Autoglas
TREĆA GENERACIJA

Range Rover Sport izdržao testnu vožnju na strmoj brani
Objavljeno 17. svibnja, 2022.
Britanski SUV ima za cilj sportskom luksuzu dodati snažnu notu upotrebljivosti

Treća generacija Land Roverovog luksuznog SUV-a najpoželjnija je, tehnološki najnaprednija i najsposobnija do sada, spajajući impozantnu pojavu na cesti s najnaprednijom kombinacijom tehnologija voznog postroja ikada ugrađenima u neki Land Rover. Automobil je svoju globalnu premijeru "odradio" dramatičnim, prvim u svijetu, riskantnim usponom uz preljev vodene brane na Islandu.



U usponu luskuzno sportski SUV odolijeva snažnoj bujici vode koja teče niz rampu brane Karahnjukar - najveće te vrste na svijetu - brzinom od 750 tona u minuti. Gubitak vučne sile i gripa mogao je dovesti do klizanja natrag i pada u opasnu 90-metarsku strminu u podnožju preljeva. Za volanom je bila službena kaskaderska vozačica Jamesa Bonda Jessica Hawkins. Uspon preljevom bio je posljednja prepreka na putu od dna doline do vrha brane, uključujući poplavljeno korito rijeke, betonske tunele hidroelektrane i sam stjenoviti zid brane. Posljednji dio preljeva od 294 m uzdiže se pod kutom od 40 stupnjeva i penje se 193 m, a voda se spušta kaskadno kako bi pružila ultimativni test vuče i samopouzdanja vozača.


Automobil se temelji na Land Roverovoj naprednoj, fleksibilnoj modularnoj uzdužnoj arhitekturi (MLA-Flex), koja pruža savršenu podlogu za vrhunsku dinamiku i profinjenost. Liniji snažnih i učinkovitih motora snage 200, 300, 350 i 400 KS dodana su dva priključna hibrida od 440 i 510 KS uz 6-cilindrični pogon. Zahvaljujući bateriji od bahatih 38,2 kWh imaju čisto električni domet vožnje do čak 113 km uz emisiju CO2 od samo 18 g/km. Novi V8 Twin Turbo od 530 KS pruža performanse sportskog automobila, od 0-100 km/h dođe za samo 4,5 sekundi uz uključeni Dynamic Launch.


13,1-inčni "plutajući" dodirni zaslon Pivi Pro nadopunjen je 13,7-inčnim interaktivnim zaslonom ispred i glasovnim asistentom Amazon Alexa. Upravljajući svime, od navigacije do medija i postavki vozila, uči navike korisnika i inteligentno personalizira iskustvo u vozilu, postajući uistinu intuitivan osobni asistent. Odmah po premijeri dostupan je i na konfiguratorima u većini zemalja, a u Njemačkoj cijene kreću od 93.000 eura za model SE D250 AWD MHEV.

Mato PAVLIČEVIĆ
Struja dolazi 2024. godine
Kupci će moći birati između snažnih učinkovitih blagih hibridnih benzinskih i dizelskih motora Ingenium, dok će čisti električni pogon biti dostupan 2024. godine. Dinamički zračni ovjes prvi put uvodi zračne opruge s promjenjivim volumenom i bit će ugrađen u svaki novi Range Rover Sport. Stormer Handling Pack kombinira upravljanje na svim kotačima.