Autoglas
KUPEOVSKI SUV DEBITIRAO JE U ŠANGAJU

Futuron, Kijin električni koncept
Objavljeno 12. studenog, 2019.
Kia Motors pokazala je novo konceptno vozilo Futuron, kupeovski SUV s pogonom na sva četiri kotača (e-AWD), koje najavljuje kako će u skorašnjoj budućnosti izgledati dizajn električnih vozila. Futuron predstavlja moderan i samouvjeren izgled progresivnog električnog kupeovskog SUV-a, onako kako ga vidi Kia. Samo ime Futuron sastavljeno je od engleskih riječi future i on, što znači budućnost i upaljeno, a predstavlja električnu prirodu budućeg SUV dizajna ove sve popularnije marke
automobila.

S dizajnom, koji se temelji na dinamičnim čistim linijama, koncept Futuron spaja elegantne proporcije s čistim linijama i površinama. Njegova laka SUV kupeovska karoserija utjelovljuje potpuno električni 4 x 4 pogon omotan odvažnom modernom vanjštinom, koja se dobro slaže s prilagodljivom visokotehnološkom unutrašnjošću. Futuron, koji su dizajnirali u Kijinu dizajnerskom središtu u Koreji, debitirao je na međunarodnom salonu u Šangaju.

Futuron se temelji na 360-stupanjskoj dizajnerskoj koncepciji, koju karakteriziraju čiste glatke linije bez nepotrebnih ornamenata. Karoserijske površine stvaraju niz napetih tečnih linija, koje se okreću, šire i skupljaju oko karoserije. Rezultat je elegantan i aerodinamičan izgled. Njegove su dimenzije - dužina: 4850 mm, visina: 1550 mm, međuosovinski razmak: 3000 mm - i viši klirens djeluju skladno s nisko postavljenom karoserijom, što kreira dinamičan, samouvjeren stav. Usporedbe radi, Kijin najveći SUV Sorento dimenzijama je dosta skromniji. Nizak stav SUV kupea ostavlja moćan dojam, koji će možda u skorašnjoj budućnosti postati prepoznatljiv znak novih modela Kia. Snažna baterija smještena je nisko ispod dna kabine i pruža električnu energiju za četiri elektromotora, koji su ugrađeni u kotače. Nizak položaj vozila skladan je s niskim centrom gravitacije i vrhunskim e-AWD sustavom, koji se munjevito odaziva na vozačeve inpute. Prednji dio karoserije proteže se od pokrova motora gotovo do kabine, čime se stvara veza između vozačeva sjedala i ceste ispred njega. Krov je neuobičajen jer ima panoramski prozor u obliku dijamanta s 360-stupanjskom jezgrom, što podsjeća na tradicionalnu prikaz NLO-a. Na staklenom krovu ugrađena je mreža laserskih radara (LiDAR), koja pripada u 4. stupanj autonomne vožnje bez upotrebe ruku i očiju u većini voznih uvjeta.

Sprijeda Futuron donosi novu modifikaciju ‘tigrovog nosa’, maske motora, koja je duže od desetljeća karakteristična za Kijin dizajn. Uz zadržavanje osnovnih principa dizajna – čist izgled s logotipom u sredini – dizajneri su pomaknuli granice širenjem izgleda prednjeg dijela vozila i tako stvorili zadržano, ali dovoljno elegantno ‘tigrovo lice’.
M. Bugarić
Možda ste propustili...

U LIPNJU SE RAST NASTAVLJA

Rekordne narudžbe Renaulta Zoe

SLOM GLOBALNE POTRAŽNJE ZA AUTOMOBILIMA

VW odustao od tvornice u Turskoj