Osijek
INŽENJERI URBANE IDEJE I FGZ-A VISE IZNAD DRAVE

Pješački most: Osječki je simbol pod povećalom stručnjaka
Objavljeno 8. studenog, 2018.
Stručnjaci za ovakva specijalistička ispitivanja ponudit će i projekt sanacije da se građevina može pouzdano eksploatirati

Vezani članci

OŠTEĆENA ČELIČNA KONSTRUKCIJA SIMBOLA GRADA

Ima li razloga za strah od urušavanja pješačkog mosta?

NAKON NAPISA U GLASU SLAVONIJE

Sanirani oštećeni čelični dijelovi pješačkog mosta

Je li stanje cjelokupne konstrukcije ovješenog mosta u alarmantnom stanju ili nije, saznat će se nakon završetka detaljnog i stučnog pregleda koji je počeo jučer prema zahtjevu Grada Osijeka. Kako doznajemo stanje mosta prati se godinama u određenim intervalima. Ipak, nedavni je slučaj s oštećenim metalnim dijelom, o čemu smo pisali prije nekoliko dana, malo protresao odgovorne i pokrenuo ih s mrtve točke. Naime, već se drugu godinu odgađa kontrola zbog nekih nesporazuma o tome tko će i kako što odraditi prema ugovornim obvezama, pa se planirani početak pregleda nepotrebno razvukao.

No, kako god bilo, sada je taj problem razriješen, važno je da se stvar pokrenula s mrve točke. Posao je na sebe preuzela ekipa stručnjaka iz tvrtke Urbane ideje iz Samobora, s kojima smo jučer proveli dan na stručnom pregledu i razgovarali o tome što će i kako odraditi nakon pregleda, i analize detaljnih snimaka dronom iz zraka cjelokupne konstrukcije.Mate Baričević, direktor Urbane ideje, tvrtke specijalizirane upravo za ovakve poslove, kaže kako se bave i drugim inženjerskim djelatnostima, ali specijalizirani su za ispitivanje armirano-betonskih konstrukcija objekata u eksploataciji - mostova, tunela i kolničkih konstrukcija - te za sanaciju. To im je jedna od primarnih djelatnosti. Ovo generalno snimanje, upotpunjeno ispitivanjima koja ukazuju na neke moguće nedostatke, treba dati odgovor na pitanje u kakvom je stanju pješački most. Ovisno o ocjeni, definira se projektni zadatak na izvedbenoj razini za specijalistički pregled koji u konačnici uz sebe vodi određene istražne radove i projekt sanacije za očekivani mogući projektirani daljnji vijek građevine.- To obuhvaća sve konstruktivne elemente, u ovom slučaju je izuzetno kompleksna inženjerska konstrukcija koja je ovješena. Zatege koje su postavljene preko čeličnih pilona osnova su svega, i tu se događa problem vitkosti konstrukcije koja visi na čeličnoj užadi. Znači, ako nešto od toga ne odgovara, može vrlo jednostavno doći do neželjenih situacija. Zato pregledavamo sve, jer smo ugovorili u projektnom zadatku istražne radove i projekt sanacije, što će u konačnici dati rješenje kako objekt održati takvim kakav jest, odnosno poboljšati ga da bude siguran za korištenje - navodi Baričević. diplomirani inženjer građevine.U iduća će se dva-tri dana ispitati fizikalno-mehaničke karakteristike svih materijala, u ovom slučaju betona i čelika. Podizvođač je Građevinski fakultet Zagreb - Zavod za tehničku mehaniku, koji će provestii modalnu analizu objekta, mjerenje sile u osnovnoj užadi i zategama koje drže rasponsku konstrukcij te to usporediti s osnovnim modelom iz vremena gradnje mosta. Pregledat će i unutrašnjost pilona, gornju platformu, odnosno sedlo, sidrišta i ostalo, a za potrebe dijela poslova angažirat će i vatrogasnu opremu.
Darko Pejić
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike