Kultura
ZAGREBAČKI KOMORNI ANSAMBL ASMANGU OKUPLJA STUDENTE MUZIČKE AKADEMIJE

Skladba s temom traženja smisla
Objavljeno 19. listopada, 2021.
Na Danima Milka Kelemena proteklog je vikenda nastupio i zagrebački Komorni ansambl ASMANGU, koji okuplja studente Muzičke akademije koji se bave glazbom 20. i 21. stoljeća. Osnovan je akademske 2016./2017. godine na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, kad i izborni kolegij Nove glazbe, a vodi ga Berislav Šipuš. Na koncertu u Slatini odsvirao je tri skladbe nastale u razdoblju od 1962. do 2020. Prva je na programu bila Kelemenova skladba “Nonet”. Izvedena je potom skladba dvaju mladih autora Krešimira Klarića i Lovre Stipčevića “Svako traženje smisla je…”, a koncert je završio skladbom Silvija Foretića “Melusine za pjevajućeg dirigenta i ansambl”. Studenti kompozicije Klarić i Stipčević, autori skladbe “Svako traženje smisla je…” nazočili su izvedbi.

- Skladba je nastala kao razgovor o (pandemijskoj) situaciji prošle godine, što smo sve doživjeli, vjerujem da su mnogi razmišljali o smislu, kako objasniti što se događalo. Govoreći možda o apsurdu i nekakvoj slobodnoj struji svijesti, postavlja se pitanje ima li smisla uopće objašnjavati apsurd i struju svijesti. U glazbenom smislu riječ je o nizu situacija i mnogo materijala koji se niže i koji bi se mogao spojiti i opisati, ali čini se samodopadnim uopće ponuditi zaključak apsurda ili neke struje svijesti - objasnio je Klarić.

- Riječ je o peterostavačnoj skladbi, svaki od nas napisao je dva stavka, a peti je zajednički. Cjelina je koncipirana kao izmjena kontrastnih stavaka, različitih raspoloženja. Krešimir je bio zadužen za akustične instrumente, a moj je posao bio primarno na elektronici i elektroakustičnom aspektu skladbe. Misao u naslovu nije izrečena do kraja. Ona propitkuje, promišlja o pitanju je li traženje smisla uzaludno, optimistično hrabro, ili pak poetično. Vjerujemo da svatko od nas ima svoje viđenje ove situacije, i ono se u međuvremenu možda promijenilo ili učvrstilo. Velika nam je čast što ste nas ugostili i što imamo priliku da nam skladba bude izvedena na ovako značajnom festivalu - rekao je Stipčević. Dirigirao je Stjepan Vuger.

Koncert je završio izvedbom Foretićeve komorne tonske pjesme “Melusine za devet instrumenata i pjevajućeg dirigenta”, koja je u vrijeme nastanka trebala biti glazba za jedan kazališni komad, ali to se nije ostvarilo. P.Žarković
Najčitanije iz rubrike