Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Putna osiguranja koja život znače
Datum objave: 11. siječnja, 2023.

Nije baš pametno putovati bez putnog osiguranja! Iako se nadamo da nam se baš ništa neće dogoditi i da se nezgoda događa drugima, katkad to doista nije tako. U svojem dugom putničkom stažu uvijek sam imao policu putnog osiguranja za "ne daj Bože" jer se ne želim kockati sa sudbinom. I istina je ono što u tim policama piše!



Pokrića za muke


Nedavno je jednom našem navijaču u Kataru zatrebala hitna stomatološka intervencija i svjedočio sam da se sve odigralo brzo, a završilo efikasno. Samo je nazvao broj asistencije, čiji su djelatnici ekspresno povratno nazvali i sugerirali zubarsku ordinaciju, u kojoj je navijač platio popravak zuba i sve što treba te dobio račun. Kada se vratio u Hrvatsku, napisao je zahtjev za povrat novca te priložio račun i objašnjenje te je sve bilo isplaćeno na vrijeme. Postoji i opcija da osiguravajuće kuće izravno plate bolnicama ili ordinacijama, a obično se to radi kada je riječ o velikim iznosima. U nekim zemljama operacije nisu jeftine, a ako se dogodi bolest ili nezgoda, treba brzo djelovati, od telefoniranja do bolnice i medicinskih zahvata, pa i putovanja u domovinu privatnim letom, što rješava osiguranje. Ako se pitate koje preporučujem, teško bih na to pitanje odgovorio jer nisu sva ista. Mnoga sadržavaju i pokriće za druge muke koje putnike mogu snaći, npr. gubitak prtljage, krađa mobitela ili oštećenje, kašnjenje leta ili uništenje prtljage, putovnice..., čak i zaštitu ako se osiguranik nađe u zatvoru te plaćanje pologa. Dogodi se da putnicima ukradu novac, kartice, automobil, razbiju staklo na vozilu ili jednostavno putnici slučajno naprave štetu nekoj drugoj osobi, što treba podmiriti... Prošle je godine u Hrvatskoj bilo nekoliko akcija, kada su se godišnja osiguranja prodavala uz nevjerojatnih pedeset posto popusta. Ako se to dogodi i ove godine, nemojte oklijevati, nego odmah kupite jedno (mislim da se prošle godine našlo i za petstotinjak kuna ili manje).

A kakva su moja iskustva? Uglavnom su pozitivna, jer je uvijek ispunjeno ono što je dogovoreno. Odnosilo se to uglavnom na kašnjenje prtljage, za što se obično krivi aviokompanija kojom se leti. Tada kao putnik imate pravo na kupnju osnovnih stvari koje su vam potrebne jer se smatra da su vam u koferu koji nije stigao i odjeća, i obuća, i pasta za zube, i kozmetika. Ako ste npr. osigurani kod Uniqa osiguranja i ako kofer s vama ne doputuje toga dana npr. u Pariz, imate pravo na kupnju nužne obuće i odjeće te kozmetike do iznosa od 250 eura. Tada kupite sve što treba i račune pošaljite osiguranju, koje će vam na vaš tekući račun isplatiti taj iznos. Svako je osiguranje drukčije, pa je kod nekih ta svota veća, a mnoga osiguranja takvu stavku i nemaju. Ako imate karticu Revolut, možete ugovoriti putno osiguranje, ta je svota puno izdašnija i mislim da se vrti oko 400 eura, ovisno o tipu kartice koju imate. Da, da, osiguranja nisu loša stvar. Sjećam se slučaja kada je prijatelj imao prometnu nezgodu na Baliju. Pao je sa skutera i slomio nogu, osiguranje se pobrinulo da sve bude kako treba i bio je potpuno zaštićen. Čak vam savjetujem, iako je to sada drugi par opanaka, da nikada ne odbijete i osiguranje ili autoasistencije koje vam nude prilikom ugovaranja autoosiguranja ili npr. HAK. U slučaju kakvih problema s vašim limenim ljubimcem, pobrinut će se osiguranje za to i dobit ćete zamjensko vozilo, smještaj u hotelu, povratak zrakoplovom u domovinu i još svašta.

Obavezan print


Kad sve zbrojite, doista se ne radi o velikom iznosu, od kojeg bi zaboljela glava. Naravno kako svi mislimo da nam se nesretni slučaj neće dogoditi, a onda vam unište novi kofer Samsonite na prvom putovanju. Zato nemojte zaboraviti čuvati račune svojih kofera i odjeće te baš svega što kupite jer bi jednog dana moglo biti važno. Dogodi se (meni, npr.) da vam prilikom puta u Kolumbiju izgube prtljagu i nikad je ne pronađu, pa se s Turkish Airlinesom morate mjesecima natezati oko isplate, što je imalo pozitivan ishod! Ono što je najvažnije, budite informirani. Svaku policu osiguranja (ne samo putnog) svakako "isprintajte" i dobro pročitajte nekoliko puta te dobro podvucite ono što je bitno i što nipošto ne treba zaboraviti. Prije kupnje police dobro se raspitajte što koja stavka znači i kada se primjenjuje. I sami znate da osiguravatelji vole zakomplicirati stvari, da si ne lažemo, a ono što piše najsitnijim slovima – "najopasnije je". Zato - sretno!