Autoglas
VOZILI SMO

Hyundai Kona: Nova gazdarica u klasi
Objavljeno 5. prosinca, 2017.
Kona je Hyundaijeva prekretnica da do 2021. postanu prvi azijski automobilski brand u Europi

Prve Kone stigle su i na Hrvatske ceste, a mi smo se družili s modelom s trocilindričnim motorom od 120 KS i potpunom opremom. Ovaj automobil ugodno je osvježenje na tržištu kako po pitanju dizajna, tako i opreme i ugrađene tehnike.

Neobičan i robustan dizajn privlači pozornost, čak i kad je automobil bijel, ne treba biti u nekoj od stvarno posebnih i kričavih boja koje se nude. Ovako do izražaja dolaze sivi plastični štitnici i obrubi. A osim toga prepoznatljiva je prema modernom, proporcionalnom i dinamičnom izgledu kojeg naglašavaju kaskadna rešetka hladnjaka, dvostruka LED prednja svjetla i LED dnevna svjetla za vožnju, uz kratki stražnji prevjes i dojam kretnje, čak i kad stoji. Iznutra je prostrana i ugodna kako oku tako i pri boravku. Interijer je prepoznatljiv, a opet samosvojan, ergonomičan i praktičan. Središnje postavljeni ekran s LCD dodirnim zaslonom nudi projekciju slike sa stražnje kamere za parkiranje, Apple CarPlay i Android Auto sustav, kao i navigaciju.

Ni na stražnjoj klupi ne manjka mjesta. Ulaz je lak zahvaljujući povišenoj karoseriji koja uživo djeluje većom nego što zapravo jest. Za prtljagu se nudi od 360 do 1143 litre, što je prosjek klase. No, iznad prosjeka je oprema, motorizacija i kvaliteta vožnje. Ovdje je bazni motor 3-cilindarski 1.0-litreni T-GDI sa 120 “konja”, uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Većina konkurencije kreće s atmosferskim motorima s mnogo slabijom konjicom. Zahvaljujući turbopunjaču okretni moment je 172 Nm i razvija ga iz prilično niskih okretaja, sjajno vuče, a može se voziti i prilično ekonomično.

S ovim motorom do “stotke” će pojuriti za ravno 12 sekundi, dok je krajnja brzina 181 km/h. Prosječna potrošnja na našem testu bila je oko sedam litara, što treba pripisati i dobrom dijelu kilometara provezenih u gradskoj vožnji, po gužvi. U vožnji oduševljava, jer iako ima visoku podnicu odlično leži i zavoje prati poput zmije. Sigurna je i stabilna što je zasluga stražnjeg multilink ovjesa koji je ugodno iznenađenje i rijetkost u ovoj klasi. Prema svemu viđenome Kona je solidan komad auta koji će zapapriti mnogima u ovom segmentu, ali i u kompaktnoj klasi. Odnos uloženog i dobivenog trenutačno je najbolji od svega što se nudi na četiri kotača kod nas.

Na hrvatskom tržištu dostupna je za 119.990 kuna, koliko stoji model s benzinskim motorom od 120 KS i paketom opreme DRIVEit.

Mato PAVLIČEVIĆ

Motor:3-cilindarski, turbobenzinski

Obujam:998 ccm

Snaga:88 kW/120 KS @ 6000 o/min

Okretni moment:172 Nm @ 1500-4000 o/min

Mjenjač:ručni, 6 brzina

Dimenzije:4165 x 1800 x 1550 mm

Prtljažni prostor:361-1143 l

Maksimalna brzina:181 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h:12,0 s

Potrošnja:5,2/6,0/4,7 l/100 km

Na testu:6,8 l/100 km

Emisija CO2:117 g/km

Cijena:143.990 kn (testni model, ROCKit)

Pristojna oprema

Hyundai Kona dolazi uz najnoviju tehnologiju aktivne zaštite. Tu je sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake i sustav upozorenja vozača na umor, start i stop sustav, tempomat, bluetooth, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom. U opremi su i LED dnevna i pozicijska svjetla, uzdužni krovni nosači, SUV obloge, električno prilagodljivi i grijani vanjski retrovizori u boji vozila, aluminijski naplatci, te još mnogo toga.