Tehno
TEST: RACECHIP XLR

Vašem će automobilu doslovno promijeniti raspoloženje
Objavljeno 3. lipnja, 2022.
Savršeno je kompatibilan i s automobilima koji već imaju ponuđene određene izbore načina vožnje
RaceChip XLR dio je asortimana RaceChip proizvoda s kojima smo se već upoznali. Ova njemačka tvrtka svakako je najpoznatija po svojim "čipovima" za podizanje snage i općenito bolji rad motora s unutrašnjim izgaranjem. Na našim stranicama već ste tako mogli čitati o RaceChip GTS čipu, koji nas je doista oduševio na maraton-testu, a sada nam je u ruke stigao i RaceChip XLR – uređaj namijenjen optimizaciji papučice gasa.

Klik i gotovo


RaceChip XLR, kao i svi drugi proizvodi iz RaceChipa, lako se instalira. Zahvaljujući detaljnim uputama i uz malo vještine RaceChip XLR ćete postaviti za desetak minuta. Uređaj se spaja na papučicu gasa, točnije na sam senzor papučice. Dovoljno je samo doći do kabela te ga odspojiti, potom između senzora i kabela prikopčati novi kabel koji je povezan s centralnom jedinicom RaceChip XLR, i to je više-manje to od instalacije. Nakon spajanja dovoljno je još samo smjestiti centralnu jedinicu negdje gdje za to ima prostora te učvrstiti kabel. Za sigurno smještanje pomoći će nam vezice i razne pričvrsnice koje stižu u paketu. Na centralnu jedinicu spajamo još i svojevrsni kontroler. Kontroler ćemo pak uz pomoć samoljepljivih jastučića fiksirati negdje na centralnoj konzoli, idealno pokraj upravljača, gdje sam kontroler neće smetati niti narušavati izgled automobila, a bit će opet nadohvat i u pogledu vozača. I time smo zapravo gotovi s instalacijom uređaja. Dovoljno je još samo na pametni telefon instalirati RaceChip+ aplikaciju te davanjem kontakta na automobilu i uključivanjem RaceChip XLR uređaja povezati ga s pametnim telefonom. Povezivanje s pametnim telefonom, osim što nudi i taj dodatni način kontrole, omogućava i ažuriranje RaceChip XLR sustava, ako za tim bude potrebe. Ovime smo postavili sve i spremni smo za vožnju.

7 načina vožnje



Ako se pitate čemu optimizacija papučice gasa, najjednostavnije je reći kako uz ovu mogućnost možete praktično imati različit automobil kada to poželite. Naravno, ne u fizičkom smislu, no u dojmu za upravljačem i karakteru itekako. RaceChip XLR nudi tako sedam različitih mapa s kojima će te imati bogatu paletu izbora vožnje, a trenutačna mapa prikazuje se slovom na simpatičnom zaslonu kontrolera. Ponuđeni su tako: E (Efficiency), E+ (Efficiency Plus), N (neutralni način, tj. tvornička postavka automobila), S (Sport), S+ (Sport Plus), R (Race) i R+ (Race Plus). Prva dva načina vožnje namijenjena su uštedi potrošnje goriva te općenito laganoj vožnji kod kojih nema naglih pokreta. Dojam za upravljačem uz ova dva načina vožnje je znakovito usporavanje automobila. Osim za one štedljive, ovaj način bit će odličan i ako imate vozača početnika. Naime, kako je automobil usporen i općenito slabog odziva na gas, E (Efficiency) i E+ (Efficiency Plus) načini vožnje bit će odlični jer nema "teške" noge na gasu, a brzina voženje se sporije razvija. Neutralni način vožnje vraća automobil u tvorničke postavke, tj. isključuje RaceChip XLR, ako ikada za tim budete imali potrebe. Svi sljedeći načini vožnje malo-pomalo podižu odziv automobila i nude vam nikad viđene vozne osobine vašeg limenog ljubimca. Nama osobno idealnim se pokazao R (Race) način vožnje koji nudi munjeviti odziv i naglu distribuciju snage, kada to želimo. No, naravno, svatko će za sebe otkriti koji je način idealan. RaceChip XLR savršeno je kompatibilan i s automobilima koji već imaju ponuđene određene izbore načina vožnje te se u tom slučaju efekt dodatno pojačava. Kao svršen dodatak RaceChip GTS ili drugim čipovima ovog proizvođača, RaceChip XLR je svakako modifikacija koja će vašem automobilu, ali i vama za upravljačem itekako promijeniti raspoloženje – nabolje.

Marin Režić