Zdravlje
POVEĆANA SVIJEST O VAŽNOSTI ZDRAVLJA

Potrošači danas žele biti zdraviji, živjeti mnogo dulje i jesti nutritivno vrijednu hranu
Objavljeno 13. svibnja, 2019.

Interes za dodatke prehrani i funkcionalne prehrambene proizvode pokazuje kontinuiranu tendenciju rasta, najviše zahvaljujući napretku znanstvenih istraživanja, kojima je cilj identifikacija svojstava i potencijalnih dobrobiti hrane. No industrija dodataka prehrani posljedično napreduje i uz povećanu svijest potrošača o važnosti zdravlja.

‘‘Rast tržišta funkcionalnih proizvoda može se pripisati trenutačnim populacijskim trendovima te interesu javnosti i zahtjevima potrošača, ali i važnosti pravilne prehrane u prevenciji pojave bolesti. Tražeći mjesto na svjetskom tržištu, proizvođači hrane prilagođavaju se zahtjevima potrošača koji danas želi biti zdraviji, živjeti dulje i jesti nutritivno vrijednu hranu‘‘, rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK-a Dragan Kovačević.

Funkcionalna hrana
Prema američkoj agenciji za istraživanje Grand View Research, tržište funkcionalne hrane iznosilo je 161,49 mlrd. dolara u 2018. te se očekuje da će do 2025. to tržište biti vrijedno 275,77 mlrd. dolara. ‘‘Trendovi rasta svjetskog i europskog tržišta funkcionalne hrane prisutni su i na hrvatskom tržištu. Tržišna vrijednost u Hrvatskoj u 2015. iznosila je 11,3 milijuna eura, no do 2020. projekcije upućuju na povećanje od 3,3 %, na 11,7 milijuna eura‘‘, dodao je Kovačević.

Ovaj je zajednički nastup na vodećem europskom sajmu dodataka prehrani, nutraceutike i prirodne kozmetike Vitafoods Europe Hrvatska gospodarska komora organizirala za tvrtke AdriaLab, Apipharma, Apimel, PharmaS i Yasenka1, i to već petu godinu zaredom. Sajam okuplja više od 1200 izlagača, među kojima je i pet hrvatskih tvrtki, te ga posjeti 22 tisuće ljudi. Uz promidžbu zdravog života, idealna je prilika i za informiranje o tržišnim inovacijama u farmaciji i industriji dodataka prehrani.

AdriaLab, inače dio Jadran-Galenski grupe, prvi je put na sajmu. Dosad su bili usredotočeni na matično tržište i tržište regije, stoga upravo na ovom događanju vide priliku da svoj potencijal predstave partnerima izvan Hrvatske. To mogu, kažu, jer posjeduju sve potrebno znanje i resurse.

Razni proizvodi
‘‘Osobit naglasak stavljamo na proizvode iz linije dodataka prehrani koji su produkt vlastitog razvoja te čiju su kvalitetu i djelotvornost već prepoznali hrvatski potrošači i zdravstvena struka. Vitafoods vidimo kao izvrsnu mogućnost za ostvarenje novih poslovnih prilika u segmentu farmaceutike i kozmetike izvan granica Lijepe Naše. Namjera nam je slijediti uspješan primjer matičnog društva Jadran-Galenski laboratorij d. d., koji danas aktivno posluje na 55 stranih tržišta i čini više od 70 % ukupnih prihoda društva‘‘, rekla je Vanja Tadić iz Adria Laba.

PharmaSu je ovo četvrto izlaganje na sajmu. Uz prisutnost na tržištima regije Adria, većinu proizvoda izvozi u Albaniju, Gruziju, Rusiju, Bugarsku, Poljsku, Švicarsku, Mađarsku i Španjolsku. ‘‘Želimo širem krugu partnera predstaviti svoje nove proizvode. Vitafoods je pravo mjesto za takve susrete‘‘, kaže Vilma Nikšić iz PharmaS-a, koji na Vitafoodsu izlažu dodatke prehrani, hranu za posebne medicinske potrebe, proizvode za gastrozdravlje, žensko zdravlje, dječje proizvode i dr.

Jasminka Knežević
Najčitanije iz rubrike