Autoglas
NISSAN X-TRAIL

Elektrificirani SUV sa 7 sjedala u segmentu
Objavljeno 13. rujna, 2022.
Novi X-Trail za europsko tržište bit će predstavljen s tehnologijom e-4ORCE, novim pogonom na sve kotače za elektrificirane modele

Nissanova ofenziva elektrificiranih proizvoda nastavlja se regionalnom premijerom nove, četvrte generacije modela X-Trail. U svijetu je dosad prodano gotovo sedam milijuna X-Traila. Novi X-Trail bit će dostupan u izvedbama s pet i sedam sjedala. Vanjština je naglašena prepoznatljivim dizajnerskim obilježjima marke, kao što su lebdeći krov i maska V-Motion.



Novi X-Trail drugi je model u Nissanovoj ponudi za europsko tržište u koji će se ugrađivati Nissanov inovativni pogon e‑POWER. Riječ je o jedinstvenom pristupu elektrifikaciji motora kojim se postiže gotovo autentičan doživljaj vožnje električnog automobila, no bez potrebe za punjenjem na punionici!

Papučica e-Pedal




U X-Trail se ugrađuje 1,5-litreni benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom, ukupne snage 150 kW (204 KS). Benzinski motor upotrebljava se samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor.

Nissan je razvio e-Pedal Step, za vožnju uz pomoć samo jedne papučice. U "kreni-stani" vožnji gradom znatno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa. Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomoću tipke na središnjoj konzoli. Otpuštanjem papučice gasa, sustav e-Pedal Step kočit će X-Trail silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju kočnih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje.

Iako će većina kupaca birati inačicu s tehnologijom e-POWER, X-Trail će biti dostupan i s tradicionalnim, blago elektrificiranim 1,5-litrenim turbomotorom s varijabilnim kompresijskim omjerom. Taj 120 kW (163 KS) snažan motor koji razvija okretni moment od 300 Nm bit će dostupan u kombinaciji s pogonom na dva kotača i bestupanjskim automatskim mjenjačem Xtronic sa simuliranim stupnjevima. U uvjetima jednolične vožnje i laganog ubrzanja, omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će smanjiti kompresijski omjer kako bi se povećala snaga.

e-4ORCE


Novi X-Trail za europsko tržište bit će predstavljen s tehnologijom e-4ORCE, novim pogonom na sve kotače koji je posebno prilagođen za elektrificirane modele. Riječ je o Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji kontrole svih kotača koja jamči pouzdano prianjanje i ubrzavanje u svim uvjetima vožnje.

Snažni dualni električni pogon razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW snažnom stražnjem motoru koji omogućuje žustro ubrzanje (od 0 do 100 km/h za 7 sekundi). U usporedbi s mehaničkim pogonom na sve kotače, okretni se moment na stražnju osovinu isporučuje 10 000 puta brže. Uz poboljšanu raspodjelu okretnog momenta na prednje i stražnje kotače, sustav primjenjuje neovisno kočenje svih kotača kako bi povećao snagu vuče svakog kotača u zavojima. Zahvaljujući tomu vozilo savršeno slijedi smjer u zavojima uz minimalno okretanje upravljača.

Pristup drugom redu sjedala sada je još jednostavniji zahvaljujući stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva. Sjedala u drugom redu djeljiva su u omjeru 60:40, a tu je središnji otvor za utovar duljih predmeta kako biste skije i sličnu opremu prevezli bez preklapanja sjedala u drugom redu. Osim toga, drugi red sjedala može se pomaknuti prema naprijed kako bi se povećao obujam prtljažnika i olakšao pristup trećem redu u konfiguraciji sa 7 sjedala. Trećem redu moguće je pristupiti jednostavnim preklapanjem i pomicanjem bočnog sjedala prema naprijed. Preklapanjem dvaju sjedala u trećem redu obujam prtljažnika X-Traila postaje jedan od najvećih u klasi – čak 585 l, što je povećanje od 20 l zahvaljujući najvećoj utovarnoj duljini u klasi, ali i širini između koševa blatobrana.

Dodatnu sigurnost pruža Nissanov inteligentni sustav kočenja u nuždi s funkcijom predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji senzori čitaju cestu ispred automobila i mogu otkriti je li vozilo ispred naglo zakočilo. Sustav će u tom slučaju aktivirati kočnice kako bi smanjio opasnost od sudara.

Milan Bugarić
Luksuznija unutrašnjost novog X-traila
Unutrašnjost X-Traila postavlja nove standarde u klasi u pogledu profinjenog ozračja, jedinstvenog dizajna i modularnosti prostora. Na gornjem dijelu lebdeće središnje konzole nalaze se ručica mjenjača e-Shifter, birač pogona, dva držača čaša te postolje za bežično punjenje pametnih telefona (snage 15 W). Za putnike sprijeda osiguran je dijeljeni naslon za ruku s krilnim mehanizmom otvaranja prema gore i pretincem u koji možete pohraniti sve svoje dragocjene predmete. Za razliku od pretinaca čiji se poklopac otvara prema straga, dovoljno je praktičan da mu mogu pristupiti i putnici iz drugog reda. Ispod lebdeće konzole smješten je i prostor za odlaganje torbice ili tablet-računala. Na taj je način pojednostavnjena pohrana manjih predmeta, a sama je unutrašnjost optimalno iskorištena. Na kraju krajeva, pretinaca u obiteljskom vozilu nikad nije napretek.

Aktivna i pasivna sigurnost poboljšana
Sigurnost u vožnji noću poboljšana je ugradnjom naprednih i tankih prednjih svjetala koji prilagođavaju svjetlosni snop pred nadolazećim vozilima. Zahvaljujući nizu matričnih LED svjetlosnih jedinica koja prilagođavaju smjer svjetlosnog snopa, pojedina se svjetla isključuju pred nadolazećim prometom. Ostatak ceste pritom ostaje dobro osvijetljen te ne dolazi do zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera. Sveobuhvatni sustav sigurnosnih tehnologija zaokružuje i novi središnji zračni jastuk smješten između prednjih sjedala koji sprječava kontakt između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara.