Ekonomija
POTRAŽNJA ZA RADNOM SNAGOM

Najtraženiji prodavači, kuhari konobari, skladištari i vozači, više oglasa na istoku Hrvatske
Objavljeno 7. lipnja, 2023.
OVI indeks za svibanj smanjen je za 2,3 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je prvo takvo smanjenje indeksa još od veljače 2021. godine, a pad je zabilježen i na mjesečnoj razini, za 1,2 posto, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).

"Međutim, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca drugog tromjesečja, umjeren rast na kvartalnoj razini, što u usporedbi s prethodnim kvartalom, što na godišnjoj razini, izvjestan je i u drugom tromjesečju ove godine", navodi EIZ.

"Analizom pojedinih karakteristika oglasa može se naslutiti da su sezonski poslovi u turizmu najviše zaslužni za smanjenje potražnje za radom, i to najvjerojatnije zato što je sezonsko zapošljavanje, koje bi obično najintenzivnije bilo u svibnju, ove godine počelo dosta ranije", naveli su analitičari EIZ-a. Najtraženija zanimanja su ista kao i lanjskog svibnja - prodavač, konobar, kuhar, skladištar i vozač, iako su i konobar i kuhar u svibnju zabilježili smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u svibnju, naveli su iz EIZ-a, zabilježeno je kod kuhara, programera i konobara, dok je najveće povećanje opaženo kod autoservisera i zidara. U većini oglasa, 64,8 posto, tražila se srednja kvalifikacija, dok je udjel oglasa za visoku kvalifikaciju iznosio 18,4 posto, a nisku 16,7 posto. Udjel oglasa na neodređeno vrijeme u svibnju je iznosio 45,1 posto, dok se udjel oglasa za sezonski rad u godinu dana smanjio s 15,9 na 11,1 posto.

Kada je riječ o geografskoj raspodjeli poslova, broj oglasa zabilježio je smanjenje u primorskoj Hrvatskoj, dok se najviše povećao u istočnoj Hrvatskoj, za čak 43,8 posto. U istočnoj Hrvatskoj najveći pozitivan doprinos stopi rasta broja oglasa imala su zanimanja učitelj, zidar, kuhar i stolar. H
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora