu po sobu, sa svakim komadom namještaja, ali, što je još važnije, i sa svim sudbinama ljudi koji su ga nastanjivali ili pohodili. Selidba nije samo knjiga, ona je mnogo više od toga, ona je istinski muzej, katalogiziran po najstrožim i najgenijalnijim pravilima struke, ali ne muzejske, nego spisateljske." - piše nakladnik Fraktura. Umjetnik za hitne intervencije plesna je predstava koja počinje u 21.30 sati u Barutani. Ulazak je besplatan na sve programe ovoga dana. N.Vek.
Možda ste propustili...

FOOZOS OBILJEŽIO 150. OBLJETNICU ROĐENJA IVANE BRLIĆ-MAŽURANIĆ

Predstava “Blagoslov” u čast našoj velikoj književnici

POKAZALI VIRTUOZNOST SVIRANJA I STEČENA TEORIJSKA ZNANJA

Učenici Glazbene škole Milka Kelemena osvojili niz vrijednih nagrada

Najčitanije iz rubrike