Autoglas
VELIKA ZAMKA

Carine na kineske električne aute mogu potaknuti inflaciju
Objavljeno 28. svibnja, 2024.
Ako EU uvede carine na uvoz električnih vozila, Peking neće ostati dužan
Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na europskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares. Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovoj konferenciji o europskoj automobilskoj industriji. Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.

Europska komisija objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio stopostotne carine, koje bi trebale stopirati uvoz. "Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom", upozorio je izvršni direktor Stellantisa.

Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo. U listopadu Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51, odnosno 49 posto. Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa, poručili su tada.

Peking je pak zaprijetio recipročnim mjerama. Kina bi trebala podići carine na uvoz velikih automobila s benzinskim pogonom na 25 posto, jer se trenutno na uvoz automobila naplaćuje carina po stopi od 15 posto. Odnosi se to na uvoz benzinskih limuzina i sportskih terenskih vozila s motorima obujma većeg od 2,5 litara.

Milan Bugarić
NJEMAČKA JE ZA SLOBODNO TRŽIŠTE
 
 
Kina sportske terence i limuzine na benzin uvozi uglavnom iz Njemačke, pa bi recipročne mjere Kine prema EU-u ugrozile poslovanje. Stoga ne iznenađuje što je njemački kancelar Olaf Scholz protiv podizanja carina. “Slobodna globalna trgovina posebno je važna za njemačko gospodarstvo, koje se suočava s izazovima bez presedana nakon ruskog napada na Ukrajinu”, rekao je.

Možda ste propustili...

BROJI SVOJE POSLJEDNJE PROIZVODNE DANE

Konačan kraj za Jaguar F-Type

PAD PRODAJE I DOBITI U PRVOM TROMJESEČJU

Loš start njemačkih proizvođača