Osijek
HRVATSKE VODE TRAŽE NOVOG IZVOĐAČA

Obustavljeni radovi na
donjogradskoj šetnici!
Objavljeno 9. siječnja, 2019.
Ugovor s Vodogradnjom istekao 31. prosinca i Hrvatske vode ne žele ga obnoviti

S posljednjim danima 2018. Osječani su trebali prvi put zakoračati u potpunosti obnovljenom donjogradskom šetnicom uz Dravu na potezu od vojarne Vrbik do Trga Nikole Tesle. No, tu je trenutačno tek "mrtvo" gradilište koje ukazuje kako ovaj veliki projekt vrijedan čak 24,5 mlijuna kuna, kroz 18 mjeseci realizacije nije došao ni do pola puta. Što je još gore, investitor potvrđuje, radovi su u potpunosti obustavljeni do daljenjeg!

- S obzirom na to da je ugovor s izvođačem istekao 31. prosinca 2018., ne predviđa se potpisivanje novog aneksa ugovora. U pripremi je novi natječaj i konzerviranje gradilišta - poručuju kratko iz Hrvatskih voda na upite što se događa sa šetnicom u Donjem gradu, njihovim projektom čiju su izvedbu povjerili Vodogradnji d.d.

Kasnili radovi
Iz Vodogradnje d.d. se, pak, unatoč našim brojnim upitima i pozivima o slučaju nisu htjeli očitovati. No, javnosti je poznato da se ova tvrtka još od studenoga 2017. mučila ne bi li premostila kašenjena na račun vodostaja. Naime, dok je od svibnja 2017. godine (kada su radovi počeli), do kraja studenoga 2017., podno Trga Nikole Tesle početni dio obale u dužini od šezdesetak metara već bio popločen te su bili obavljeni i pripremni radovi za izradu atmfiteatralnog spusta i produženje kolektora, u svibnju 2018. godine Osječani su ostali šokirani činjenicom da se tijekom idućih šest mjeseci na gradilištu aktivno radilo - samo sedam dana! Kao i da okosnica projekta (ulazak obaloutvrde u rijeku Dravu u dužini od čak 12 metara) u tome trenutku nije bila ni u začetku. Iz Hrvatskih voda tada su poručili kako je glavni krivac za zastoj radova vodostaj koji je neočekivano dugo i postojano bivao iznad dopuštene razine za predviđene radove. Isto su govorili i iz Vodogradnje uz napomenu kako su kašnjenjima "kumovale" i izmjene projekta u vrijednosti od 1,5 milijuna kuna. No, uz sve ovo išle su i najave kako će ljeto 2018. biti presudno za uspjeh projekta te kako će se radom punom parom kašnjenje za krajnjim rokom izvedbe svesti na što je moguće manju mjeru. Također, tu su bile i neslužbene potvrde kako će u prosincu 2018. Hrvatske vode i Vodogradnja sasvim sugurno potpisati ankes ugovora, uz procjene struke da će Vodogradnja izbjeći potencijalno plaćanje penala zbog kašnjenja s obzirom na to da se ono nije moglo izbjeći na račun "više sile". No, lanjsko ljeto, iako obilježeno izrazito niskim vodostajem Drave te više nego pogodno za izvođenje projektom predviđenih radove, za gradlište donjogradske šetnice prošlo je u poprilično opuštenom ozračju. Nazočnost radnika na gradilištu, s obzirom na kašnjenje i ozbiljnost projekta, bila je blago rečeno - simbolična. Zato one koji su pratili razvoj događaja nije nimalo iznenadio aktualni rasplet situacije, odnosno raskid poslovne suradnje Hrvatskih voda i Vodogradnje i stavljanje gradlišta na čekanje.

Završetak tek 2020.?
Trenutačno, najgore od svega je što se, prema prvim procjenama, kraj radova na donjogradskoj šetnici pomiče zasigurno na 2020., dok će se "status quo" na gradilištu zadržati minimalno idućih nekoliko mjeseci koliko je potrebno da se ogranizira i provede novi natječaj te da prođu žalbeni rokovi.

To potvrđuju i iz Grada Osijeka koji, kao partner na projektu, u završnici gradnje šetnice financira kompletno infrastrukturalno uređenje dugo zanemarivane ulice Donjogradska obala koja se proteže uz šetnicu.

- Hrvatske vode obavijestile su nas da nisu prihvatile zahtjev za produljenjem roka izvođenja radova na uređenju desne obale Drave (3. poddionica) od početka Donjogradske obale do Trga Nikole Tesle. Premda je projektna dokumentacija izrađena - proračunom Grada Osijeka za 2019. nije planirana gradnja ceste uz šetnicu, jer spomenuti radovi na 3. poddionici uređenja desne obale Drave nisu završeni u ugovorenom roku do 31. prosinca 2018. Gradnja ceste planirat će se po završetku 3. poddionice u sljedećem proračunskom razdoblju, poručuju iz Grada Osijeka.

Projekt je, inače, dio još većeg pothvata povezivanja Gornjeg i Donjeg grada uz rijeku Dravu, ali i sveobuhvatne rekonstrukcije prostora koja je Gradskoj četvrti Donji grad trebala dati posve novu vizuru vrijednu divljenja.

Ivana Solar
“NA ČEKANJU” AMBICIOZNI PLANOVI
Podsjetimo, u sklopu projekta stara donjogradska obaloutvrda trebala je u velikom dijelu biti srušena te se umjesto nje morala sagraditi nova s ulaskom u korito vodotoka rijeke Drave od 12 metara. Sve kako bi se stvorio prostor za prostranu šetnicu sa svim popratnim urbanim i hortikulturalnim sadržajima, biciklističkom stazom te na prostoru podno Trga Nikole Tesle i amfiteatralnim spustom prema Dravi. Šetnica i ulica Donjogradska obala u konačnici su trebale biti razdvojene zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom za koji je planirano da nadvisuje šetnicu za 80 centimetara. Povezivanje ova dva dijela trebalo je biti omogućeno kroz sedam otvora u tome zidu širine dva metra na sjecištima pravca šetnice sa Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik.
Realizacija projekta vrijednog čak 24,5 milijuna kuna, tijekom 18 mjeseci radova nije došla ni do pola puta
Možda ste propustili...