Autoglas
SPOMEN NA FRANCUSKU USPJEŠNICU

Citroën BX proslavio 40. rođendan
Objavljeno 4. listopada, 2022.

Citroën obilježava 40. obljetnicu modela BX predstavljenog 23. rujna 1982. godine. BX je bio obiteljski automobil 1980-ih, upečatljivog dizajna, s više od 2,3 milijuna proizvedenih primjeraka u 12 godina postojanja. Iako više ne silazi s tvorničkih traka, BX ima posebno mjesto u srcu vlasnika i kolekcionara automobila.



Projekt Citroën BX započeo je 1978., pod kodnim nazivom "XB", a specifikacije su finalizirane u studenome 1979. Glavni je cilj za budući model BX bio osigurati da on bude prepoznat kao suvremeno, nekonvencionalno vozilo s posebnim naglaskom na inovacijama. Model BX planiran je kao vozilo s poprečno postavljenim motorom, ograničene mase kako bi se zajamčila snažna ubrzanja i niska potrošnja goriva. BX je bio opremljen hidropneumatskim ovjesom koji je jamčio udobnost i savršeno prianjanje uz cestu. Razvijen je u tehničkom centru u Vélizyju. Inovativnom uporabom kompozitnih materijala za dijelove kao što su odbojnik, poklopac prtljažnika i motora te bočni paneli, ostvarena je masa od samo 885 kilograma. Riječ je o prvom vozilu Grupe PSA, pa su motori za BX preuzeti iz kolekcije pogonskih sklopova u vlasništvu te grupe. Model BX bio je iznenađujuće dinamičan zahvaljujući snažnim motorima (62 KS i 72 KS iz 1360 cm 3 te 90 KS iz 1580 cm 3).

Dizajn se razlikovao od tadašnjih automobila, ali ubrzo je postao prepoznatljiv za model BX. Kokpit je također bio upečatljiv, a armaturna ploča nadahnuta onom iz modela CX uključivala je opremu kao što je satelitsko upravljanje s obje strane upravljača i osvijetljen brzinomjer. Proizvodio se u pogonu Renner La Janais u francuskoj regiji Brittany te u pogonu Vigo u Španjolskoj, a prodano je 2.337.016 primjeraka prije prestanka proizvodnje u lipnju 1994. Model BX bio je jedan od najprodavanijih automobila marke Citroën te nema sumnje da je pridonio renesansi te marke 1980-ih.

Model BX proveo je 12 godina na tržištu te je za to vrijeme doživio brojne promjene na karoseriji. Gami je 1985. dodan elegantni obiteljski karavan: nazvan je Evasion i bio je 17 cm dulji od limuzine. Godinu ranije pojavila se i poslovna inačica. Veliki redizajn izvršen je 1987., kad je model BX dobio nježnije linije karoserije i posve novu armaturnu ploču.

U mehaničkom smislu model BX nastavio je koristiti samo najnapredniju tehnologiju: motori sa 160 KS, opremljeni elektroničkim ubrizgavanjem s katalizatorom i lambda sondom, dizelski motor, automatski mjenjač, stalni pogon na sve kotače i ABS kočni sustav. Čak je proizvedeno i ograničeno izdanje od 200 primjeraka cestovne inačice automobila za natjecanja grupe B BX 4 TC (2141 cm 3, 200 KS, 220 km/h). M.Bugarić
KOMPOZITI
Model BX uvijek je koristio najnapredniju tehnologiju, pa je bio prvi auto za masovnu proizvodnju u kojem je za poklopac motora iskorišten kompozitni materijal od komprimiranog poliestera i stakloplastike. Za vrata prtljažnika korišten je kompozit od stakloplastike s ubrizganim poliesterom, s višeslojnim stražnjim prozorom i svjetlima s paraboličnim reflektorima.

Možda ste propustili...