Kultura
ĐAKOVČANKA NAJMLAĐA FINALISTICA 17. NAGRADE RADOSLAV PUTAR

Kristina Marić: Prilika mi je ovo za vlastitu nadgradnju
Objavljeno 29. ožujka, 2018.
Nakon 15 godina novost je produženi, dvomjesečni, boravak u New Yorku

Ulazak u finale vidim kao priliku za vlastitu nadgradnju, to više što sam daleko najmlađa finalistica. Iako poznajem dva finalista s prijašnjih izlaganja, jako me veseli bolje upoznavanje te druženje s kolegama. Svake je godine odabrana četvorka jedinstvena po svom umjetničkom senzibilitetu i radovima te mi je izuzetna čast što sam se upravo s ovim kolegama našla u završnici. Teško je predviđati tko će naposljetku otići na umjetničku rezidenciju u New York, jer puno je tu parametara prema kojima se odlučuje. U ovom mi je trenutku najvažnije kvalitetno prezentirati svoj rad na izložbi u Rijeci - oduševljena je mlada Đakovčanka Kristina Marić (1990.), jedna od četvero finalista ovogodišnje, 17. nagrade Radoslav Putar, godišnje nagrade za najboljeg mladog likovnog umjetnika/umjetnicu u Hrvatskoj, koja se dodjeljuje od 2002. i dio je međunarodne mreže YVAA - Young Visual Artists Awards.

Kristina Marić diplomirala je 2015. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, na Odsjeku likovne umjetnosti, na modulu multimedije. Na umjetničkoj rezidenciji Art Quarter Budapest boravi 2013. Dobitnica je Red Carpet Art nagrade za mlade umjetnike 2017. Radi kao asistentica na Katedri za medijsku kulturu Odjela za kulturologiju te na Odsjeku za likovnu umjetnost UAOS-a.

Izložba finalista bit će otvorena 7. lipnja u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, gdje će žiri nakon drugog kruga natjecanja izbrati dobitnika/dobitnicu.

Nakon 15 godina u natjecanje je uneseno nekoliko novosti: produženi, dvomjesečni, boravak u New Yorku, u organizaciji Residency Unlimited, podignuta je dobna granica za natjecatelje te se mogu prijaviti svi umjetnici do 40 godina. Radionice su i ove godine u pet termina održane u Zagrebu i online, za kandidate izvan Zagreba, a otvoren je i poziv za jedno mjesto u žiriju, za kustose do 40 godina. Uz boravak u Residency Unlimited, NY, nagrada je i samostalna izložba u Institutu za suvremenu umjetnost u Zagrebu i mjesto u žiriju Nagrade 2019.

Ovogodišnji stručni žiri: Matej Knežević (dobitnik nagrade 2017.); Irena Borić, kustosica, Maribor/Zagreb (izabrana na otvorenom pozivu za člana žirija do 40 godina); Tadej Pogačar, umjetnik i voditelj Galerije P74, Ljubljana; Valentina Radoš, kustosica, MLU Osijek; Klaudio Štefančić, kustos, Galerija Galženica, Velika Gorica - izabrao je finaliste. Uz Kristinu Marić, to su:

Gildo Bavčević (1979., Split) - autor brojnih performansa, videoperformansa, videoinstalacija, kratkih filmova te autor zvuka za tri dugometražna filma. Uz samostalne, sudjeluje i na brojnim skupnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split te Hrvatske glazbene unije.

Davor Konjikušić (1979., Zenica) - diplomirao fotografiju na ADU u Zagrebu. Fotografija mu je primarni medij u artikuliranju umjetničkog koncepta u kojem istražuje odnose javnog i privatnog, intimnog i sociopolitičkog. Kombinira fotografiju s tekstom, arhivom, pronađenim objektima i videom. Zanima ga uloga fotografskog medija u uspostavljanju odnosa moći i kontrole.

Ana Kuzmanić (Split, 1980.) - završila poslijediplomski magistarski studij umjetnosti na Edinburgh College of Art, a 2006. u klasi prof. Igora Rončevića na ALU u Zagrebu. Fokusira se na teme nadahnute svakodnevicom i obilježene različitim društvenim ulogama. Preispituje odnose i traži potencijal za promjene. Kao metodu istraživanja i kao alat za afirmaciju koristi se dijalogom mogućih sudionika i društvenih odnosa, te za simulaciju drukčijih stvarnosti.

Narcisa VEKIĆ
“NIČIJA ČESTICA” U GALERIJI VN

Do 21. travnja u zagrebačkoj se Galeriji VN može pogledati izložba upravo Kristine Marić, pod nazivom “Ničija čestica”, a otvorenje je 29. ožujka.

“(...) Nije slučajno da bijeg od takvog izbora metaforički poistovjećujemo sa zabijanjem glave u pijesak. Ta fraza, koju Kristina Marić izvodi u radu 'U pijesku' (performans, 2017.) je znakovita, jer bijeg od suočavanja sa stvarnošću ne vidi u skrivanju od svijeta, nego u simboličkom dokidanju vlastita pogleda na stvarnost, ukidanju subjektivne, sudioničke pozicije u njoj (...) Iako su koncipirani i realizirani neovisno jedan o drugom i nisu inicijalno zamišljeni kao jedinstven ciklus, svi radovi Kristine Marić predstavljeni na ovoj izložbi tiču se pitanja granica, pitanja slobode, pitanja rakursa, pogleda preko, transgresije i transformacije. Slično kao i prethodni rad, performans 'U glibu' (2017.) još je jedno izvođenje jezične fraze koja s jedne strane ima značenje zakočenosti, inhibiranosti, nemogućnosti da se obavi neka radnja, a s druge (najčešće moralne) prljavštine i odvratnosti. No to je, kako pokazuje autoričin čin, opet pitanje rakursa. Naime, igranje u blatu (što ona doslovce i čini, u jednom sanduku na glavnom osječkom trgu) nosi i asocijacije na djetinjstvo, a samim tim navodi nas i na potpuno suprotna čitanja iste situacije. Dječja igra u blatu ukazuje upravo na neinhibiranost, na široki horizont imaginacije, a onkraj površinskih manifestacija prljavštine i nečistoće, ukazuje na neku prvobitnu nevinost i čistoću. Između onoga što nam je dopušteno kao djeci i onoga što se od nas očekuje kao od odraslih ljudi stoji čitav iracionalni bezdan...” piše Marko Golub.

40 godina

DOBNA JE GRANICA ZA UMJETNIKE

Skupna izložba u MMSU u Rijeci je 7. lipnja, kada će žiri odabrati dobitnicu ili dobitnika nagrade

Možda ste propustili...

POKAZALI VIRTUOZNOST SVIRANJA I STEČENA TEORIJSKA ZNANJA

Učenici Glazbene škole Milka Kelemena osvojili niz vrijednih nagrada

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

Najčitanije iz rubrike