Autoglas
CITROEN C3 SHINE PURETECH 83 S&S BVM

Svestran automobil za ulicu i otvorenu cestu
Objavljeno 11. siječnja, 2022.
Posebnost testnog automobila je, što je i odlika Citroenovih vozila, da vam se C3 sve više sviđa kako ga duže vozite

Treća generacija Citroena C3 stigla je na tržište 2016. godine, a pravu malu modernizaciju doživio je 2020. i sada je, iako je 2022. "u trendu", moderan gradski automobil B-segmenta, koji odvažno konkurira Peugeotu 208, Renaultu Cliju te Daciji Sandero. Dizajnerski potpis na ovom automobilu koji smo imali na sedmodnevnom testu itekako je vidljiv, kako izvana tako i u unutrašnjosti.



Testni model imao je najslabiji motor u ponudi, trocilindrični 1,2-litreni benzinski motor od 83 KS i najveći okretni moment od 118 Nm. Možda se samo na prvu čini da mu nedostaje konja pod haubom, no vrlo brzo se naviknete na zvuk, ali i snagu ovog modernog automobila, koji je namijenjen gradskoj vrevi i mladim i kreativnim ljudima, prema uspješnoj formuli "Inspired by You". Može on potegnuti i na autocesti, no to mi nije primaran zadatak, ipak je riječ o gradskom automobilu, a ne cestovnoj krstarici.


Mala potrošnja


Što se tiče praktičnih brojki, brzinu od 130-140 km/h održava bez ikakvih napora, što je odlično za vožnju autocestom, a suvereno vlada i običnim cestama. Nema tu nagle jurnjave, to ovom automobilu i ne treba. Može maksimalno ubrzati do 170 km/h, ali ta brzina je "grijeh" za ovo vozilo. Što se tiče ubrzanja od 0 do 100 km/h, ono je cca 13-14 sekundi, što je O.K. Najbolje se testni C3 osjeća u gradu gdje je okretan, kompaktan i svestran. Također je i jako udoban, a ono što je plus je odlična zvučna izolacija.

Što se tiče mjenjača, on je ručni s pet stupnjeva prijenosa. Drago nam je, iskreno, što je bio klasičan, jer to vozaču priušti pravi ugođaj vožnje. "Šaltanje" brzina iz niže u višu, i obrnuto, teklo je bez problema, a pokazao se kao zahvalan i prilikom obilaženja sporijih vozila. Posebnost automobila, što je i odlika svih Citroenovih vozila, jest da vam se sve više sviđa kako ga vozite. Što se tiče potrošnje, ovo je štedljivac, pogotovo ako imate laganu nogu na gasu. Prema papirima, potrošnja je između 5,3 i 5,5 litara na 100 km, no mi smo ga malo jače "peglali", a bilo je tu i 600-tinjak kilometara autoceste, pa je potrošnja na kraju testa iznosila 6,3 litre, što je odlično.


Brzo do njega


Dužina, širina i visina su 3996, 1829 te 1474 milimetara pa se C3 može smatrati i posve obiteljskim automobilom. Uz vrlo izdašnu opću opremu, bilo je tu i dodataka, od plave "spring" boje, posebnih presvlaka sjedala, nekoliko modernih naljepnica kao i zatamnjenih stakala. Vrlo su pristalom figuru činile i 16-inčne lakometalne "felge" s gumama dimenzija 205/55 R16 što, kako je uobičajeno u automobilskom svijetu Europe, također uredno dolazi kao – dodatna oprema.


Konačna cijena vozila, za koju se dobiva i zimske kotače te jamstvo produženo do pet godina, jest 129.600 kuna. Nezahtjevni i vrlo pristojno dinamični motor jamči dugovječnost i skromnost u potrošnji, dok su vanjska i unutarnja estetika baš urbano moderne. I ono što je danas jako važno – do automobila se može pristojno brzo. Naime, došla su vremena kad se na neke primjerke europskog proizvođača automobila čeka i po godinu dana. Privlačni Citroën, a realna dostupnost. Danas se i to može smatrati potpuno – dobitnom kombinacijom.



Milan Bugarić
ODLIČNI PRETINCI
Ulaskom u C3 odmah se primijeti prostranost kako sprijeda tako i straga. Zato su su zaslužni dobro osmišljeni pretinci kao i veliki obujam prtljažnika. Pretinci su osmišljeni tako da budu što funkcionalniji i da ne narušavaju unutarnji sklad. C3 nudi odlično osmišljen središnji pretinac, koji oslobađa prostor u prednjem dijelu vozila, ali i veliki pretinac za rukavice od 6,25 llitara. Kako bi se postigla nova dimenzija udobnosti, poseban je trud uložen u izradu širokih i prostranih sjedala Advanced Comfort.

6,3

litre bila je prosječna potrošnja na testu

13,2

sekunde treba Citroenu C3 da pojuri do stotke

Konačna cijena, za koju se dobiva i zimske kotače te jamstvo produženo do pet godina, jest 129.600 kuna

Možda ste propustili...

PRIJE 50 GODINA BMW KRENUO S M DIVIZIJOM

Najbrži serijski BMW - M4 CLS

BROJKA OD KOJE BOLI GLAVA

Mercedes prodan za 135 milijuna eura

SURADNJA DVAJU VELIKIH PROIZVOĐAČA VOZILA

Gorivni članci Toyote za Daimler Buses