Učionica
NOVA UVODNA AKTIVNOST EUROPSKE NOĆI ISTRAŽIVAČA 2019. NA SVEUČILIŠTU U OSIJEKU

Gimnazijalci iz Osijeka, Đakova i Donjega Miholjca na 2. LABUS Zimskoj školi FERIT-a
Objavljeno 10. veljače, 2019.
Kao još jednu od aktivnosti usmjerenu na povezivanje srednjoškolske nastave iz tzv. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) područja s visokoškolskom inženjerskom nastavom, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija (FERIT) Osijek organizirao je, u vrijeme učeničkih zimskih školskih praznika, od 8. do 11. siječnja 2019., 2. LABUS zimsku školu.

U radionicama ovogodišnje LABUS zimske škole sudjelovala su 44 učenika završnih (trećih i četvrtih) razreda gimnazija s područja grada Osijeka, Đakova i Donjeg Miholjca te nekoliko učenika Elektrotehničke i prometne škole iz Osijeka. Kroz četiri četverosatne radionice temeljnih znanja i vještina – „Tko mjeri taj i griješi“; „Ah, ti grafovi“; „Primjena vektora u fizici i tehnici“ i „Što učimo iz krivulja?“ – učenike su vodili nastavnici i asistenti iz temeljnih prirodoslovno-matematičkih i primijenjenih inženjerskih područja svih FERIT-ovih zavoda. U provedbi eksperimentalnih sadržaja radionica uključili su se, kao demonstratori, i studenti preddiplomskih i diplomskih studija. Eksperimentalni sadržaji unutar svake od četiriju tematskih radionica obuhvaćali su eksperimente iz temeljnih fizikalnih područja te iz primijenjenih inženjerskih područja (elektrotehnika, energija i očuvanje okoliša, elektronika, računarstvo i informacijske tehnologije).

Aktivnosti „LABUS zimske škole 2019“ uključene su i u FERIT-ove predaktivnosti Europske noći istraživača (ENI), projekta koji će se na Sveučilištu u Osijeku održati u rujnu 2019. Budući da FERIT-ove predaktivnosti obuhvaćaju tematske skupine Strossmayer Days i Technopast, učenici-polaznici zimske škole, u specijaliziranim FERIT-ovim laboratorijima, imali su priliku samostalnim i timskim radom uz stručno vodstvo provoditi eksperimente koji se temelje na otkrićima i zakonitostima nekih od najvažnijih znanstvenika 18. i 19. stoljeća, od kojih su većina bili suvremenici biskupa Josipa Jurja Strossmayera (1815. – 1905.). Tako se željelo učenike uputiti na važnost istraživanja u temeljnim prirodnim znanostima kroz povijest i njihovu primjenu u razvoju tehnike i tehnologije te da je poznavanje i razumijevanje fizikalnih zakona, odnosno njihova prirodoznanstvena pismenost nužan preduvjet za rad i korištenje svih tehničkih i tehnoloških dostignuća današnjice, ali i u razvoju novih tehnologija budućnosti.

Veliko zanimanje i aktivno sudjelovanje učenika u uvodnim matematičko-fizikalnim teorijskim sadržajima, kao i u provedbi eksperimenata u svim radionicama LABUS zimske škole, pokazatelji su uspješnosti organiziranja ovakvih oblika popularizacije znanosti.
Željka MIOKOVIĆ
Cilj LABUS Zimske škole

Cilj je LABUS zimske škole (za buduće studente inženjerskih studija) interaktivnim oblikom nastave osigurati povezivanje osnovnih znanja iz srednjoškolske nastave matematike i fizike s njihovom primjenom u eksperimentalnom radu. Tako se potiče učenike na aktivno učenje usmjereno k sintezi matematičkih znanja i vještina, njihovoj vezi i primjeni u fizici u cilju dubljega razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata i modela te ih se motivira i priprema za daljnju nadogradnju znanja iz drugih, osobito inženjerskih područja.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike