Objavljeno 4. studenog, 2023.
Domagoj Sever nagrađivani je fotograf i travel blogger, a kao stručnjak za društvene mreže i vlasnik agencija za marketing i promociju Croatian Nomad prava osoba za razgovor o novim trendovima i važnosti digitalne prisutnosti.
1. Koliko su se promijenili zahtjevi gostiju u kontekstu gastronomije i može li naglasak na vizualnoj prezentaciji hrane služiti kao poticaj ili je potencijalna prepreka za restorane?
Neki se zahtjevi gostiju ne mijenjaju, a to su da naručena hrana bude svježa, ukusna te da porcije zadovoljavaju njihove potrebe. Prezentacija hrane izuzetno je važna, vizualno atraktivna jela zasigurno će puno brže privući goste, potaknuti ih na konzumaciju i pružiti bolji doživljaj. Stiliziranje i prezentacija jela (pa i fotografiranje te snimanje) postali su izuzetno važan dio posla u suvremenoj kuhinji.
Nemojmo smetnuti s uma ono što je najvažnije kod hrane, a to je okus, dok je vizualni dio samo točka na i te dokaz da “hranu jedemo i očima”.
2. Koje su najnovije inovacije u digitalnom marketingu koje vlasnici restorana ili voditelji marketinga mogu primijeniti kako bi stvorili intrigantan i interaktivan sadržaj koji privlači goste?
Iako kao fotograf to priznajem teška srca, fokus se na društvenim mrežama u posljednje vrijeme sve više prebacuje s fotosadržaja na video. Algoritmi se često mijenjaju i zadaju glavobolje svima nama koji se bavimo digitalnim marketingom, ali velika je prednost da i profili s malim brojem pratitelja uz zanimljiv sadržaj mogu u kratkom vremenu dosegnuti milijunske preglede.
Restorani se moraju istaknuti, biti drukčiji, osim organskog rasta koristiti i ciljano oglašavanje, potaknuti svoje goste da objavljuju fotografije iz restorana, komunicirati redovito s pratiteljima te ne dopustiti da npr. upiti u inboxu ostanu neodgovoreni.
3. Kako koristiti društvene mreže za izgradnju i održavanje odnosa s klijentima (gurmanima) te kako se nositi s negativnim komentarima ili povratnim informacijama?
Možda najvažnije, koristiti što više društvenih mreža i biti dosljedan u objavljivanju i komunikaciji. Svaka društvena mreža ima svoju publiku, svoje prednosti i mane, a na svakom restoranu je da svoje objave prilagodi ciljanoj publici. Nema kuhinje iz koje iziđe sto jednakih porcija nekog jela tijekom sto dana, te ljudski odnos, komunikacija i srdačnost mogu riješiti sve negativne komentare i situacije.
Puno su veći problem namjerne negativne recenzije koje objavljuje kokurencija, ali takve ekscese treba prespavati i odgovoriti na njih činjenicama te sve okrenuti u pozitivnom smjeru. Restorani su još uvijek mjesta koja se najčešće posjećuju zbog vlastitog dobrog iskustva ili po preporukama znanaca i prijatelja.
TZ Osijek - PROMO