Kultura
NA 27. DANIMA MILKA KELEMENA NASTUPIO IZUZETAN PIJANIST, KOJI ŽIVI U OSIJEKU

Krasnitski: Hrvatska glazba ima posebno mjesto u mom repertoaru
Objavljeno 13. listopada, 2021.

Klavirski koncert izuzetnog pijanista Konstantina Krasnitskog na 27. festivalu Dani Milka Kelemena započeo je izvedbom skladbe "Tango" Milka Kelemena, a potom su na programu bila četiri stavka kompozicije "Excursions" Samuela Barbera, "Sedam preludija za klavir Les Nuits" Berislava Šipuša i "Sonata op. 4" Josipa Štolcera Slavenskog.

 


U programu slatinskog koncerta Krasnitskog bila su i djela poznatog i nagrađivanog skladatelja Davora Bobića, dobitnika Pečata Grada Osijeka za osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenju djelatnosti gospodarskog i društvenog života grada, inače profesora i prodekana na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Pijanist Krasnitski izveo je Bobićevu "Sonatinu", "Hommage Skrjabinu" i "Koncertne varijacije" u nazočnosti oduševljenog autora, upravo kao što je 2013. godine na 19. festivalu DMK u Slatini svirao "Tango" pred također oduševljenim autorom Kelemenom. Naime, tada je prvi put "dojmljivi koncert s otvorenja", kako ga je nazvala glazbena kritičarka Višnja Požgaj, izveden u atriju Arheološkog muzeja Slavonije u osječkoj Tvrđi. Kelemen je bio na tom koncertu u Osijeku, pa nije mogao čuti kako pijanist Krasnitski istovremeno u Slatini, uz ostalo, izvodi njegovu skladbu "Tango". Publika je bila oduševljena, pa je pijanist ponovio izvedbu, a zamoljen je da dođe u Slatinu i da na kraju završne večeri festivala još jednom izvede "Tango" pred autorom Kelemenom. I ta izvedba doživjela je ovacije, veliki Kelemen zamolio je Krasnitskog da ju još jednom odsvira, a zatim je čestitao pijanistu i izjavio: "Nisam ni znao da je to tako dobra stvar!" Tako je Kelemenov "Tango" izveden čak četiri puta na istom festivalu, što se nije dogodilo nikad prije, i nikad poslije.

 

 

- Svirati pred autorom je iznimna čast i zadovoljstvo, ali povećava i našu odgovornost, jer mi smo posrednici između autora i slušatelja. Posebno je ozračje kad znamo da nas sluša autor, njegova prisutnost stvara neku energiju koju je teško objasniti. Kad je Milko Kelemen došao na pozornicu, još nisam shvatio što se dogodilo. Naravno, meni je to bila golema pohvala jer Kelemen je bio poznat u cijelom svijetu, ne samo u Hrvatskoj i ne samo u ovom dijelu Europe. Kad je na pozornicu došao autor i zamolio da još jednom odsviram "Tango", to me, naravno, oduševilo i ohrabrilo, i bila mi je velika čast. Uživao sam vježbajući Kelemenove note, a i prof. Bobić je moj glazbeni savjetnik i nastojim što više svirati njegove kompozicije - kaže Krasnitski, koji je u Hrvatskoj stalno zaposlen već deset godina, živi u Osijeku i pun je hvale za ljepote naše zemlje i glazbu hrvatskih autora.

 

 

- Ponekad mi ne cijenimo što imamo. A ako mi nećemo svirati hrvatsku glazbu, tko će svirati hrvatsku glazbu? – zapitao je retorički Krasnitski i dodao: "Hvala Bogu da mi imamo ovaj festival, želim puno sreće organizacijskom odboru da ga nastavi organizirati, jer uvijek je lakše srušiti nego izgraditi."

Petar Žarković

Konstantin Krasnitski

pijanist

Kad je na pozornicu došao autor i zamolio da još jednom odsviram “Tango”, to me, naravno, oduševilo i ohrabrilo, i bila mi je velika čast.

SVIRAM SVE
- Kad skuhaš neku hranu i prilikom nošenja ispadne ti na pod, uzalud je sve što si napravio, bitno je da je doneseš do stola. Tako je meni bitno sve što sam pripremio donijeti slušateljima. Ja sviram sve, od Bacha, Mozarta, Haydna, bečkog klasicizma do ruskog i zapadnog romantizma, obožavam muziku Rahmanjiva, a hrvatska glazba ima posebno mjesto u mom repertoaru - kaže Krasnitski.
Možda ste propustili...

POD NAZIVOM “CRTAM. STVARI POSTAJU ČUDNE”

Izložba umjetnice Marije Ančić u Galeriji Kulturnog centra Osijek

POČINJE VENECIJANSKI BIJENALE

Najvažniji događaj za suvremenu umjetnost

Najčitanije iz rubrike