Kolumne
Gledajući objektivno Piše: Katarina Pekanov
Tko je sljedeći?
Datum objave: 11. prosinca, 2019.

Tek se stišala bura oko posljednjeg štrajka i što god mi mislili o tome, kažu da je to legitimno pravo organiziranja grupe oko pojedinog pitanja kako bi nešto riješila, a nije to mogla riješiti u nekoj drugoj komunikaciji.



Pa se onda krenulo u ovu komunikaciju. Hvala Bogu pa je prošlo. Nezadovoljni su i cestovni prijevoznici. I to već dugo vremena. Komunikacija, kako tvrde, do sada nije završila uspješnim pregovorima, pa najavljuju štrajk. Bolje i ne zamisliti kako bi to izgledalo kada petstotinjak kamiona iznad 7,5 t nosivosti krene kada je promet najgušći, kada ljudi kreću na posao, voze djecu u školu i kada se vraćaju s posla. Koji bi to krkljanac bio, a ne bi čak morao biti ni najavljen jer se ljudi jednostavno voze. I tko im što može osporiti u tome da krenu pa stanu pa opet krenu pa stanu. Uostalom, kao i svi oni koji se u tom trenutku nalaze u nekoj od kolona da bi došli do cilja. U čemu je problem? Da bismo lakše razumjeli njihovo nezadovoljstvo, znamo da kamioni imaju određenu tonažu pa se tako do 7,5 t nosivosti smatraju sva teretna vozila koja ne bi trebala imati problema pri prelasku bilo kojeg graničnog prijelaza. Jedini cilj je isporučiti robu koja se nalazi u kamionu na vrijeme krajnjem kupcu. E u tome i jest stvar, jer pitanje je koliko vremena će proći od trenutka utovara do trenutka istovara. Ako si do 7,5 t, onda možda i možeš izračunati koliko ti vremena treba, ali ako si iznad toga, baš i ne. Tada imaš problem, a najviše problema imaju prijevoznici upravo iz ovih naših nekoliko istočnih županija. Oni mogu samo na granične prijelaze Bregana i Macelj, a tamo su gužve nesnosne jer se sve slijeva upravo na ta dva prijelaza. Zbog nezadovoljstva prijevoznika uslijedilo je formiranje mješovite hrvatsko-slovenske komisije kako bi se pronašlo bilo kakvo logično rješenje da nema toliko zastoja na ta dva granična prijelaza jer prijevoznici gube i živce i novac na dugim a nepotrebnim čekanjima. Ovo me podsjeća na onu - kada ne znaš kako riješiti problem, formiraj povjerenstvo ili komisiju ili kako god to već netko zvao i dobit ćeš na vremenu. A vrijeme teče i tako se dogodilo da su tamo negdje prije rekli da će ova komisija riješiti problem do Nove godine. Ako to ne bude u ovom tjednu, evo nam i Božića, pa i Nove godine... Najavljen je i štrajk autobusnih javnolinijskih prijevoznika. Udruga tih prijevoznika okuplja 29 hrvatskih autobusnih prijevoznika. To su upravo oni vrijedni prijevoznici koji održavaju više od 80 % županijskih linija. I tu je kvaka. Imaš linije koje su isplative i one koje su neisplative. Te neisplative su potrebne zbog niza okolnosti koje se vežu uz njih. Jedna od njih je i prijevoz školske djece. Tko je taj tko će reći da je ova linija neisplativa jer prevozi 20-ak djece iz nekoliko sela do njihove osnovne škole? Za njihove roditelje to je isplativo. U pitanju je sigurnost njihove djece po snijegu, kiši, suncu... A oni traže samo "sklapanje ugovora o javnim uslugama prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu do 30. studenoga 2019." Nemam informaciju je li ugovor sklopljen.