Objavljeno 16. svibnja, 2019.
Učenici četvrtog razreda Gimnazije Gaudeamus Borna Bengez i Fran Lončar u četvrtak su predstavili manualno-digitalnu aplikaciju Kamena s ramena, koju su sa svojim školskim kolegama osmislili za Olimpijadu starih sportova u Brođancima. Aplikacija staru hrvatsku narodnu igru povezuje s obrazovnim sustavom, najviše sa STEM područjem, te omogućuje simulaciju bacanja kamena s ramena pri čemu se koristi brzina izbačaja, tako da je potrebno pronaći kut pod kojim će izbačeni kamen odletjeti na najveću udaljenost.
"Aplikacija se sastoji od dvaju dijelova: igre i simulacije. U igri, bez puno razmišljanja, pokušavamo baciti kamen što dalje možemo, a kroz simulaciju možemo proučiti što se događa kod različitih izbačaja i na taj način analizom postići što bolji rezultat", rekao je Fran. Na isti se način može pronaći sila kojom treba izbaciti kamen da bi, primjerice, završio u Zemljinoj orbiti i nastavio kružiti oko nje poput satelita. "U izradi aplikacije koristili smo se znanjem iz informatike, matematike, fizike, biologije, kemije, geografije, psihologije te, naravno, tjelesne i zdravstvene kulture", dodao je Borna.
Krajnji je cilj projekta digitalizacija svih igara Olimpijade starih sportova, odnosno osmišljavanje manualno-digitalnog muzeja koji će omogućiti digitalnu simulaciju i igranje svih igara, kao i popularizacija starih sportova.
D. Miklić