REKORDAN 13. PAPRIKAFEST U LUGU
Objavljeno 3. listopada, 2022.
Baranja se kao brend probila izvrsno i prihvaćena je u Hrvatskoj kao perfekcija i nešto sjajno, smatra Jankovits
Paprikafest u Lugu potvrdio je već 13. put svoju svrhu - ljudi uspijevaju prodati svoje proizvode na kućnom pragu, čuva se narodna baština, a ujedno se promovira poznata mljevena paprika - crveno zlato, za koje su pojedinci u subotu i okrunjeni vrijednim nagradama. Paprikafest okupio je rekordan broj izlagača i proizvođača crvene paprike, pa su, kazao je predsjednik Udruge mladih Lug Erik Munk, koji je i otvorio fest, nakon ocjenjivanja od komisije zasluženo dobili priznanja.
U kategoriji ljuta paprika: 1 Jutka Vašarević, 2. Dejan Ador, a treće mjesto dijele Žaneta Ador i Jožef Kelemen, dok je u kategoriji slatka paprika poredak sljedeći: 1. Laszlo Kriak, 2. Kristijan Thomajer i 3. Jožef Varga. Paprika iz Luga je nadaleko poznata, pa neki kažu za nju da je i najbolja na svijetu. Na 60 štandova prodavale su se 23 paprike koje ne služe samo za začinjavanje jela, nego i, kako se moglo čuti, za liječenje. U subotu je održano još jedno natjecanje, ono u kuhanju fiša - šesti po redu KUP Baranje u spravljanju fiša.
Organizatorima, ali i nagrađenima, čestitke su uputili dr. Čaba Demčak, veleposlanik Mađarske, Zoltan Časar, konzul Generalnog konzulata Mađarske u Osijeku, načelnik Općine Bilje Željko Cickaj, Gabor Varga, zamjenik biljskog načelnika te Robert Jankovits, saborski zastupnik. Na najvećoj gastronomskoj priredbi glazbena i plesna umjetnost neizostavni su dio očuvanja kulture mještana Luga, pa su se mogle pogledati raznolike izvedbe mađarskih i hrvatskih KUD-ova. Paprikafest se održavao uz potporu DZMH-a.
- Veliki je broj gostiju, a smjer brendiranja naših sela još prije više od desetljeća pokazuje da Kopačevo brendiramo prema starim običajima, po ribi, Suzu i Zmajevac po vinu, a uspjeli smo i s Lugom po pitanju paprike. Sve to uživa financijsku potporu Vlade RH i vlade Mađarske, pa izlagači nemaju nikakvog troška. Brend Luga i najbolje mljevene paprike na kugli zemaljskoj, kako mi to govorimo, nije daleko od istine, jer su se mnogi uvjerili da je to fantastičan proizvod. Čestitam proizvođačima, mnogo je njih prešlo u proizvodnju paprike i od toga žive, pa ćemo nastaviti u ovom smjeru, to je na zadaći svih nas koji vodimo ovu zajednicu. Baranja se kao brend probila izvanredno, i prihvaćena je u Hrvatskoj kao perfekcija i kao nešto sjajno. Mi kao mađarska zajednica, imamo priliku pokazati sve ono što nas odlikuje - smatra Jankovits.
Darko Pejić
CICKAJ: JEDINSTVEN TURISTIČKI PROIZVOD
Željko Cickaj tvrdi da su turistička zbivanja bitna svima koji žive u okruženju. “Uz jedinstvenu eno i gastroponudu važno nam je osigurati onima koji žive od svojih ruku i plodova svog rada na OPG-ima, poljima, kućanstvima da ih mogu ovdje pokazati i prodati te tako zaraditi i postići cilj zbog kojeg to rade, a isto tako to omogućiti i ljudima iz županije i šire. To je bit, i zbog toga Općina Bilje organizira svoje manifestacije i na taj način ih podržava”, ističe načelnik Cickaj.