Kultura
PETA OSJEČKA GLAZBENA SRIJEDA

Sjajno balansiranje na rubovima stilova
Objavljeno 15. studenog, 2018.
Rano djelo Paula Hindemitha zbog vrlo dinamične i osebujne izvedbe držalo je publiku u iščekivanju nastavka koncerta

U sklopu sedme sezone Osječke glazbene srijede održan je koncert kojim su Osječane počastili austrijski glazbenici Martin Rummel (violončelo) i Stefan Stroissnig (klavir). Ovaj duo priredio je neobičan program koji već na prvi pogled plijeni pozornost, što potvrđuje kvalitetu glazbenih večeri u tekućem ciklusu koncerata. Riječ je o petom koncertu Osječke glazbene srijede u sklopu Koncertnog ciklusa Grada Osijeka, koji se iznimno održao u utorak, 13. studenoga, u dvorani Glazbene škole Franje Kuhača.

Brojna publika
Violončelista Martina Rummela, rođenog u Linzu, trenutačno se može čuti na gotovo 50 albuma, a i redovit je gost svjetskih dvorana. Kao ugledni pedagog diljem svijeta održava majstorske tečajeve. Od 2016. ravnatelj je School of Music, Sveučilišta u Aucklandu (Novi Zeland), gdje trenutačno živi.

Austrijski pijanist, solist i komorni glazbenik Stefan Stroissnig održao je koncerte na svim kontinentima i u poznatim koncertnim kućama. Uz koncertnu djelatnost predaje na Sveučilištu za glazbu i izvedbenu umjetnost u Grazu.

Na repertoaru su bila djela manje poznata širokoj publici, no upravo je to osiguralo posjećenost, bolje rečeno popunjenost dvorane do zadnje stolice. Za početak se mogla čuti Sonata za violončelo i klavir u A-duru, op. 21 skladatelja Ferdinanda Riesa. Djelo koje je napisano na prijelazu dviju velikih epoha, klasicizma u romantizam, savršeno je uvelo publiku u ostatak programa koji je bio u jednakoj mjeri raznolik. Utjecaj Ludwiga van Beethovena vidljiv je u Riesovom opusu, što nije čudno s obzirom na to da mu je Beethoven bio učitelj. Ono što je nezgodno u interpretaciji ovakvih djela svakako je iščitavanje onog "što je pisac zapravo htio reći“, a da se pritom ne prikloni previše autorovim modelima, odnosno uzorima koji su publici poznatiji. Srećom, taj zadatak dospio je u ruke glazbenika koji imaju nevjerojatan osjećaj za nijansiranje i doziranje, pa je ova sonata bila prava poslastica. Lakoća i čistoća muziciranja koje su Rummel i Stroissnig posjedovali od prvog do posljednjeg stavka unijele su život u ovo djelo.

Izgubljena ljubav
Nakon sonate uslijedila su Tri komada za violončelo i klavir, op. 8, rano djelo Paula Hindemitha koje je, zahvaljujući vrlo dinamičnoj i osebujnoj izvedbi, držalo publiku u iščekivanju drugih djela s repertoara. Posebno je dojmljiv bio način na koji su se nadopunjavali violončelo i klavir, u nekim trenucima su se svađali, u nekima imitirali, ali kroz cijelu skladbu bili su savršeno sinkronizirani. Ova pomalo (neo)klasicistička atmosfera prekinuta je prekrasnom sanjivom izvedbom kompozicije Lamento za violončelo i klavir, op. 44 suvremenog autora Helmuta Rogla. Bila je to još jedna skladba koja sadrži u sebi elemente različitih stilova i povezuje ih u jednu neobičnu, ali vrlo atraktivnu cjelinu. I na kraju, kao zaokruženje i kulminacija večeri, izveden je Johannes Brahms - Sonata za violončelo i klavir u e-molu, op. 38. Ovo bogato i upečatljivo djelo ostavilo je poseban utisak na publiku, što se vidjelo po aplauzu i odluci izvođača da sviraju bis. Za sam kraj odsvirali su Liebesleid Fritza Kreislera, uz posvetu svom dragom preminulom prijatelju te svima koji su u nekom trenutku svog života izgubili ljubav.

Ciklus Osječke glazbene srijede nastavlja se već u srijedu, 28. studenoga, kada će u Arheološkom muzeju Osijek, u povodu Dana grada Osijeka, nastupiti studenti Umjetničke akademije u Pečuhu i Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku.

Organizatori su zahvalili svim partnerima i sponzorima, kao i medijskoj podršci, a posebice Austrijskom kulturnom forumu Zagreb koji je pružio potporu za održanje ovog koncerta. Koncert je, naime, održan u sklopu 9. Dana austrijske kulture u Osijeku.

Dorotea Pavlinić
VRHUNSKI UMJETNICI SVJETSKOG DOMETA
Violončelist Martin Rummel kao ugledni pedagog diljem svijeta održava majstorske tečajeve. Od muzičara svih generacija cijenjen je komorni glazbenik i strastven pronositelj glazbe te kao takav i vlasnik glazbene tvrtke Paladino.

Austrijski pijanist, solist i komorni glazbenik Stefan Stroissnig posebnu pozornost stekao je svojim interpretacijama Franza Schuberta te glazbe 20. i 21. stoljeća. Za snimku Četiri/4 Impromptus op. 90 Franza Schuberta i Sonatu u h-molu Franza Liszta odlikovan je nagradom „Pasticcio“ koju dodjeljuje Austrijski radio.
Možda ste propustili...

POČINJE VENECIJANSKI BIJENALE

Najvažniji događaj za suvremenu umjetnost

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

Najčitanije iz rubrike