Zdravlje
SAVJET MRŠAVITI SE MOŽE ZDRAVO

Ljeto je idealno za topljenje suvišnih kilograma
Objavljeno 20. lipnja, 2022.
Grejp sadrži pektin, prehrambeno vlakno koje izaziva osjećaj sitosti

Pametnim odabirom namirnica i usvajanjem odgovarajućih prehrambenih navika za cijeli život moguće je postupno istopiti suvišne kilograme. Postoje namirnice koje uvjetuju stimulaciju metabolizma (izmjene tvari), a i one namirnice koje mogu brže i učinkovitije stvoriti u organizmu osjećaj sitosti i takve treba uvrstiti u prehranu ako se želi izgubiti koji kilogram ili općenito "očistiti" organizam. Hrana primjerena redukcijskoj dijeti priprema se kuhanjem, kuhanjem na pari, pečenjem, na roštilju, odnosno u posudama koje osiguravaju minimalno dodavanje masnoće. Treba izabrati jednostruko nezasićene i višestruko nezasićene masnoće zastupljene u uljima (maslinovo, lanenih sjemenki, suncokreta, kukuruznih klica, soje) te iste masnoće iz hrane poput orašastih plodova i ribe. Navedene masnoće pridonose unosu vitamina A, D, E i K te esencijalnih masnih kiselina.



Nemasno meso peradi i drugo krto meso neka čini okosnicu izvora proteina, uz niskomasne mliječne proizvode i ribu. Riba mora dobiti zasluženo mjesto u jelovniku koju bi trebalo konzumirati jedan-dva puta tjedno. Konzumiranje ribe je obrnuto proporcionalno povezano s učestalošću moždanog udara. Čak i rijetko konzumiranje ribe može imati zaštitni učinak na pojavu ishemijskog moždanog udara. Pretile osobe izložene su pojačanom riziku od razvoja kardiovaskularnih bolesti – stoga – riba je prava namirnica. Grejp i ocat ne “izgaraju” kalorije. Probava bilo koje namirnice zahtijeva određenu količinu energije. Ako dođe do smanjenja tjelesne mase zbog konzumiranja grejpa, to je vjerojatno zbog toga što je grejp zamijenio neku drugu namirnicu bogatiju energijom od grejpa. Ipak, grejp je namirnica koju bi svaka osoba koja želi izgubiti koji kilogram trebala uvrstiti u svoj jelovnik. Grejp sadrži pektin, prehrambeno vlakno koje izaziva osjećaj sitosti, a može smanjiti resorpciju kolesterola i triglicerida. Začinjena hrana povećava potrošnju energije za probavu hrane i apsorpciju nutrijenata. Iako je ovo povećanje vrlo skromno, uključivanje ljutih feferona u prehranu možda će pridonijeti mršavljenju. Osobe s prekomjernom tjelesnom masom nerijetko imaju problem sa zadržavanjem vode u organizmu, te osjećajem “otežalosti”. Upravo zbog toga, potrebno je potaknuti tjelesne sustave za izlučivanje i detoksikaciju. Prirodni diuretici poput peršina, šparoga, radiča, rukole, cikorije potiču rad bubrega i jetre. Gorko povrće posebno se cijeni tijekom ljetnih mjeseci jer zaokružuje okus brojnih jela, posebice salata. Ono je odličan izvor klorofila i drugih fitokemikalija koje postižu niz pozitivnih utjecaja na zdravlje. Klorofil djeluje kao “čistač” krvi i jetre, a brojni antioksidansi štite od razornog utjecaja slobodnih radikala. Kako biste potaknuli proces izlučivanja vode iz organizma, valja smanjiti unos soli, procesiranih prehrambenih proizvoda koji sadrže natrij i uključiti u prehranu namirnice bogate kalijem (rajčice, krumpir, banane, cjelovite žitarice i zeleno lisnato povrće).
Jasminka Knežević
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana