Datum objave: 22. kolovoza, 2020.
Kaže veliki pjesnik: "Tko zna? Ah, nitko ništa ne zna. Krhko je znanje…".
Koliko god znanost danas išla divovskim koracima, stvarno, koliko je naše
znanje? Još do prije nešto više od stotinu godina nismo imali pojma otkud Suncu
toplina. A onda su, tek u 20. st., shvatili da se u Suncu - u procesu koji se
naziva fuzija - vodik pretvara u helij, pri čemu se oslobađa silna energija. Tek
pedesetih godina istoga stoljeća otkriveno je uloga dezoksiribonukleinske
kiseline (DNK), od koje su sastavljeni naši geni i pomoću kojih su zapisane
nasljedne osobine svih živih bića na Zemlji. A što ćemo otkriti za stotinu
godina? Za dvije stotine godina znanstvenici će se čuditi kako su bila mizerna
naša saznanja… Zato, pravi su znanstvenici skromni, zapravo, realni, kada kažu
da je uvijek mnogo više onoga što ne znamo negoli onoga što znamo te da jedno
otkriće vodi do desetak novih nepoznanica za koje nismo niti znali da postoje.
Beskrajan je svemir i beskrajni su prirodni zakoni.
Ako je tako s prirodnim zakonima, tko može razumjeti smisao ljudskog
postojanja, tko može shvatiti duboku čežnju naše duše za trajnim, beskrajnim i
vječnim? Tko može dokučiti zašto nas Bog stvara na svoju sliku? Zato Pavao,
istinski vjernik, ali i vrhunski intelektualac svojega vremena, zadivljen piše:
"O dubino bogatstva, i mudrosti, i spoznanja Božjega! Kako li su nedokučivi
sudovi i neistraživi putevi njegovi! Doista, tko spozna misao Gospodnju, tko li
mu bi savjetnikom?".
Kao što su pravi istinski intelektualci i znanstvenici skromni i ostaju
zadivljeni onim što im se samo djelomice otkriva, tako bi bilo mudro da svaki
čovjek s poštovanjem i poniznošću gleda na Onoga od koga je sve. Kao što ne
možemo Boga shvatiti u njegovoj biti, tako ne možemo dokučiti razloge za
pojedine njegove postupke. Zašto je, na primjer, Bog dopustio da Njegov Sin
završi tako strašnom smrću? Zašto je Isus uopće uzeo među Dvanaestoricu Judu
Iškariotskoga, kada je moga znati na što je on spreman? Zašto je briljantni
propovjednik grčkoga jezika Stjepan prvi od kršćana morao poginuti za svoje
kršćansko uvjerenje?
Za istinskoga vjernika stvar je mnogo jednostavnija. Uz sva otvorena
pitanja, sve dvojbe, nejasnoće i tjeskobe, on zna i vjeruje da je Bog iznad
svega i da će on - na nama nedokučiv način - ipak ispuniti svoju namjeru
spasenja mira i ljubavi. U ovom svijetu? Na onome svijetu? Ne znamo. Samo
vjerujemo, kako neki duhovito rekoše, da "Bog i po krivim crtama pravo piše".
Rekao bi Isus: "Blaženi oni koji ne vidješe, a ipak vjeruju".