Objavljeno 4. listopada, 2022.
Od velikih kamiona do teretnih bicikala, od kombija za dostavu, pa do bespilotnih letjelica za pakete, sve se to moglo vidjeti u Hannoveru
Tijekom šest dana stručni posjetitelji i ljubitelji mobilnosti iz cijelog svijeta bili su u Hannoveru kako bi se divili i sami isprobali najuzbudljivije i najznačajnije tehničke inovacije i koncepte iz područja transporta i logistike. Čak i letimičan pogled na opće podatke prvog sajma pod novim nazivom IAA Transportation, jasno pokazuje da je ovaj događaj u potpunosti uspio. Čak 1402 izlagača, uključujući dvije trećine međunarodnih kompanija iz 41 zemlje te više od 1400 njemačkih i međunarodnih novinara, podržali su poziciju ovog događaja kao najveće i najvažnije platforme za transportnu i logističku industriju na globalnoj razini.
Oko 7500 probnih vožnji održano je tijekom šest dana događaja, pri čemu je cijeli testni rad bio klimatski neutralan. Posebice pozitivan aspekt je da je tri četvrtine posjetitelja dalo IAA Test Drives najbolje ocjene u anketi provedenoj nakon toga. Posjetitelji su također u anketi izuzetno pozitivno ocijenili široku ponudu novih modela i razvoja, kao i internacionalnost izlagača.
Još jedan ključ uspjeha bio je obnovljeni koncept događaja. Od kamiona do teretnih bicikala, pa od kombija za dostavu do bespilotnih letjelica za pakete - s novim IAA Transportationom, transportna i logistička industrija prvi put došla je u središte pozornosti javnosti u cijelom svom spektru. "Ova se hrabrost isplatila, naime, veliki odaziv izlagača i posjetitelja pokazuje koliko je ovaj novi pristup ispravan", rekla je predsjednica VDA Hildegard Müller na zatvaranju ovogodišnjeg sajma u Hannoveru. Na krilima uspjeha već se zna i datum sljedećeg IAA Transportation u Hannoveru - održat će se od 17. do 22. rujna 2024.
Mnogo razloga za zadovoljstvo ima Mercedes. Nakon što je 2021. na tržište lansirao eActros za teški distribucijski promet, Mercedes-Benz Trucks sad i u segmentu transportnog prometa teških tereta s električnim baterijama prelazi na sljedeći stupanj te je na sajmu predstavio eActros LongHaul najavljen još 2020. Tri paketa baterija osiguravaju instalirani ukupni kapacitet veći od 600 kWh, a dva elektromotora, koji su sastavni dio nove električne osovine, generiraju trajnu snagu od 400 kW, kao i vršnu snagu veću od 600 kW. Najavljen je doseg do 500 kilometara!
Osim tegljača, Mercedes-Benz Trucks će od trenutka lansiranja na tržište dodatno proizvoditi i varijante modela eActros LongHaul s podvozjem za sandučare. Zahvaljujući tome kupcima se nude brojne dodatne mogućnosti primjene u potpuno električnom prijevozu. Razvojni inženjeri odjela Mercedes-Benz Trucks konstruiraju eActros LongHaul u skladu s istim zahtjevima po pitanju izdržljivosti vozila i komponenti kakve ispunjava istovrsni konvencionalni Actros za teški transportni promet. To znači 1,2 milijuna prijeđenih kilometara tijekom deset godina korištenja.
eActros LongHaul bit će prvo potpuno električno serijsko vozilo koje Mercedes-Benz Trucks u cijelosti montira na proizvodnoj traci koja već postoji u pogonu za proizvodnju teretnih vozila u Wörthu. Primjenjuje se tehnologija baterija s litij-željezo-fosfatnim ćelijama (LFP). One se odlikuju prije svega dugim vijekom trajanja i većim stupnjem iskorištavanja energije. Baterije modela eActros LongHaul mogu se serijski napuniti s 20 na 80 posto na stanici za punjenje snage otprilike jednog megavata za manje od 30 minuta. Središte koncepta koji nudi Mercedes-Benz Trucks za transportni promet s električnim baterijama jest kupcima ponuditi sveobuhvatno prijevozničko rješenje koje uključuje tehnologiju vozila, savjetovanje, infrastrukturu za punjenje i usluge.
I to nije sve, elektrificirana poluprikolica može znatno povećati doseg električnog teretnog vozila. Tako je, primjerice tehnološko poduzeće Trailer Dynamics, u suradnji s proizvođačem poluprikolica Krone, razvilo “e-prikolicu”. Ključni element predstavlja u poluprikolicu ugrađena električna osovina s baterijama koje dodatnom snagom daju podršku vučnom vozilu. Ovisno o kapacitetu baterije električne prikolice, u serijskoj varijanti modela eActros LongHaul s jednim je punjenjem baterije moguće ostvariti doseg veći od 800 kilometara.
Mato PAVLIČEVIĆ
DODIJELJENE NAGRADE NAJBOLJIMA
Na sajmu su dodijeljene nagrade za IVOTY (International Van Of The Year), IToY (International Truck of the Year), BOTY (Bus Of The Year) i Truck Innovation Award. U konkurenciji vanova, najviše bodova (110) osvojio je Volkswagen ID.Buzz Cargo, dok je samo deset bodova manje osvojio Ford E-Transit koji se proizvodi u Turskoj, a na treće mjesto plasirali su se Renault Kangoo E-Tech Van, Nissan Townstar Zero-Emission i Mercedes-Benz eCitan. U konkurenciji kamiona najviše bodova (134) osvojio je novi DAF XD, ispred Scanie Super i Mercedes-Benz Actrosa. MAN Lion’s City E je Bus of the Year 2023. Električni tegljač Mercedes-Benz eActros LongHaul je osvojio nagradu za inovativnost “2023 Truck Innovation Award”, koju dodjeljuje međunarodni žiri IToY-a (International Truck of the Year), sastavljen od 24 novinara koji predstavljaju 24 glavna transportna časopisa Europe.
ELEKTRIČNE PUNIONICE ZA TRANSPORT
Kada je riječ o punjenju vozila za transportni promet na javnim stanicama, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group u srpnju su osnovali poduzeće zajedničkog pothvata. Njime se u Europi planira izgradnja i puštanje u rad javne mreže stanica za visokoučinkovito punjenje teških teretnih vozila za transportni promet i izletničkih autobusa s električnim baterijama. Osim toga, Daimler Truck dio je projekta “Visokoučinkovito punjenje u transportnom prometu teretnih vozila” (HoLa), s ciljem da na četiri lokacije u Njemačkoj izgrade po dva visokoučinkovita mjesta s megavatnim sustavom punjenja i testiraju ih u praksi.