Autoglas
IZA KULISA PROIZVODNJE

Peugeot znatno povećao broj tehničara koji testiraju baterije
Objavljeno 6. rujna, 2022.
Peugeot procjenjuje da će do iduće godine sastavljati do 10.000 baterija mjesečno

Peugeot je predstavio svoj rastući tim tehničara odgovornih za sastavljanje i testiranje svake pojedine baterije koja se ugrađuje u električna osobna i laka gospodarska vozila. Prije nego što započnu rad u europskim tvornicama, smještenima u Španjolskoj, Slovačkoj i Francuskoj, moraju proći posebnu obuku. Svaka se baterija posebno testira kako bi bila pouzdana, učinkovita i dugotrajna.



Ove je godine ubrzana elektrifikacija game predstavljanjem Peugeota 408, kojim je osnaženao ponuda plug-in hibrida, kao i predstavljanjem novog modela 308 i 100 % električnih modela lakih gospodarskih vozila. U 2022. na svjetskom je tržištu elektrificirano više od 70 % game Peugeota, a cjelokupna gama bit će elektrificirana do 2025., što će zahtijevati znatno veću proizvodnju baterija. Peugeot procjenjuje da će do iduće godine sastavljati do 10.000 baterija mjesečno za gamu svojih osobnih vozila i 7000 baterija mjesečno za gamu svojih lakih gospodarskih vozila.

Kvalificiranim tehničarima potrebno je otprilike 60 minuta da sastave jednu bateriju od 50 kWh (pri čemu su ćelije i komponente već sastavljene), a za sastavljanje većih baterija, kapaciteta 75 kWh, treba 90 minuta. Stručni tim svaku bateriju podvrgava nizu strogih testova. Zahvaljujući tomu svaka je baterija pokrivena jamstvom do osam godina ili 160.000 km za kapacitet punjenja od najmanje 70 %. Postupak testiranja traje ukupno 15 minuta, a na temelju njega izdaje se odobrenje za ugradnju baterije u vozilo.

Prvim se testom provjerava pravilno funkcioniranje baterije koja se ugrađuje u vozilo. Zatim se ispituje njezina učinkovitost pri punom opterećenju. Posljednjim testom provjerava se nepropusnost baterije, koja se ispituje pod tlakom kako bi se na temelju gubitka tlaka otkrila eventualna propuštanja baterije. Time se sprječava da vlaga i prašina prodru u ćelije baterije.

Baterije sastavlja stručno osoblje u posebnim radionicama u sklopu pet tvornica Stellantis Grupe: Vigo i Zaragoza (Španjolska), Trnava (Slovačka), Sochaux i Mulhouse (Francuska), a uskoro i Hordain (Francuska). Na istoj proizvodnoj liniji proizvode se električna vozila i vozila s termičkim motorom.

Milan Bugarić
OBUKA TRAJE MJESEC DANA
Tehničari koji testiraju i sastavljaju baterije dolaze iz tvornica Stellantis Grupe. Odabrani su na temelju svojih vještina u području elektrifikacije, te prolaze posebnu jednomjesečnu obuku. Kao rezultat energetske tranzicije i povećanja udjela elektrificiranih modela u prodajnom miksu, marka Peugeot i Stellantis Grupa odlučile su povećati broj tehničara.