Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Na “Tuđmanu” ništa novo, u salonu opet burek
Datum objave: 24. svibnja, 2023.

Čudni su putevi Gospodnji, a često i nepredvidljivi. Tako sam se našao na poznatom zagrebačkom aerodromu "Franjo Tuđman". Već ptice s breza pjevaju da mi je omiljena zračna luka ona budimpeštanska, ali što je - tu je! Treba iznova isprobati ono domaće i doista sam se ponašao kao da sam nekakvi porezni inspektor (doduše bez aktovke, špicastih cipela Alpina i kalkulatora Casio!).



Tajna operacija


Naravno da sam uočio brojna poboljšanja u interijeru, pa čak i u broju putnika (čemu je uglavnom pridonio Ryanair jer jeftino dovozi i odvozi), ali pomake u njihovu Primeclass poslovnom salonu (jednom i jedinstvenom) - baš nikakve! Ukupni dojam - ništa novo, sve odavno već viđeno! Zapravo, čini mi se da je ponuda još gora jer nije bilo većeg izbora voća, a vrhunske Pago sokove zamijenili su voćnim sokovima u staklenim litrenkama koje valjda nadolijevaju iz bačava!? Teško mi je i pomisliti da je kod njih još uvijek koronavirusni režim, samo što komadiće bureka više ne stavljaju u plastiku, nego spontano i ne traže od putnika maske. Nekad su bile tri masažne fotelje, a sada su samo dvije. Srećom, još uvijek postoje gazirani sokovi iz boca i šarolik izbor alkoholnih pića, pa i boljih viskija. Ukupna ocjena: 2/5. Samo ću spomenuti da besplatni ulaz i neograničeno konzumiranje hrane i pića imaju nositelji zlatnih i platinastih statusa svih aviokompanija koje lete iz Zagreba te korisnici kartica Priority Pass i Lounge Key (koje uglavnom daju banke unutar svojih paketa). Ostali plaćaju 40 eura, osim korisnika Dinersa, koji imaju posebnu cijenu (valjda 25 eura ili besplatno, ovisno o godišnjoj potrošnji karticom).

Sad kada sam napisao što mi je ležalo na duši, podsjetio bih da je zagrebački aerodrom do kraja svibnja zatvoren za sav promet od 23 do 6:30 ujutro. Lufthansa i KLM korigirali su svoj red letenja, a Ryanair je otkazao čak 55 rotacija na devet međunarodnih linija prema Zagrebu. Nekoliko letova (koji su nakon 23 sata stizali iz Dubrovnika) otkazao je i domaći Croatia Airlines, ali se pohvalio inauguracijskim letom na novoj sezonskoj liniji Prag - Dubrovnik. Izravni su letovi predviđeni četvrtkom do sredine listopada, a na liniji će letjeti zrakoplovi Airbus kapaciteta 144 i 174 sjedala.

24 odredišta


Povratne se karte već prodaju po cijenama od 149 eura. Kako je i Osijek povezan sa Zagrebom Trade Air code-share letovima Croatia Airlinesa, bojao sam se i upitati koliko bi karta koštala na relaciji Osijek - Zagreb - Prag i natrag, ali to zadovoljstvo prepuštam čitateljstvu, a ako imate slabije srce, oprezno pregledavajte! Koliko čujem, novinare (kao nekad) nisu zvali, a ako jesu, onda je to možda bila tajna operacija, jer pretpostavljam da će izići reportaža u njihovu "godišnjedobnom" kvartalnom časopisu! Imao sam privilegij jednom ići na njihovo putovanje, u povodu inauguracijskog leta u Bukurešt, za vladavine drugog direktora kompanije, i moram priznati - bijaše bajno! Izuzetno su to organizirali i bilo je popraćeno u svim medijima jer su i pozvali kompetentne. Međutim, nekako s proljeća, takvih pozivnica sve je manje i vjerojatno ih dobivaju izabrani novinari režima (kojima zbog svojeg kritičkog stava nikada nisam pripadao). Ali to je već drugi par opanaka i tema za drugu rubriku. Da ne zaboravim, pokrenut je i let Split - Prag (dvaput tjedno zrakoplovima Dash), a Mato Radić, voditelj prodajnog tržišta Croatia Airlinesa za središnju Europu, kaže da tijekom sezone planiraju povezati domovinu s 24 međunarodna odredišta s više od 1,8 milijuna sjedala, za što skidam kapu. U regiji valjda je od njih bolja jedino Air Serbia, čiji je zrakoplov nedavno nakon New Yorka poletio i prema Chicagu s istim brojevima letova koje je nekad imao JAT, jer se oni smatraju njegovim nasljednikom s IATA slovnom oznakom JU.

I još sam na "Tuđmanu". Jedem burek s mesom i čekam red za masažnu fotelju, a u ruci mi travarica. Tako je teška moja sudbina. I da, putujem u Bugarsku, a dio puta od Sofije do Varne prozujat ću u spavaćim kolima poslovnog razreda Bugarskih željeznica. Veselim se toj simpatičnoj socijalističkoj zemlji Europske zajednice. Imaju fini roštilj i Slivensku perlu, nevjerojatnu lozovaču od grožđa. Malo mi za sriću triba. A vi? Zar nije vrijeme da otputujete dalje? Tik-tak, tik-tak...