Novosti
POVRAT TROŠARINE NA DIZELSKO GORIVO

Prijevoznici će uštedjeti gotovo 300 milijuna kuna
Objavljeno 14. studenog, 2018.

Hrvatska gospodarska komora podsjeća kako novi Nacrt konačnoga prijedloga Zakona o trošarinama propisuje pravo na povrat trošarine za dizelsko gorivo koje se koristi u komercijalnom prijevozu robe i putnika i koje je kupljeno bezgotovinskim oblikom plaćanja u Hrvatskoj.


"Procjenjuje se da će uvođenje ove mjere od 2019. poduzetnicima za trošarine na energente uštedjeti oko 294 milijuna kuna na godišnjoj razini. Od toga se 240 milijuna kuna odnosi na povrat trošarina za prijevoznike tereta, a oko 54 milijuna kuna na prijevoznike putnika", ističe potpredsjednica HGK-a za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, napomenuvši kako je HGK preko svojih članica iz Udruženja cestovnog teretnog prometa i Udruženja cestovnog putničkog prometa aktivno surađivao s Carinskom upravom u donošenju ovog nacrta koji je Vlada uputila u saborsku proceduru.


"Uvođenjem ove mjere očekuje se pozitivan utjecaj na smanjenje troškova prijevoznika, a time i pozitivan utjecaj na njihovu konkurentnost na sve zahtjevnijem tržištu cestovnoga prijevoza. Cilj je u najvećoj mjeri isključiti utjecaj trošarine na energente u procesu distribucije i dobave robe", kaže predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa HGK-a Darko Vukadinović.


"Mjera također predstavlja poticaj prijevoznicima iz drugih država članica EU-a za nabavu pogonskoga goriva u Hrvatskoj jer je i za te prijevoznike ovom mjerom omogućen povrat, stoga se očekuje da će i oni više kupovati gorivo u Hrvatskoj", dodaje predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec.


Robert Šimleša, predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa HGK-a, ističe kako se očekuje i pozitivan utjecaj na smanjenje troškova poslovanja putničkih prijevoznika, posebno onih koji prevoze učenike u ruralnim i siromašnijim krajevima Hrvatske poput Like i Slavonije, "a čije su linije zbog smanjenja broja učenika postale ekonomski neisplative."
Kako navodi HGK, mjeru treba promatrati i u odnosu prema državama u okruženju koje primjenjuju ovaj institut (Slovenija, Italija, Mađarska, Srbija) ili imaju trošarine na energente na razini propisanog europskog minimuma, kao i u odnosu prema jačanju porezne konkurentnosti u sustavu trošarinskoga oporezivanja energenata. D.Pav.
Robert Šimleša

predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa HGK-a

Očekujemo i pozitivan utjecaj na smanjenje troškova poslovanja putničkih prijevoznika, posebno onih koji obavljaju prijevoz učenika u ruralnim i siromašnijim krajevima Hrvatske.
Možda ste propustili...