Osijek
NOVI BEDEMI POVIJESNE JEZGRE

Ukopana će garaža riješiti problem parkiranja u Tvrđi
Objavljeno 14. siječnja, 2023.
Želja je sačuvati sve povijesne slojeve Tvrđe i napraviti nešto nenapadno

Podzemna garaža s 400 parkirnih mjesta čini se kao navrjedniji dio pobjedničkog rada izabranog na natječaju za idejno urbanističko-arhitektonsko rješenje obrambenog prostora Tvrđe. Da ne bilo bilo zabune, nije riječ o klasičnoj podzemnoj garaži, nego o tzv. parkovnoj garaži s prirodnom ventilacijom. Na taj će se način nadomjestiti parkirališna mjesta ukinuta pretvaranjem Tvrđe u pješačku zonu.



Agencija za obnovu osječke Tvrđe, u suradnji s Građevinskim i arhitektonskim fakultetom, raspisala je i provela natječaj, a u četvrtak je u Arheološkom muzeju priređena i izložba natječajnih radova.

Kako je istaknuo Željko Andraši, ravnatelj Agencije i predsjednik ocjenjivačkog suda, natječaj je obuhvatio rekonstrukciju južnog i zapadnog dijela Tvrđe, a ubrzo počinje i izrada projektne dokumentacije.

- Cilj je natječaja bio da se dobije što god je moguće kvalitetnije oblikovno i prostorno rješenje ovoga prostora. Natječaj se odnosi na južni i zapadni dio obrambenog prostora osječke Tvrđe. Južni je između Europske avenije i Tvrđe, a zapadni je prema Perivoju kralja Tomislava. Na temelju projektnog dijela natječaja radit će se i projekti koji će poslije ići u realizaciju, a anketni je dio rađen da bi se dobila neka rješenja koja bi se mogla poslije primijeniti u daljnjoj rekonstrukciji samoga Perivoja kralja Tomislava - istaknuo je Andraši.

Prvonagrađeno je rješenje rad skupine autora (Marko Cvjetko, Miroš Hržina, Ivica Krešić, Dunja Sloković, Elena Tikvić) iz zagrebačkog AG Planuma. Uime pobjedničkoga tima Cvjetko je rekao kako je natječaj bio "jako zavodljiv jer je kombinacija suvremenoga i povijesnoga".

- Anketni smo dio zamislili kao revitalizaciju samih bedema s puno ozelenjivanja i dosta javnih sadržaja, koji su još uvijek anketni i koji će se razraditi, a projektni je dio zamišljen kao garaža prema projektnom zadatku koja je zapravo ukopana, otvorena, nije prava garaža, nego parkovna garaža.

Najvažnije nam je bilo da sačuvamo sve povijesne slojeve Tvrđe i da napravimo nešto što nije napadno. Željeli smo nešto što bi izgledalo kao da je oduvijek tu a da istodobno bude i moderno - obrazložio je Cvjetko.

Čestitavši autorima ovog rješenja, Dragan Vulin, zamjenik gradonačelnika, ocijenio je rješenje dobrim u smislu kvalitete izvođenja i po financijskim pokazateljima.

- Ovo je realno izvediv projekt s racionalno prihvatljivim troškovima, s obzirom na to da se radi o podzemnoj garaži koja ima prirodnu ventilaciju. Ono što je strateški važno za Grad Osijek jest da je ovaj prostor, dakle parkirališna mjesta u neposrednoj blizini Tvrđe, iznimno važan za daljnji razvoj Tvrđe i sadržaja koji sada postoje, ali koji će se i razviti u budućnosti – kazao je Vulin. Dodao je kako je sljedeći korak projektiranje, te da se već počelo razmišljati o mogućim načinima financiranja.

Drugo je mjesto pripalo autorima Tanji Goleš i Antoniji Milovac, a treće mjesto Ianu Krueziju, Magdaleni Runje i Ani Vračević. Za one koji su propustili prezentaciju, sve je radove moguće vidjeti u katalogu dostupnom na internetskim stranicama Agencije za obnovu osječke Tvrđe.

Dario Kuštro
Možda ste propustili...

TKO NIJE NIŠTA NAUČIO NA POUČNOJ STAZI?

Pleša: Vandali uništavaju sve što im se nađe na putu

SA ZIMSKE SLUŽBE RAVNO NA KOMARACE

Počeli larvicidni tretmani u Bilju

Najčitanije iz rubrike