Osijek
NESVAKIDAŠNJI PRIZOR NA OSJEČKOM NEBU

Prvi avioturisti, iz Danske, u eskadrili kružili nad gradom
Objavljeno 6. kolovoza, 2022.
Siniša Terzić je iz Danske doveo pilote, njih 22-oje u 13 malih zrakoplova, u svoj rodni grad

Nesvakidašnji nebeski prizor - eskadrila letjelica u formaciji koja je kružila nebom iznad Osijeka plijenila je u četvrtak pozornost građana. Znatiželjnih pogleda uperenih iznad sebe, raspitivalli su se što se to događa iznad grada, pa evo da malo pojasnimo o čemu je bilo riječ. U Osijeku, koji ima razvijene sve oblike turizma, u kasu su u četvrtak boravišnu pristojbu uplatili prvi avioturisti.

Danske avioturiste doveo je u svoj rodni grad Siniša Terzić i tako napravio pionirske korake osječkog avioturizima, a gosti su boravili dva dana u Osijeku, odnosno 24 sata, prije nego što su poletjeli dalje svojim aviokoridorom s aerodroma na Čepinskoj, odakle je poteklo, zgodno je to spomenuti baš na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti, Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Ondje su bili njegovi početci, u Domovinskom ratu činili su ga Samostalni zrakoplovni vod Osijek s članovima Aerokluba Osijek.

No vratimo se neobičnoj nordijskoj ekipi pridošloj Osijeku u goste ploveći na vrelom zraku preko Njemačke, Češke, Slovačke i Mađarske u čak 13 zrakoplova. Osijek im je bio okretna točka, s koje su, nakon pilotskog briefinga u hangaru Aerokluba Osijek, u petak krenuli kući.

- Ja živim u Danskoj, doveo sam ove pilote u moj grad i veselim se tome. Iskoristio sam za ovaj let godišnji odmor. Sada krećemo natrag u Češku, ondje ostajemo jedan dan, i vraćamo se u Dansku u subotu. I onda je godišnji gotov. Ovo je privatna ekipa koju ja organiziram svake godine u 31. tjednu godine. Jedan tjedan letimo po Europi, ove godine smo se dogovorili da idemo u moj Osijek, rodni grad - priča nam Siniša, koji u Danskoj radi i u školi letenja, a inače mu je puno radno vrijeme u danskom ministarstvu za školstvo.

”Klase” onih koji su letjeli iznad Osijeka, ali i dalje u ovoj avioturi, različite su, na razllčitim su poslovnim pozicijama i različitih financijskih mogućnosti, a doznali smo da među njima ima i onih, kako mi to ovdje volimo kazati, “jakih”. No let im je hobi, najjeftiniji avion u kojemu privatno lete stoji 650.000 kuna, a ovdje najskuplji bio je “Shark”, vrijedan više od dva milijuna kuna. Neki vele da se po brzini može mjeriti s nekim od naših školskih, ali ni jedan ne smije izvoditi akrobacije. Nisu građeni za to, kaže Siniša, ali mogli bi i to.

U kojoj će formaciji letjeti dalje od Osijeka, dogovor je bio - svatko za sebe. “Svatko si pravi plan leta, od Čepina, Osijeka preko Klise... Netko će sletjeti jedanput, imamo više od tri sata leta, točnije, 3 sata i 14 minuta, do destinacije, pa će zato netko sletjeti i odmoriti se, protegnuti noge, popiti nešto, a neki će letjeti direktno do grada Mladá Boleslav, gdje ćemo se opet svi naći navečer u hotelu, na posljednjoj večeri, a jutro nakon toga krećemo kući”, kazao nam je Siniša prije nego što je sjeo i uzletio.

Zadovoljan što je vidio ponovno svoj Osijek, Sinša nam je ispričao da su u Osijek sletjeli u četvrtak ujutro. Lijep prizor iz aviona, iznad mosta, Tvrđe i konkatedrale, detaljnije su, iz bližega, promotrili hodajući gradom. Imali su vodiča od konkatedrale do Tvrđe, gdje su sjeli u autobus i krenuli u Kopački rit, večer su proveli na brdima u vinarijama, a nakon toga su, cure i dečki, svatko za sebe šetali Osijekom.

Darko Pejić
VIŠE PITANJA NEGO PADOBRANSKIH SKOKOVA
U sportskoj zračnoj luci jučer je bilo jako živo, i padobranci Aerokluba Osijek imali su trening. Sve skupa nas je jako impresioniralo, jer takvo što ne viđamo svaki dan i ne mogu se iz prve ruke čuti iskustva padobranaca, koje obučavaju treneri Helena Janson, Jadranka Zaradić i Siniša Živko. Trenerice su s velikim strpljenjem odgovarala na baš svako novinarsko pitanje, a bilo ih je više nego što je, recimo, Helena puta skočila - gotovo 4000. Nekako nam se, bar za sada, učinilo bolje “stjecati iskustvo” polako i na tvrdoj aerodromskoj pisti nego odjednom, skokom s nekoliko tisuća metara.