Svijet
CAMMORA KONTROLIRA SVE

Grad Napulj je europska prijestolnica krivotvorina
Objavljeno 10. travnja, 2024.
Gotovo sav šverc krivotvorene robe na tržnicama Napulja je u rukama Cammore. Mafija time zarađuje milijarde dolara
Dok se vrhunski brendovi poput Guccija i Prade pripremaju za ovomjesečna izvješća o milijardama eura prihoda, i krivotvorena luksuzna roba na ulicama Napulja donosi nevjerojatnu svotu - mafiji. Vibrantan grad na jugu Italije polazna je točka talijanskog tržišta krivotvorina, koje se procjenjuje na šest-sedam milijardi eura.

- Koji brend voliš? Koju boju, koji model? - pita uporan prodavač na "tržnici krivotvorina", smještenoj u dijelu grada sa zabačenim uličicama blizu glavnoga gradskog željezničkog kolodvora. Muškarci pristižu noseći pretrpane plave plastične vrećice iz kojih vire Guccijeve bejzbolske kape, Fendijevi novčanici, Hermesovi remeni i jarko narančaste kutije za cipele brenda Louis Vuitton, koje se prodaju na rasklimanim stolovima po djeliću cijene originala. Krivotvorine su globalni fenomen, i čine 2,5 posto svjetske trgovine. Italija, dom najluksuznijih modnih marki, vodeća je po zapljenama krivotvorina u Europskoj uniji s čak 63 posto ukupno oduzetnih artikala 2022., prema izvješću EU-a iz studenoga. Upravo u Napulju krivotvorine nalaze jedinstveno plodno tlo, što mu donosi titulu nepobitne europske prijestolnice lažnjaka. U tome su gradu sve faze opskrbnog lanca krivotvorene mode, od proizvodnje i skladištenja do distribucije i prodaje, a svime dominira lokalna mafija Camorra.

Između 2018. i 2022. napuljska policija zaplijenila je gotovo 100 milijuna predmeta u vrijednosti većoj od 470 milijuna eura, što je oko 14 posto vrijednosti sve krivotvorene robe zaplijenjene u Italiji. Grad se čak naziva "centrom izvrsnosti" za krivotvorine.

Dok se kvalitetnija roba proizvodi lokalno, većina uvezene robe stiže iz Kine i Turske. Krivotvoritelji biraju prometne luke EU-a, poput Rotterdama, ili one s manje strogim nadzorom, poput grčkih i bugarskih, odakle se kamionima roba doprema do Italije. Potom se završava ili dorađuje u radionicama u regiji Kampaniji s jeftinom ilegalnom radnom snagom. Etikete se često prišiju na kraju, što carini otežava da uoči krivotvorine. Mafija kontrolira i distribuciju. Policijska istraga iz 2022. pokazala je da su prodavači na uličnoj tržnici u Napulju plaćali mafiji do 200 eura tjedno za svoje štandove ili ih je prisiljavala da kupi njezinu robu. H
UDAR NEPOŠTENE KONKURENCIJE
Jedan je mjesni poduzetnik u Napulju čak osnovao “Muzej stvarnog i lažnog” da bi educirao potrošače, no zatvoren je prošle godine. Njegov voditelj Luigi Giamundo rekao je da više od 32.000 malih modnih tvrtki u Kampaniji ugrožava upravo nepoštena konkurencija. No čini se da na napuljskim ulicama kupci time ne razbijaju glavu. “Ne smeta mi”, rekla je Caterina (17), koja je upravo na tržnici kupila lažan YSL novčanik za 11 eura. Original stoji više od 300. “Etiketa nije važna, radi se o tome sviđa li mi se predmet.”

Možda ste propustili...

KONGRES IZGLASAO 61 MILIJARDU DOLARA ZA UKRAJINU

Rusija će pojačati napade dok ne stigne pomoć SAD-a

JEZIČAC NA VAGI I U SLJEDEĆEM SAZIVU EUROPSKOG PARLAMENTA

Liberali ne žele s ECR-om

SRAMOTNA ĆUDOREDNA POLICIJA

Uz napetosti u regiji Iran jača represiju

Najčitanije iz rubrike