Kultura
“IMPROMPTU” MARIJA DELIĆA U GALERIJI SC-A

Nevidljivi protagonist koji prisvaja iluziju iluzije
Objavljeno 12. veljače, 2018.

ZAGREB - “Iako visoke estetizacije prirodnih čarolija kojima svrsishodno pripada, fotografska slika Marija Delića snimana je spontano, bez prethodnih priprema: poziranja, rasvjete, umjetne, izvještačene kompozicije snimljenih i namještene pozicije snimatelja...

Drukčije promišljeno, Mario radeći kao direktor fotografije na brojnim setovima od Hrvatske do Maroka i Sirije, snima ključne trenutke unutar filmskih produkcija onostrano predviđenom scenariju filmske radnje. Prisutan je poput nevidljivoga protagonista koji prisvaja iluziju iluzije filmskih ili mizanscena TV-serija. Zapravo, filmskoj dodaje vlastitu fotografsku opsjenu ili odmake od nje - izdvajajući osobni ključni trenutak unutar filmskoga kadra, a češće izvan i između kadrova i scena gdje protagonisti traže filmu usporednu dimenziju psihološkoga bijega između rituala pripremljenih uloga i glume. To je dočarano slobodno, imaginarno i neusiljeno poput jazz-improvizacija osnovne teme. Često sudionici nisu svjesni fotografske leće, a već su apsorbirani okom, slutnjom i namjerom fotografa. Kako je drugosti - snimljenome - potreban ekran sličnosti u kojem se prepoznaje - tako se reakcija sviđanja ili nesviđanja, intenzivnoga uživljavanja ili ravnodušnosti, kamerom zabilježene drugosti odražava u fotografiji i fotografu, akteru te naposljetku promatraču. On se u njoj također možebitno prepoznaje ili ovisno o odrazu i djelovanju sugestije, tek naslućuje, nazire. Svaka akcija budi određenu reakciju”, zapisao je u predgovoru izložbe “Impromptu” Marija Delića u Galeriji SC-a Željko Marciuš.

Mario Delić (1971., Zagreb) fotografijom se počinje baviti kasnih 80-ih i do danas je izlagao na više samostalnih i skupnih izložbi. U Galeriji SC predstavio se 2005. izložbom I212NYC. Unatoč pozivu filmskoga i TV snimatelja vezanoga za pokretne slike, fotografija ostaje intimnim poljem istraživanja svijeta što ga okružuje, a čovjek i njegovo određenje u prostoru stalni su motivi njegovih radova. Direktor je fotografije triju igranih filmova, 12 serijala, 23 dokumentarna filma te niza inih filmskih i videoformi. Za rad na dokumentarnom filmu “Calling The Ghosts” dijeli nagradu Emmy 1998. Za serijal Ana albi dalili - Layla Mourad story 2009. dobiva Best Picture Award... N.Vek.

Možda ste propustili...

GDK GAVELLA NAJAVIO SVOJU POSLJEDNJU OVOSEZONSKU PREMIJERU

“Medeja” zrcali naše društvo danas

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

U SLATINI NASTUPIO AKADEMSKI MUŠKI ZBOR FER-A

Među posljednjim europskim velikim muškim zborovima

Najčitanije iz rubrike