Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 408

Ovaj automobil s logom lava uistinu je poseban
Objavljeno 28. veljače, 2023.
Novi Peugeot 408 kombinacija je coupéa i SUV-a, zbog čega ga je uistinu prilično teško klasificirati, pa ćemo ga nazvati coupé SUV

Novi i uzbudljivi Peugeotov automobil je pred nama, a imali smo ga priliku isprobati na testnim vožnjama organiziranima u srcu Istre, u Motovunu. A kako ga opisati? Poput blisko povezanog Citroëna C5 X, 408 je kombinacija coupéa i SUV-a, zbog čega ga je prilično teško klasificirati, pa ćemo ga nazvati coupé SUV.



Svi koji su radili na ovom projektu temeljito su odradili svoj posao. Linije karoserije su oštre, prednja je rešetka u boji karoserije, a na njoj je novi amblem marke Peugeot s glavom lava. Svjetla su izvedena u LED Matrix tehnologiji, dok naplaci mogu biti veličine do 20 inča, obrnuti izrez stražnjeg odbojnika djeluje neočekivano, a zajedno sa zaštitnim letvicama na karoseriji i blatobranima, bočnim stranicama daje snažan izgled.

Udobnost


408 ima sličnu neobičnu postavku unutrašnjosti, kao Peugeot 308, odnosno i-Cockpit s visoko postavljenom digitalnom pločom s instrumentima koju se gleda preko malog upravljača. Instrumenti su digitalni, a u GT verziji i u 3D izdanju. Glavna razlika u odnosu prema 308 je činjenica da sjedite malo više, tako da 408 ima malo više SUV osjećaja. Sjedala su odlična, s dobrom bočnom i lumbalnom potporom.

Funkcija prikaza zaslona pametnog telefona na zaslonu sustava koja povezuje pametni telefon s multimedijskim sustavom sada je bežična te se istovremeno mogu preko Bluetootha povezati dva telefona. Sustav PEUGEOT i-Connect osigurava napredno iskustvo multimedije, i opremljen je snažnim i učinkovitim povezanim navigacijskim sustavom TomTom. Prepoznavanje glasovnih naredbi s pomoću komande "OK PEUGEOT" poboljšava sigurnost i jednostavno je za korištenje.

Od korisnih tehnologija za pomoć, koje rade uz pomoć šest kamera i devet radara, izdvajamo prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop&Go, tehnologiju Night Vision koja upozorava na životinje, pješake ili bicikliste prije no što ih osvijetle duga svjetla, sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa (75 metara) i upozorenje na promet straga koji upozorava na moguće opasnosti, odnosno nailazak vozila s bočne strane pri kretanju unatrag.

Između prednjih sjedala smjestio se proširen luk središnje konzole koji sada uključuje prostor za bežično punjenje pametnog telefona. Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen praktičnim rješenjima za odlaganje te uključuje naslon za ruku, dvije USB-C utičnice (za punjenje ili prijenos podataka), dva držača čaša velikog promjera i do 33 litre raznovrsnog prostora za odlaganje.

Audiofili će još više uživati u vožnji zahvaljujući opcijskom Hi-Fi sustavu FOCAL® Premium s deset zvučnika, 12-kanalnim pojačalom od 690 W i digitalnom obradom zvuka Arkamys.


Motorizacija


Međuosovinski razmak od 2787 mm je u odnosu prema 308 dulji 112 mm, a od 308 SW za 55 mm oslobodio je dodatni prostor za koljena na stražnjoj klupi, pa doslovno možete protegnuti noge. Ako niste baš košarkaš, naravno. Prtljažnik je kod ICE modela obujma od 536 do 1611 litara, uključujući dodatni prostor od 36 litara ispod zaštitne obloge prtljažnika. Volumen pada na 471 litru ako se odlučite za plug-in hibridnu (PHEV) varijantu.

Preklapanjem naslona moguće je utovariti predmete duljine do 1,89 metara. Prtljažnik je opremljen 12 V utičnicom, LED osvjetljenjem, mrežicom za osiguranje tereta, trakom i kukicama za torbe. Pokrov prtljažnika izravno je spojen s poklopcem prtljažnika. Ostaje pričvršćen za poklopac prtljažnika pri svakom otvaranju, što olakšava utovar. Poklopac je motoriziran i može se otvoriti automatski kad se nogom prođe ispod sredine stražnjeg branika.

Paleta motora počinje s Puretech 130, 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom sa 130 KS i 230 Nm, a kombiniran je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8 i sustavom Start & Stop. Tu su i dva plug-in hibrida (PHEV): Hybrid 180 i Hybrid 225. Svaki PHEV 408 ima 1,6-litreni benzinski motor PureTech (150 i 180 KS), električni motor od 81 kW i litij-ionsku bateriju od 12,4 kWh. Razlika između ove dvije verzije je u sistemskoj snazi, pa Hybrid 180 daje180 KS i 360 Nm dok najjači model daje 225 KS i jednaki moment. I PHEV verzije su opremljene 8-stupanjskim automatskim mjenjačem podešenim da uskladi ugodnu vožnju, temperament i učinkovitost.

Mato PAVLIČEVIĆ
CIJENE POČINJU SA 33.945 EURA
I koliko sve to košta? Peugeot nudi tri razine opreme Allure, Allure Business i GT; već je i osnovna nakrcana toliko da bi bilo previše za nabrojati. Top paket, GT, ima još Driver Sport Pack, Drive Assist Plus paket (poluautonomna vožnja razine 2), Matrix Beam prednja i 3D LED stražnja svjetla, sportska sjedala presvučena alkantarom, crnu unutarnju oblogu krova, 19-inčne alunaplatke Mistral, aluminijske obloge pragova i papučica i još dosta sportskih detalja. Osnovni model s benzinskim motorom od 130 KS, automatikom i opremom Allure košta od 33.945 eura, dok je cijena za najjeftiniji plug-in hibrid s istim paketom opreme 43.645 eura. Jači hibrid, PHEV 225 e-EAT8 može se dobiti od paketa Allure Business i stoji 47.195 eura. Svi motori mogu se dobiti s paketom GT, kojeg ima i najskuplji model u cjeniku, PHEV 225 GT za koji treba izbrojiti 50.515 eura.

I mali trocilindraš je sjajan motor
Iako 130 KS na prvu ne djeluje previše, riječ je o jednom od najboljih malih trocilindraša današnjice koji se rado vrti i vrlo je ekonomičan. Osim toga, vibracije se uopće ne osjete dok sjajna zvučna izolacija potpuno priguši reski zvuk motora. U vožnji je čvrst, što znači da se na zavojitim cestama može brzo i sigurno provesti. Ugodnoj vožnji pomaže i odličan izravan i precizan upravljač koji vozaču prenosi dovoljno informacija s ceste. Dizela nema u planu, potpuno električna verzija će biti lansirana kasnije, a krajem godine stiže i blagi hibridni benzinac sa 136 KS.