Autoglas
ČEHINJA NIKOGA NEĆE OSTAVITI RAVNODUŠNIM

Nova Škoda Fabia sada je iznad svoje klase
Objavljeno 14. lipnja, 2022.
Fabia nudi dovoljno snage, štedljiva je, što bi u narodu rekli, kao “upaljač”. Prosjek nam je često padao ispod pet litara

Naš osvrt na novu Škodu Fabiju 1.0 TSI Style, a koju smo imali prilike nedavno voziti, započet ćemo s cijenom. Ona za testirani model uz ponešto dodatne opreme iznosi oko 165.000 kuna, dok je neki ulazni model ove motorizacije i paketa opreme oko 135.000 kuna.



Zašto osvrt počinjemo s cijenom? Sa željom kako bismo odmah razjasnili neke stvari. Naime, vremena kada su ulazni modeli neke marke automobila značili samo automobil koji kao dodatnu opremu ima maglenke ili klimu su iza nas. Danas, ulazni model neke marke može ponuditi jednaka tehnološka rješenja, ali i komfor kao i znatno više klase marke, pa je shodnu tome i cijena znatno veća nego nekadašnjim, nazovimo ih tako, ulaznim modelima. Jedan od najboljih primjera ove teorije je nova Škoda Fabia 1.0 TSI Style.

Izgledom nova Fabija nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

U narančastoj-crnoj dvobojnoj karoseriji koja joj izvrsno leži, Škoda Fabia bit će mamac za poglede.


Dizajn za 5



Na samom testu čak nas je i nekoliko prolaznika zaustavljalo interesirajući se za automobil. Prednji kraj izgleda sportski agresivno, a usklađen je s novom Octavijom. Bočne dinamične linije u svome dizajnu čak otkrivaju i tipičan trokut prepoznatljiv s češke zastave, vezujući tako domovinu Škode s modelom Fabia. Osim što djeluje čvrsto, ozbiljno. Lakometalni naplatci dijagonale 17 inča samo podižu cijeli dojam, dok je stražnji kraj obilježen karakterističnim svjetlima i aerodinamičnim dodatcima, poput difuzora ili krila na krovu. Nije se teško složiti kako je ovo najbolja Fabia koju smo do sada imali prilike vidjeti. Pozitivna priča izvana nastavlja se i unutar automobila čim se smjestite. Poznata forma i detalji iz većih Škoda sada su preslikani i u Fabiji.


Samo na benzin


Dizelski agregati prošlost su ako se pita Volkswagen koncern, posebice u manjim klasama kao što je B u koju ulazi i Fabija. Mi ćemo reći konačno, jer već godinama tvrdimo da je voziti 1.0 TSI moguće jednako, ako ne i štedljivije od bilo kojeg dizelaša, a gušt je pri tome nemjerljivo na strani benzinca. Spomenuti TSI u Fabiji bio je onaj jači od 110 KS, pa ga svakako preporučujemo. Dostupan je još i kao slabiji od 95 KS, dok je kod ulaznih modela dostupan i 1.0 bez turba, kojeg bismo svakako preporučili preskočiti. Testirani 1.0 TSI od 110 KS prava je mjera koja će zadovoljiti sve. Nudi dovoljno snage, a štedljiv je, što bi u narodu rekli, kao "upaljač". Prosjek nam je često padao ispod pet litara, a time se teško mogu pohvaliti i neki hibridi.

Valja spomenuti kako je u pogledu motorizacije dostupan i 1.5 TSI, no za njega stvarno ne vidimo potrebe pokraj odličnog 110 KS snažnog 1.0 TSI. Komfor vožnje, tehnološke mogućnosti, opći dojam za upravljačem, teško je naći neku manu. Simply clever, kako bi rekli u Škodi, upravo takva je i nova Škoda Fabia. Sada je veća od prethodnog modela u svim gabaritima, donoseći tako i prostraniju unutrašnjost.

Marin REŽIĆ
Virtualno i na dodir
Iako je prostranost primjetna na svim pozicijama, najviše se to osjeti na mjestu zadnje klupe, ali i prtljažnika, koji sada ima 380 litara. Naša testna verzija stigla nam je u bogatom Style paketu. Testirani model imao je bolji radiouređaj Bolero sa zaslonom osjetljivim na dodir veličine 8”, a priču zaokružuje i virtualni kokpit veličine 10,25” koji nudi pet različitih prikaza. Svakako valja spomenuti i odličan dvokraki volan koji ostavlja odličan dojam pod prstima. Ovakav koncept volana ima i Mercedesova S klasa.

4,8

litara bila je potrošnja na kratkom testu

110

konjskih snaga isporučuje Fabijin 1.0 TSI Style motor

Poznata forma i detalji iz većih Škoda sada su preslikani i u Fabiji