Autoglas
PREMIJERA: MX-30 E-SKYACTIV R-EV

Mazdin plug-in hibrid koristi kao generator rotacijski motor
Objavljeno 17. siječnja, 2023.
8C rotacijski motor upakiran je uz generator i motor velike snage ispod haube

Vodeći proizvod za Mazdin program elektrifikacije Mazda MX-30 predstavljen je 2020. kao prvo električno vozilo tvrtke s pogonom na bateriju za masovnu proizvodnju, s blagim hibridnim modelom koji se naknadno pridružio liniji proizvoda na nekim izvaneuropskim tržištima. Uz "živjeti vjeran sebi" kao koncept proizvoda, MX-30 nudi čistu ugodnu vožnju, vanjštinu poznatog, pristupačnog izgleda i kabinski prostor koji smiruje um i srce korištenjem materijala koji odišu toplinom - kombinacija elemenata koji vrijeme provedeno s automobilom i iskustva u kojima se uživa uz njega čine kreativnim za vlasnike.



MX-30 e-Skyactiv R-EV serijski je plug-in hibrid koji nastavlja nuditi iste vrijednosti kupcima kao i originalni MX-30, dok istovremeno nudi nove načine korištenja automobila kao električnog vozila pogonjenog baterijom. MX-30 e-Skyactiv R-EV ima električni baterijski domet vožnje od 85 km koji je dovoljan za svakodnevne potrebe vožnje, kao i mogućnost korištenja generatora za omogućavanje vožnje na velike udaljenosti. Kroz cijeli spektar vožnje postoji pogon na električni motor.

Mazda je odabrala koristiti rotacijski motor za pogon ovog generatora, iskoristivši prednost jedinstvene sposobnosti rotacijskog motora da proizvede potrebnu snagu s malim pogonskim sklopom. Novorazvijeni 8C rotacijski motor upakiran je uz generator i motor velike snage u motornom prostoru. Ovaj kompaktni električni pogon uparen je s litij-ionskom baterijom od 17,8 kWh i rezervoarom za gorivo od 50 litara kako bi se stvorio jedinstveni serijski plug-in hibridni sustav s vrlo konkurentnim ukupnim dometom vožnje.

MX-30 e-Skyactiv R-EV također podržava kupce s aktivnim životnim stilom nudeći značajke kao što su kompatibilnost s normalnim 2- ili 3-faznim AC punjenjem i brzim DC punjenjem, 1500 W napajanjem i tri načina vožnje koji odgovaraju različitim situacijama u vožnji: normalno, EV i punjenje. Štoviše, sa snažnim električnim motorom od 125 kW čak pruža nešto bolje vozne performanse od MX-30 BEV.

Milan Bugarić
Ostatak interijera je u crnoj boji

Model predstavljen na sajmu u Bruxellesu je Edition R - posebno izdanje modela koje će biti dostupno kada MX-30 e-Skyactiv R-EV krene u prodaju. Dizajn Edition R ima boju Maroon Rouge Metallic - preradu boje krova Mazde R360 Coupe - kao ekskluzivnu boju eksterijera za naglasak oko bočnih strana krova. Ostatak karoserije i interijer su u crnoj boji.