Osijek
POSTUPAK ZA BOLJU POVEZANOST OSIJEKA I BILJA

Vraćaju li se autobusi GPP-a nakon više godina u Bilje?
Objavljeno 3. kolovoza, 2022.
Općinska uprava poziva mještane da iskažu interes u anketi koju provodi

Iako se nalazi u Baranji, Bilje je oduvijek gravitiralo Osijeku, a ne Belom Manastiru, uostalom to je mjesto samo nekoliko kilometara od središta Osijeka. No s Osijekom Bilje nije tako dobro povezano, bar što se tiče organiziranog prijevoza. Općina Bilje i načelnik Željko Cickaj stoga poduzimaju sve kako bi vratili gradski autobus u Bilje, odnosno da Gradski prijevoz putnika (GPP) Osijek ponovno uvede linije prema toj općini.



Uz naravno druge važne parametre, hoće li Biljani ponovno dobiti gradsku liniju i s Osijekom biti kvalitetnije povezani javnim prijevozom, ovisi i o njihovu glasu, pa su pozvani da se odazovu na anketu koju provodi općinska uprava, a svoj glas mogu dati na kontakt-obrascu na Web zajednici Bilje.

Isplativost


Uvođenje linije ovisi o potrebama mještana, stoga direktorica Razvojnog centra Bilje Ivana Plaščak moli mještane da se odazovu anketi kako bi omogućili uvođenje prijevoza s GPP-om Osijek. Tom se problemu prišlo ozbiljno, jer i kada se linija uvede, ljudi vole biti komotni, pa sjednu u automobil i odu do Osijeka, a linija košta. Stoga se želi dobiti zaista stvarna slika potreba građana za GPP-ovim autobusima.

- Anketa je otvorena, očekujem da bude bar tisuću ljudi, odnosno da taj broj bude relevantniji, ako mještani žele da se uvede GPP-ova linija. Želimo li ući u taj projekt, moramo imati velik interes i mi kao Općima, ali i GPP Osijek, kako se ne bi nabijao dodatni trošak Općini, to nije korektno. Trebamo vidjeti koliko je to GPP-u isplativo i koliko eventualno Općina Bilje treba sudjelovati u sufinanciranju, Vidjet će se kolika je isplativost linja, ako bude dovoljan broj putnika i GPP nema gubitka, onda je to - to. Kroz sve to rješavat će se broj polazaka, odnosno njihova učestalost, te koja su to vremena koja odgovaraju putnicima. To su sve razlozi zbog kojih provodimo anketu - kaže načelnik Cickaj.

Objašnjava da su se s direktorom GPP-a i vodstvom Grada Osijeka dogovorili nastojati riješiti potrebe mještana Bilja. "Želju imamo svi, sada gledamo rentabilnost, a način kako će to ići, detalji su koje će GPP rješavati, da vidimo što mu je najisplativije – karikirano, hoće li to biti linija Ivanovac - Antunovac -Tvrđavica - Bilje, kao što je nekada bilo, ili ideja, kako Grad Osijek planira graditi putne terminale na ulazima u grad, da autobusi voze Bilje - Osijek s mogućnošću presjedanja u Osijeku na druge autobuse ili tramvaje za nastavak putovanja do odredišta u Osijeku. Mislim da to ima smisla, a sve su to stvari o kojima se razgovara. Najjednostavnije je bilo ukinuti liniju, ali nije ju jednostavno vratiti", navodi Cickaj.

Sufinanciranje


Dakle, mora se vidjeti da se svima isplati, i da Općina što manje sufinancira.

- Ne bježimo od sufinanciranja jer nam je interes da nam mještani imaju kvalitetniji linijski prijevoz, to je bit svega. Ali ne samo da se baziramo na srednjoškolcima i studentima, jer to je u ovom trenutku, čini mi se, u fokusu sadašnjem prijevozniku, nego da zaista pokrijemo sve - od radnika koji moraju ujutro ići na posao do onih koji idu na liječničke preglede u Osijek, ali i učenika koji imaju različite potrebe za terminima odlaska u grad – kaže Cikaj.

Često se, kada je riječ o GPP-u, govori o liniji Osijek – Bilje. Teško je vjerovati da bi, iako bi to bilo idealno, kada bi GPP vozio u Vardarac, Lug i dalje, vozio u sva mjesta. “Ali ako se uspijemo dogovoriti s GPP-om, onda ćemo sukladno s tim vidjeti na koji ćemo način dalje regulirati prijevoz unutar općine, jer Vardarac i Kopačevo zasigurno imaju potrebe za GPP-om, za Lug je za sada, prema anketi, manji interes. Interes za tu liniju imaju oni Osječani koji bi posjećivali Kopački rit.”

Darko Pejić
POVEZIVANJE OSIJEKA I BILJA I BICIKLIMA
Također smo razgovarali, s obzirom na to da imamo biciklističku stazu koja je iznimno dobra, a i Grad Osijek ulazi u projekt nabave električnih i klasičnih bicikala, da povežemo Osijek i općinu Bilje i na taj način, svakako do Kopačkog, i da se nekako i ti resursi iskoriste. Sve je to sada u fazi razmišljanja i teško je o detaljima u ovom trenutku govoriti. No, kako sam rekao, interes svih strana postoji, to je najvažnije – zaključuje Cickaj. Inače, u Bilje živi više od 3000 stanovnika, ostatak je u ostalim naseljima općine. Cickaj procjenjuje da će putovanje automobilom, kao i drugdje, biti sve više luksuz, s obzirom na cijene goriva, plus plaćanje parkiranja, uz nedostatak i moguće smanjenje broja parkirnih mjesta zbog sužavanja prostora za automobile, odnosno zbog proširenja pješačkih zona.

Želimo li ući u taj projekt, moramo imati velik interes i mi kao Općima, ali i GPP Osijek, kaže Cickaj

Možda ste propustili...

U OŠ DALJ OKONČAN POLA MILIJUNA EURA VRIJEDAN PROJEKT KOZMOS

Visokotehnološkom društvu trebaju za STEM osnaženi učenici i nastavnici

DANAS U POLJOPRIVREDNOJ I VETERINARSKOJ ŠKOLI

Prodaja prijesadnica i panel “Od škole do doktorata”

Najčitanije iz rubrike