Autoglas
ŠKODA FABIA

Malen, praktičan i prije svega povoljan auto
Objavljeno 2. listopada, 2018.
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI izuzetno je zanimljiv automobil za vožnju. Nakon odvoženih 400 km Fabia definitivno opravdava uloženo

Provozali smo, ako se nas pita, nikad opremljeniju, nikad bolju, nikad ljepšu i nikad zabavniju Škodu Fabia u izdanju Monte Carlo s 1.0 TSI motorom. Škoda Fabia definitivno nije automobil koji je do sada kod vozača izazivao neke emocije. Malen, praktičan i prije svega povoljan automobil, Škoda Fabia poprilično je često viđena na našim cestama, ali možda odveć neprimjetna. No - sve do sada! Modelom Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI, koju smo imali prilike provozati, ovaj automobil privlači poglede, donosi hrpu detalja koji ga ističu i ono najvažnije – zabavan je za vožnju.


Priču o Škodi Fabia Monte Carlo 1.0 TSI počet ćemo od njezina kraja, tj. od posljednjeg dijela naziva ovog automobila. Naravno, riječ je o 1.0 TSI motoru koji nam je još jednom razvukao osmijeh na licu. Svi oni puni predrasuda prema majušnim benzicima s ovim motorom doživjet će renesansu u obliku neočekivanih performansi ovog motora. U redu, nije ovo motor za obaranje brzinskih rekorda, no za svakodnevnu vožnju po gradu ili međugradske relacije više od ovoga za većinu vozača neće bit potrebe. Motor je agilan, vuče linearno od niskih okretaja, a vrti se do 8000 okretaja! Raspolaže s 95 konjskih snaga, a uz manualni mjenjač jamči zabavne kilometre. Stava smo kako su inženjeri mogli komotno ugraditi i šestu brzinu, koja nam je baš nedostajala, no i s ovih pet, jednolitreni TSI vozi se kao jurilica. Potrošnja je poseban detalj, a u naših 500-tinjak prijeđenih kilometara ona je „bacila“ prosjek od pet litara! Za mali gradski automobil 1.0 TSI kao da je stigao iz raja.

Zabavan automobil

Nakon motora idemo pogledati po čemu je Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI posebna na cesti. I prije negoli pročitate naše dojmove, pogled na slike otkriva zašto je tome tako. Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI stigla nam je u elegantnoj sivoj boji, koja s crnim detaljima, poput aluminijskih naplataka ili umetaka (rešetka hladnjaka, spojler), izgleda kao elegantno dotjeran i modno osviješten automobil. Ako ste jedan od onih koji paze na izgled, ova je Fabia automobil kojim ćete se moći izraziti u tom svjetlu. Prednji kraj doživio je najveće promjene i automobil sada prati linije drugih modela, donoseći sportski, agresivan izgled upotpunjen potpunim LED svjetlima. Unutrašnjost donosi udoban komfor za putnike, a i ovdje su vidljivi dizajnerski detalji, poput crvenih ukrasa na sjedalima koji zaokružuju dojam dizajnerskog automobila. Sportskom karakteru definitivno pridonosi i sportski podrezan upravljač, kao i elementi koji imitiraju karbonska vlakna. Multimedija donosi sve što se od nje danas očekuje – zaslon osjetljiv na dodir, povezivanje telefona, napredan infotainment.

Povoljan omjer

Od premijernog nastupa sada davne 1999. godine Fabia je "izbacila" tri generacije. Premijera je bila na sajmu automobila u Frankfurtu i od prvog trenutka postala je mamac za kupce. Konačna prodajna brojka to je samo potvrdila - prva generacija prodala se u 1,79 milijuna primjeraka! Druga generacija Fabije predstavljena je u Ženevi 2007. godine i tijekom sedam godina tržišne utakmice prodana je u 1,7 milijuna primjeraka. Treća pak generacija startala je 2014. godine s dizajnerskim pomakom i s brojnim tehničkim poboljšanjima. Unatoč velikoj konkurenciji na tržištu, treća generacija Škode Fabia do danas je prodana u 688.500 primjeraka.

Unutar testirane Škode Fabia Monte Carlo 1.0 TSI udobno će se smjestiti četvero odraslih putnika. Naravno, prema potrebi na stražnju klupu može sjesti i troje odraslih, no za iole dužu vožnju to nije udobno. Poseban detalj ugode pri putovanju pruža potpuno stakleni krov! Da, tako je, Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI u svojoj dodatnoj opremi nudi i ovaj detalj koji obvezno preporučujemo. Nudi definitivno jedinstven osjećaj za sve putnike. Cijena Škode Fabia Monte Carlo 1.0 TSI u varijanti koju smo imali na testu iznosi 120.000 kuna. Ovakva je ponuda jedna od onih za koju odmah možemo sa sigurnošću reći da opravdava uloženo.


Marin Režić
// VOZILI SMO //
Omiljeni mali automobil iz Češke
Škoda Fabia je omiljeni mali automobil koji se ubraja u najtraženije modele češkog proizvođača iz Mlade Boleslave, a od lansiranja prve generacije 1999. godine prodano je u više od četiri milijuna primjeraka. Samo prošle godine u Europi je prodano više od 180.000 Fabija, koje su dio treće generacije ove "male češke princeze". Kako bi opstala na tržištu među brojnom konkurencijom, treća generacija Fabije predstavljene 2014. godine doživjela je redizajn koji se u najvećoj mjeri odnosi na unutrašnjost automobila i sigurnosne sustave što su do sada bili rezervirani isključivo za automobile iz višeg segmenta. Redizajnirana rešetka hladnjaka, promijenjeni prednji i stražnji branici te nova glavna svjetla, kao i stražnja s opcijskom LED tehnologijom unose više karaktera. Unutrašnjost je postala još kvalitetnija, zahvaljujući novim materijalima i detaljima opreme.
LED TEHNOLOGIJA KOD MONTE CARLA
Škoda prvi put u Fabiji nudi opcijski dostupna glavna LED svjetla, dok se dnevna svjetla od sada serijski isporučuju s LED tehnologijom. LED stražnja svjetla isporučuju se serijski isključivo kod testiranog modela Monte Carlo. Fabia na manje od četiri metra dužine nudi dovoljno mjesta za pet putnika (jedino je problem ako su svi viši od 190 centimetara), što se u biti rijetko događa. Glede prtljažnog prostora, on je obujma 330 litara, što je u kategoriji malih auta jedan od najvećih prtljažnika u svojoj klasi. Preklapanjem stražnje klupe u omjeru 60:40 taj se prostor povećava na 1150 litara.