Osijek
RADOVI PREMA PLANIRANOJ DINAMICI

Zatvara se pruga, izmješta kolosijek, nadvožnjak raste...
Objavljeno 18. svibnja, 2022.
Voditelj gradilišta upozorava građane da zbog svoje sigurnosti ne prolaze kroz gradilište

Ekipa Glasa Slavonije jučer je posjetila gradilište u Ulici Sv. L. B. Mandića, gdje od sredine prosinca prošle godine traju radovi na podvožnjaku koji će napokon riješiti dugogodišnji problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica u Osječko-baranjskoj županiji.



Od našeg zadnjeg posjeta gradilištu krajem siječnja, vizura tog dijela ulice nije se osobito izmijenila, što nikako ne znači da radnici Osijek-Koteksa, natječajno izabrane tvrtke, nisu do sada napravili veliki posao. Naprotiv, prije konkretnog iskopa podvožnjaka potrebno je obaviti bušenje pilota, konstrukcijskih armiranobetonskih elemenata za duboko temeljenje (u ovom slučaju do 17 metara dubine), što je vrlo zahtjevan i dugotrajan posao koji se izvodi pomoću velikih strojeva za bušenje koji dominiraju ovim gradilištem.

Paralelno s navedenim radovima, posljednjih se dana radi i na izmještanju željezničkog kolosijeka koji će biti pomaknut bliže Aninom groblju i Kranjčevićevoj ulici. Nakon premještanja kolosijeka, što će potrajati najviše 48 sati, skidaju se tračnice sa sadašnjeg kolosijeka i kreće u bušenje pilota za željeznički podvožnjak i radove na njemu. Nakon što on bude gotov, kolosijek se vraća na staro mjesto.

- Danas i sutra, 17. i 18. svibnja, pruga će biti zatvorena za promet zbog izmještanja kolosjeka na privremenu devijaciju. Stara se pruga ukida i uklanja te se buše piloti za željezničke objekte. Jedna će ekipa radnika potom bušiti pilote za željeznički objekt, a druga nastaviti bušiti pilote za potporne zidove - govori voditelj gradilišta Krešimir Vrselja iz tvrtke Osijek-Koteks d.d., koji ističe da se radovi odvijaju prema planiranoj dinamici.

- Napravljen je kolnički zastor prvih sto metara ulazne rampe, radi se na izvođenju armirano-betonskih potpornih zidova, a nakon cijele "balade", kada se probuše piloti, ide se u konkretan iskop, što bi se trebalo dogoditi kroz približno tri do četiri tjedna te se počinje raditi željeznički objekt i kompletna ulazna rampa s odvodnjom, drenažama, kanalizacijom i zidovima - pojašnjava Vrselja te ukazuje na problem koji ih prati od početka radova, a sada bi mogao postati još izraženiji.

- S obzirom na to da se pruga izmješta još bliže kućama, molimo građane neka prestanu s prolascima kroz gradilište, jer priča postaje još opasnija. Više ne postoji svjetlosna i zvučna signalizacija na željeznici, vrlo je opasno, riječ je o gradilištu i ne bi smjeli biti ovdje, no unatoč istaknutoj zabrani prolaska oni ovuda neprestano prolaze - upozorava Vrselja.

Podsjetimo, ovaj je projekt financiran s 85 posto iz Kohezijskog fonda i 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Službeno je započet krajem svibnja 2021., kada je potpisivanju ugovora o dodjeli nepovratnih sredstava za gradnju podvožnjaka nazočio i Andrej Plenković, predsjednik Vlade. Valja još jednom napomenuti kako će se ovaj, za Osijek važan i dugo priželjkivan infrastrukturni objekt realizirati bez ijedne dodatne kune iz proračuna Grada Osijeka!

Nakon što je raspisan javni natječaj za izvođača radova, u studenome je potpisan ugovor s Osijek-Koteksom, kao natječajno izabranom tvrtkom. Od trenutka uvođenja u posao radovi će trajati 20 mjeseci, dakle do kraja 2023. godine, a uz gradnju samoga podvožnjaka radovi uključuju i denivelaciju ceste ispod željezničke pruge Osijek - Zagreb, gradnju dvaju mostova - cestovnog i željezničkog, kao i ceste ispod mostova te gradnju pješačke i biciklističke staze, javne rasvjete i oborinske odvodnje.

Ivan Alilović
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana