Mozaik
JOSIP MULLER LANSIRAO 33% KAKO BI OLAKŠAO ŽIVOT SVIMA U DOBA SKUPOĆE

Osječanin razvio besplatnu aplikaciju sa svim sniženjima
Objavljeno 23. srpnja, 2022.
Nudi ljudima jednostavan i personaliziran način da ublaže efekte poskupljenja

Nova mobilna aplikacija jedinstvenog naziva 33% započela je s radom na hrvatskom tržištu, a namijenjena je svim lovcima na promocije, koji će od sada nikad lakše imati uvid u popuste na proizvode maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj.



Neke od ključnih značajki aplikacije su personalizirano iskustvo i kreiranje liste omiljenih proizvoda, kupovnih listi ovisno o potrebama korisnika, određivanje radijusa poslovnica s obzirom na lokaciju na kojoj se nalazite te pregledavanje maloprodajnih promocija na jednome mjestu. Osim što aplikacija 33% osigurava brže i lagodnije iskustvo pretrage, ona ima i jasan ekološki efekt. Naime, upravo je podatak o 33 kilograma promotivnih letaka godišnje koje prosječno njemačko kućanstvo zaprimi u svoj poštanski sandučić potaknulo internacionalni tim, koji čine Ben Delhey, Anton Petkov i Josip Muller, da tiskane letke prenesu u digitalni svijet te sve njih spoje na jednome mjestu - u dlanu korisnika. Aplikacija je dostupna na hrvatskom tržištu i na hrvatskom jeziku (kao i na engleskom njemačkom i slovenskom), te s njom u samo nekoliko klikova svoju kupovnu listu proizvoda možete podijeliti s prijateljima ili članovima obitelji.

Otkud je došla ideja za aplikaciju i kako ste ju uspjeli realizirati?

- Primijetili smo da maloprodajni lanci diljem svijeta troše goleme količine papira za oglašavanje promocija te da je to izuzetno skupo, neefikasno i izrazito loše iz ekološke perspektive. Primjerice prosječno njemačko kućanstvo godišnje u svoj poštanski sandučić zaprimi 33 kilograma promotivnih letaka, a u Hrvatskoj se prema procjenama na tisak letaka i kataloga utroši više od 25.000 tona papira godišnje te broj takvih izdanja ide i preko 100 milijuna primjeraka. Samim time je ideja za aplikaciju koja digitalno, interaktivno i personalizirano komunicira akcijske ponude bila savršeno logična. U međuvremenu je došla korona te su ljudi sve više počeli koristiti svoje mobilne telefone, a potom i velika inflacija i rast cijena. Tako da je zbog tih negativnih zbivanja i trendova naša aplikacija "33%" postala daleko relevantnija i potrebnija nego kada smo je inicijalno osmišljavali, s obzirom na to da nudi ljudima jednostavan i personaliziran način da ublaže efekte velikog rasta cijena u maloprodaji.

Koliko dugo ste ju razvijali?

- Inicijalna ideja za aplikaciju "33%" javila se prije oko tri godine. Nakon razvoja više softverskih verzija, testiranja i unapređivanja, nedavno smo aplikaciju ponudili na korištenje korisnicima u Hrvatskoj - koji je mogu skinuti tako da ukucaju "33%" u tražilicu Trgovine Play za Android uređaje ili tražilicu App Storea za iPhone uređaje. Aplikacija je potpuno besplatna za korisnike te to namjerava i ostati.

Što sve ova aplikacija nudi korisnicima?

- U aplikaciji "33%" mogu se pronaći akcijske ponude četiri vodeća hrvatska maloprodajna lanca, koja predstavljaju težinski oko 2/3 tržišta maloprodaje u Hrvatskoj (s vremenom planiramo i proširiti tu ponudu). Korisnici mogu na jednom mjestu jednostavno, interaktivno i personalizirano pretraživati maloprodajne akcijske ponude na kojima se akcijski popusti često kreću između 10 % i 50 %. U doba hiperinflacije i ograničenih kućnih budžeta – to svakako nije zanemarivo. Zato i koristimo pri oglašavanju slogan "kod nas cijene samo padaju". Akcijska ponuda u aplikaciji se može pretraživati po pojedinom proizvodu ili određenoj kategoriji proizvoda. Korisnici mogu pretraživati i po maloprodajnom lancu ili pak po lokaciji i radijusu interesa pretražiti akcijsku ponudu na specifičnoj lokaciji. Aplikacijom se mogu dodavati i proizvodi u kupovnu listu ili listu omiljenih proizvoda. Svatko od nas primjerice ima 15 - 20 proizvoda koje često kupuje. Aplikacija 33% omogućuje da se ti proizvodi dodaju na listu omiljenih proizvoda te potom jednim klikom može provjeriti jednom ili dvaput tjedno što je od tih proizvoda na akciji i gdje. Upravo zbog toga kažemo da je naša aplikaciju osobni lovac na promocije koji pomaže ljudima da nikad ne propuste promociju za koju su zainteresirani.

S kim ste surađivali?

- Na izradi aplikacije surađivao sam s partnerima iz Njemačke s dugogodišnjim međunarodnim iskustvom u industrijama robe široke potrošnje, maloprodaje i razvoja globalnih digitalnih aplikacija za mobilne telefone. Bez takvog velikog internacionalnog i interdiscipinarnog iskustva nemoguće je razviti dobru aplikaciju poput ove.

Na koje zapreke ste naišli prilikom izrade aplikacije?

- Najveći je izazov bio napraviti aplikaciju sa sučeljem koje je toliko jednostavno i intuitivno da je svatko može koristiti bez ograničavanja na samo napredne korisnike pametnih telefona. O tome najbolje svjedoči činjenica da je i moja 70-godišnja teta iz Osijeka vrlo jednostavno svladala njezino korištenje te je koristi da bi njome lovila akcijske ponude koje ju zanimaju. Ja sam inače rodom iz Osijeka gdje sam živio sve do studija i posebno mi je drago vidjeti pri svakom dolasku da su se moji rođaci starije životne dobi vrlo lako prebacili s prelistavanja papirnatih akcijskih letaka na korištenje ove aplikacije za pretragu akcijskih ponuda koje ih zanimaju. Mislim da je to najbolji dokaz da smo uspjeli u svladavanju izazova koji je ključan za masovno prihvaćanje aplikacije i napuštanje papirnatih letaka i kataloga s akcijskim ponudama.

Kako su ljudi prihvatili aplikaciju?

- Reakcije su izrazito pozitivne i iznad svih očekivanja. U manje od dva mjeseca došli smo do oko 30.000 korisnika aplikacije, i to bez nekog većeg oglašavanja. Nekoliko prijatelja mi je reklo da koriste redovito aplikaciju da preko nje traže najpovoljniju akciju za pivo te na temelju toga odlučuju gdje će otići obaviti svoj tjedni shopping. A susjeda mi se primjerice pohvalila da je nedavno "ulovila" superponudu za usisavač. Tako da su ljudi generalno vrlo pozitivni prema aplikaciji, kažu da im štedi vrijeme i novac, a na nama je da je dodatno unapređujemo i obogaćujemo akcijsku ponudu u njoj.

Koliko truda i vremena treba kako bi se jedna ovakva aplikacija napravila?

- Dosta svakako, ali prije svega multidisciplinarnog i internacionalnog znanja. Sam softverski razvoj aplikacije je trajao oko 2 godine. Moglo se zasigurno sve to i dosta brže napraviti, ali smo si dali vremena da napravimo aplikaciju za koju smatramo da je intuitivna i skrojena za bilo kojeg korisnika.

Imate li kakvu ideju za neku drugu aplikaciju ili ćete ovu nadograđivati da bude još bolja?

- Lansiranje ove aplikacije velik je i međunarodni projekt, koji započinje upravo u našoj maloj Hrvatskoj - jer sam uvjerio svoje partnere da je upravo Hrvatska idealno test-tržište. Nismo preveliki, dio smo EU-a te su naši korisnici i potrošači vrlo zahtjevni i znaju što žele. Nakon što pokažemo uspjeh u Hrvatskoj (a već sada možemo reći da je prihvaćenost od HR korisnika izuzetna), planiramo lansiranje aplikacije na druga tržišta - s tim da nam je Njemačka primarno ciljano veliko tržište. Uz to planiramo značajno dalje unapređivati aplikaciju te njezinu ponudu i sadržaj. Prvi novitet koji ide u novu verziju za nekih mjesec dana jest podsjetnik, tj. notifikacija koja će moći korisnicima javiti kad je njihov omiljeni proizvod na promociji - ako to žele. A u daljoj perspektivi planiramo ugrađivanje inovativnih značajki u aplikaciju kao što su umjetna inteligencija i strojno učenje.

Aktualno je prijavljivati projekte na natječaje EU-a, jeste li i vi pokušali na taj način možda financirati svoj projekt?

- Nismo do sada, ali svakako planiramo. Čekamo ponavljanje natječaja za novoosnovana poduzeća gdje se želimo kandidirati za potporu za ugrađivanje novih i inovativnih značajki u našu aplikaciju, koje će omogućiti da ona zaista bude izrazito konkurentna i jedinstvena - kako u Hrvatskoj tako i globalno.

Namjeravate li širiti poslovanje ili zapošljavati još ljudi?

- Da, svakako. Kao što sam spomenuo, ovo je globalni start up koji kreće iz Hrvatske, aspirira smanjiti potrebu za papirnatim promotivnim letcima te želi ljudima u velikom broju zemalja omogućiti da se lakše nose s posljedicama podivljale inflacije. Drago mi je da će korisnici i potrošači u Hrvatskoj imati priliku prvi koristiti sve pogodnosti koje naša aplikacija nudi te tako optimizirati potrošnju svojih kućnih budžeta u ovim teškim vremenima.

Tanja Kvorka
Najčitanije iz rubrike