TvObzor
“SAVRŠENI DANI” - IZVRSNA DRAMA VELIKOG WIMA WENDERSA

Dirljiv i poetičan prikaz ljepote svakodnevnog svijeta
Objavljeno 3. svibnja, 2024.
Radnja prati Hirayamu, koji naizgled uživa u svom jednostavnom životu čistača javnih zahoda u Tokiju

Nema sumnje da je Wim Wenders jedan od najvećih europskih redatelja u posljednjih pet desetljeća. Pozornost međunarodne kritike i publike diljem svijeta oduvijek je privlačio svojom opčinjenošću zapadnjačkim (uglavnom američkim) utjecajem na ostatak svijeta. Po tom pitanju njegovo najnovije ostvarenje “Savršeni dani” (“Perfect Days”) nije iznimka, jer su i u ovom djelu prisutne američke marke, pjesme slavnih američkih izvođača i bejzbol, koji se svi redom sjajno uklapaju u priču o čistaču zahoda u Tokiju.

Film je premijeru imao u Cannesu, gdje je - osim što se natjecao za Zlatnu palmu - njegov glavni glumac Kōji Yakusho osvojio nagradu za najbolju mušku ulogu. Potpuno zasluženo, jer Yakusho je srce i duša Wendersova novog uratka, koji je zaigrao u hrvatskim kinima. Uz niz nagrada i priznanja koje je do danas osvojila, drama “Savršeni dani” nominirana je i za Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog filma.

Radnja prati Hirayamu, koji naizgled uživa u svom jednostavnom životu čistača javnih zahoda u Tokiju. Uz njegovu savršeno strukturiranu radnu svakodnevicu on uživa u slušanju glazbe i čitanju knjiga. Također voli drveće koje redovito fotografira. Međutim, nekoliko neočekivanih susreta polagano će započeti razotkrivati njegovu prošlost.

Wendersovo najnovije djelo duboko je dirljiv i poetičan prikaz ljepote svakodnevnog svijeta koji nas okružuje. Glavna tema filma bavi se pojedincem koji je svoju životnu sreću (ili bolje rečeno podnošljivu egzistenciju) pronašao u malim stvarima. Jednostavnije rečeno, Hirayama je čovjek koji je usred razvijenog Tokija ostao u analognom dobu. Međutim, ono što se posebno ističe u ovom izrazito humanističkom ostvarenju, Wendersova je velika ljubav prema glavnom liku kojeg je stvorio.

Sedamnaest je izuzetno modernih javnih zahoda koje Hirayama čisti tijekom filma, a oni su izgrađeni s namjerom da pomognu svim posjetiteljima Japana koji bi došli na tada planirane ljetne Olimpijske igre koje su se trebale održati u ljeto 2020. godine. No, kako je pandemija koronavirusa odgodila održavanje igara, izvršni direktor tvrtke koja ih je izgradila odlučio je pronaći novi način kako ih učiniti poznatima i predstaviti ih svijetu te kontaktirao nekoliko scenarista i oglašivača, što mu je dalo ideju da neko svjetsko poznato redateljsko ime o njima snimi dokumentarac. Nakon što je dobio pozivnicu da snimi kratki dokumentarni film o modernim tokijskim javnim zahodima, Wenders je naknadno odlučio snimiti dugometražni igrani uradak.

“Bilo je ovo jedno vrlo čudno putovanje”, izjavio je Kōji Yakusho te nadodao: “Nikad nisam koristio ove nove javne zahode; nisam čak bio ni svjestan tog projekta za Olimpijske igre. Međutim, sve mi je to djelovalo iznimno intrigantno.” Wenders je scenarij za “Savršene dane” napisao u samo tri tjedna, a za snimanje ove izvrsne drame trebalo mu je još nevjerojatnijih 17 dana. D.M.
Možda ste propustili...