Datum objave: 21. studenog, 2020.
Kršćani u Starom zavjetu redovito vide navještaj onoga što se ostvarilo u
Novom zavjetu. Tako je, primjerice, prijelaz Židova kroz Crveno more slika
krštenja: kao što je onaj narod kroz vodu prošao iz ropstva u slobodu, tako novi
(kršćanski) narod kroz vode krštenja prelazi iz ropstva grijeha u slobodu djece
Božje.
Na sličan način u Prvoj poslanici Korinćanima Pavao uspoređuje prvog
čovjeka, Adama, s Kristom, novim Adamom. U svojoj oholosti da on i njegova žena
budu “kao bogovi” prvi je Adam prekršio Božju zapovijed i time upropastio sebe i
svoje potomke, jer od tada nad svakim čovjekom stoji strašna sjena smrti.
Naprotiv, Krist, novi Čovjek, bio je poslušan Bogu sve do smrti i tako je
pomirio čovjeka s Bogom i otvorio svakome čovjeku put u vječni život: “Po
čovjeku smrt, po Čovjeku i uskrsnuće od mrtvih! Jer kao što u Adamu svi umiru,
tako će i u Kristu svi biti oživljeni”.Biblija je jasna. Čovjeka upropaštava
njegova uznositost, njegova oholost, njegovo uvjerenje da sve može sâm, da mu ne
treba Bog i njegovi zakoni. A zapravo, mi smo zadani. Ne možemo mijenjati svoju
narav da, primjerice živimo kao ribe (nemamo škrge), ali u isto vrijeme ne
možemo - bez strašnih posljedica - modificirati moralne zakone koji su duboko u
našoj savjesti. Kao što je to za Adama bilo kobno, kobno je to za svakoga
čovjeka koji - što god neki o tome mislili! - traži smisao svoga života izvan
Boga. Za neke stvari znamo: loši su pesticidi i herbicidi, teški metali,
antibiotici u mesu, zašećerena pića, brza prehrana… A hoće li današnji svijet
reći da je loše ići samo za užicima po načelu više, bolje, brže? Neće. Govori se
da treba vjerovati u sebe, da treba slijediti svoje srce, da se ne treba
obazirati ni na kakve konvencije i zakone, da čovjeka svaki izvanjski autoritet
samo koči… I što se događa? Je li takav čovjek sretan? Može li doista ostvariti
sve svoje duboke čežnje? Može li ga put njegovih strasti i hirovitih poriva
dovesti do mira i sreće?Biblija stavlja za uzor Krista koji se podlaže Bogu,
koji poznaje čovjeka do najveće dubine njegova bitka, Bogu koji je dobrota i
ljubav, i koji čovjeka potiče na ono što je za njegov mir i za njegovu sreću.
Konačno, Bog čovjeku otvara cijelu vječnost i ispunja tako sve njegove čežnje.
To se u Kristu i ostvarilo. Baš zato što je bio poslušan i ponizan, on je
postavljen gospodarom svega, da se na njegovo ime “prigne svako koljeno
nebesnika, zemnika i podzemnika.” U Adamu svi umiru, u Kristu svi žive. Rekao bi
Isus: “Tko ima uši, eka čuje”.