Objavljeno 19. svibnja, 2022.
Promet će se odvijati normalno pod privremenom gradilišnom regulacijom sve dok se ne ishodi uporabna dozvola, kažu u HC-u
ĐAKOVO - Nakon šestomjesečne gradnje, u srijedu, 18. svibnja, u promet je, na radost vozača, pušten kružni tok na križanju đakovačke obilaznice s pravcem za Satnicu Đakovačku.
Riječ je o novom prometnom, spasonosnom, rješenju na toj dosad crnoj točki đakovačke obilaznice, koja je uzela život više sudionika u prometu.
Cijena ista
Istom opasnošću prijetilo je i križanje obilaznice s pravcem za Selce Đakovačke, pa je struka i tu crnu točku odlučila otkloniti kružnim tokom, koji je izgrađen prvi, u ožujku. Gradnja dvaju rotora počela je u ljeto, u srpnju prošle godine, a dovršetak kružnog toka na obilaznici prema Satnici Đakovačkoj prvotno je bio najavljivan za sredinu travnja ove godine.
- Radovi na raskrižju državnih cesta oznaka DC7 i DC515 - prema Satnici Đakovačkoj i Našicama - dovršeni su. U tijeku je priprema prijave za tehnički pregled građevine, a promet će se odvijati normalno pod privremenom gradilišnom regulacijom sve dok se ne ishodi uporabna dozvola - ističu jučer u Hrvatskim cestama. Na naš upit o tome hoće li produženo vrijeme građenja kružnog toka utjecati na troškove, vrijednost investicije, u Cestama kažu kako produženo vrijeme gradnje nije utjecalo na ugovorene cijene, te da ukupna vrijednost iznosi 4.200.000 kuna. Završni obračun radova je u tijeku, dodaju u Cestama.
Dok je kružni tok prema Selcima Đakovačkim izgradila tvrtka Strabag, rotor na križanju obilaznice prema Satnici Đakovačkoj izgradila je tvrtka PZC Slavonski Brod. Vrijednost rekonstrukcije križanja obilaznice s pravcem prema Selcima je, dodaju u Hrvatskim cestama, 4.627.000 kuna.
Štrosmajerovac
Dok je trajala gradnja rotora na križanju obilaznice prema Satnici Đakovačkoj, na tom dijelu obilaznice vladala je posebna regulacija prometa; iz đakovačke Starčevićeve ulice direktno se na obilaznicu nije moglo, nego s drugih njezinih ulaza, a oko gradilišta su bili formirani posebni, privremeni, kamenom nasuti "bajpasi" kojima se "premošćivalo" gradilište i išlo dalje. No dio vozača za dolazak do Satnice, i to izbijanja u njezin sam centar, odlučivao se na nešto dalji put - preko Štrosmajerovca, izdvojenog dijela đakovačkog prigradskog naselja Kuševca, koji je posljednjih mjeseci tako postao - obilaznica obilaznici.
Bivša ekonomija, koja živi svoj život “po strani”, odjednom je prometno živnula, a mnogi Đakovčani tek su sada prošli tim krajem i uvjerili se u utihnulu svakodnevicu malobrojnih stanovnika te bivše ekonomije, kojom dominira ruševna zgrada nekadašnje farme muznih krava. Silom prilika, Štrosmajerovcem je proteklih mjeseci prošlo više vozila nego u cijeloj povijesti toga izdvojenog dijela Kuševca.
Suzana Župan
Rotor kod Dragotina nije u planu
Budući da se početkom godine na križanju đakovačke obilaznice s takozvanim Dragotinskim putom dogodila teška prometna nesreća, u kojoj su dva mladića izgubila život - jedan na mjestu nesreće, drugi je preminuo u KBC-u - a više ih je ozlijeđeno, Ceste smo pitali i hoće li taj dio obilaznice dobiti neko novo prometno rješenje.
”U vezi s pitanjem raskrižja državne ceste DC7 sa županijskom cestom ŽC4292 (prema naselju Dragotin), trenutno u planu Hrvatskih cesta za 2022. nisu predviđeni radovi na izgradnji rotora na tom dijelu”, odgovaraju iz HC-a.