Osijek
OŠTEĆENA ČELIČNA KONSTRUKCIJA SIMBOLA GRADA

Ima li razloga za strah od urušavanja pješačkog mosta?
Objavljeno 24. listopada, 2018.
Odsjek za promet Grada Osijeka izdao je nalog za hitnu izmjenu “U” spona

Dok se stotinama kilometara daleko od Osijeka planira graditi velebni Pelješki most, osječki je pješački u iznimno lošem stanju. Srećom, u planu je, kako doznajemo u gradskoj upravi, njegova sanacija. No hoće li se do tada urušiti zbog, moguće je, narušene stabilnosti, na što je upozorio jedan naš čitatelj koji je, zabrinut, poslao poruku i fotografiju puknute spone koja povezuje čeličnu konstrukciju, odnosno glavno uže razapeto između pilona s užadima što nose betonske elemente luka?


- U subotu sam prelazio preko pješačkog mosta kada sam uočio puknuće dviju ‘U‘ spona na spoju jednog para vješaljki na glavno uže. Gledajući s mosta, lijeva je spona puknula s vanjske strane, a desna s unutarnje. Mjesto ovog spoja nalazi se na istočnom užetu, od 10 do 15 metara od sredine mosta prema desnoj obali. Obraćam se vama jer nisam uspio sam saznati tko je zadužen za održavanje mosta, pa se nadam da ćete vi u tome uspjeti i pritom potaknuti pitanje kvalitetnog pregledanja i održavanja mosta. I doista, dobro se vidi kako su ove spone (šipke) oslabjele zbog korozije, a to se nije moglo dogoditi u godinu-dvije. Nagrizanje se korozijom i slabljenje presjeka moralo primijetiti mnogo ranije i zamijeniti dotrajale elemente - u ovom slučaju ‘U‘ spone. U slučaju da su i susjedni elementi ovog spoja u sličnom stanju, bilo bi poprilično opasno kada bi popustili; sada su pod povećanim opterećenjem jer se opterećenje sa spoja koji je popustio preraspodijelilo na njemu susjedne elemente – upozorava Marcel Puljko, nadajući se da će nakon objave u Glasu Slavonije netko reagirati i obaviti kvalitetan pregled svih elemenata mosta te ih sanirati.

Pomicanje skele

Odmah nakon našeg poziva gradskoj upravi, odnosno Odsjeku za promet, djelatnik je izišao na teren i pregledao sporno mjesto. Zbog alarmantnog stanja izdan je odmah nalog da se navedeni element čelične konstukcije mosta sanira u što kraćem roku kako se ne bi ugrožavala stabilnost te građevine iznad Drave.
Zdravko Orešković, voditelj Odsjeka za promet, kaže kako te elemente imaju "na stanju", u što smo se i sami uvjerili. Pojašnjavaju kako su elementi od posebnog materijala i već su se neki našli na mostu umjesto starih i dotrajalih u sklopu redovitog održavanja konstrucije mosta.
A kakvo je ukupno stanje pješačkog mosta, simbola Osijeka, o čemu se već godinama razgovara i sukladno tome sanira, također smo porazgovarali s Oreškovićem. On kaže kako je detaljno snimanje trebalo već biti obavljeno, ali je zbog tehničkog nesporazuma oko toga tko će pomicati montažnu skelu po konstrukciji sve zastalo. Prema neslužbenim informacijama, u IGH-u, koji je trebao obaviti taj posao, ali nije, navode kako su oni, između ostaloga, i osposobljeni za stručni pregled betonske i čelične konstrukcije, ali ne i za micanje skele po luku mosta. Navodno je trebalo biti oko osamnaest pomicanja po cijeloj dužini luka. Njihov je prijedlog bio da Grad osigura tko će pomicati skelu, a oni će pregledati konstrukciju, nakon čega je nastao status quo.
Rok trajanja

Ukratko, mostu je, prema neslužbenoj procjeni IGH, da se tako izrazimo, prošao rok trajanja. Postoji već ranije izrađena, nazovimo ju tako, studija procjene sanacije. Vidi se da je već nešto užadi zamijenjeno, valjalo bi zamijeniti i druge elemente, a pojedine segmente iz luka potpuno izvaditi i staviti nove. U IGH-u navode da su sposobni provesti detaljnu stručnu procjenu te modele pristupa i načina izmjene dijelova mosta, ali nema tko pomicati skelu.
Zapitali smo konkretno hoće li se most urušiti, odnosno treba li ga zatvoriti i onemogućiti prelazak s obzirom na to da je riječ o građevini koja visi o čeličnoj užadi, no rečeno nam je da se to, prema slobodnoj procjeni, neće dogoditi, ali nije isključeno da bi se zbog starosti mosta to danas-sutra moglo dogoditi.
U Gradu pojašnjavaju kako ekipa iz IGH ima te podatke jer ih je dobila upravo od njih, Grada. Orešković navodi da su tražili skelu, koja je i postavljena da se taj posao obavi. Čak je bila i ekipa iz Splita koja im je demonstrirala kako to treba raditi, ali situacija je, prema Oreškovićem riječima, stala kada su vidjeli da skelu trebaju sami pomicati.
- Tražena je skela i mi smo je nabavili, no HGH je neće pomicati. Pa ne možemo je mi micati! Mogli su uzeti nekoga, neku tvrtku, da je pomiče za njih. Dakle, da rezimiramo, most će biti detaljno pregledan, i to već za nekoliko dana, te ćemo dobiti procjenu i sve potrebne stručne elemente za taj posao, a predviđen je i novac za sanaciju - zaključuje Orešković.
Darko Pejić
2

čelične spone, tvrdi naš čitatelj, napuknule su od korozije, pa se strahuje da bi moglo doći do kolapsa
SAGRAĐEN 1981.
Pješački je osječki viseći most nad Dravom jedan od reprezentativnih osječkih arhitektonskih djela. Da podsjetimo, jedinstvenog je izgleda i u cijeloj Hrvatskoj. Visok je 35 metara. Sagrađen je 1981. prema projektu beogradske Mostogradnje. Od gradnje do Domovinskog rata službeno se nazivao Most mladosti, a mnogi ga Osječani i danas tako nazivaju. U Domovinskom ratu služio je za prelazak gardista i vozila preko Drave jer je cestovni most bio srušen.
Možda ste propustili...

DJELATNICI VODOVODA SU NA TERENU

Nastavak ispiranja mreže hidranata

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike