Autoglas
KONA N

Hyundai je proširio svoju sportsku obitelj
Objavljeno 4. siječnja, 2022.
Nudi se s 280 KS, kakav smo i isprobali, a uz 19-inčne alu felge i mnoštvo donatorskih dijelova iz i30 N nudi obilje zabave na cesti

Kona - sjajni crossover na razmeđi B i C segmenta je, kad je predstavljen prije točno četiri godine, označen kao Hyundaijeva prekretnica u planu da do 2021. postanu prvi azijski automobilski brend u Europi. Istina, do danas su se jako potrudili, ali im je 2020. plan poremetila pandemija.



No, predaha nema. Početkom 2021. Kona je redizajnirana, no macho gradski crossover su, recimo, feminizirali. Za utjehu, tu su sada N-Line te šlag na torti, sportski N model s 280 KS. Iako je po snazi Kona točno na pola puta između Ford Puminih 200 i VW T-Rocovih 300 KS (također 4X4), razlike se broje u pogledu upravljanja i upotrebljivosti, kao i afinitetima, jer još uvijek se nađe vozač koji i u 2021. ima potpuno neutemeljene rezerve prema "kosookim" automobilima.

Dakle, izvana imamo sportski bodykit, tri "nosnice" na prednjoj strani poklopca motora, 19-inčne aluminijske naplatke ispod napuhanih lukova kotača i još toga. Interijer slijedi formulu koja se dijeli s njenom drugom Hyundaijevom "braćom". Sportski volan je presvučen perforiranom kožom s blijedoplavim gumbima kako bi se pristupilo različitim ponuđenim načinima vožnje, a koža je i na ručicama mjenjača i ručne kočnice. Old school rješenje za ručnu, ali tko voli iz auta iscijediti sve mogućnosti, to će jako cijeniti.


Brzi sportaš


Veliki 10,25 inčni digitalni zasloni za vozača i infotainment specifični su za N obitelj; infotainment je jasan, a izbornici lako razumljivi. Ergonomija je, općenito gledano, vrlo uzorna, dok se sjedi relativno visoko (ali time i pregledno) na udobnim sportskim sjedalima s izraženim bočnim osloncima. Količina prostora sprijeda je dobra, ali straga je manje ugodna za sve koji imaju duge noge. Ipak, važno je zapamtiti da je ovo kompaktni crossover, a ne veliki SUV.

Ulaz je lak zahvaljujući povišenoj karoseriji koja uživo djeluje većom nego što zapravo jest. Za prtljagu se nudi od 360 do 1143 litre, što je prosjek klase, a ipak ako baš tražite automobil za voziti "veš-mašinu", na pogrešnoj ste adresi. Ova Kona voli sportsku prtljagu, i vozi je jako brzo i eksplozivno. Pokreće je 2,0-litreni turbomotor s kojim ovoj Korejki za performanse nitko ne može ništa prigovoriti.

Serijskih 280 KS i 392 Nm u polju od 2000-4000 o/min se na cestu prenose preko prednjih kotača kroz takozvani "mokri" 8-stupanjski DCT mjenjač, pa Hyundai deklarira sprint do stotke za 5,5 sekundi, ako se koristi standardna ​​kontrola pokretanja, uz najveću brzinu od 240 km/h. Osim automatski, brzine se mogu impulsno mijenjati putem ručice mjenjača, ili putem polugica iza volana.


Vrući SUV


Mijenjanje brzina je tečno, brzo i precizno; mnogo bolje nego kod DCT7, koji je ionako vrhunski. Ipak, mogao bi malo brže "šaltati" kada ga prebacite u ručni način rada. Četverocilindrašu s turbopunjačem potrebno je malo vremena da se zavrti, ali kad jednom krene, snažno naslonima udara u leđa putnika. Osim načina rada N ima i cool trik za zabavu - mali crveni gumb na upravljaču na kojem piše "NGS".

Pritisnete ga i ulazite u način rada N Grin Shift. To su najoštrije postavke koje ubrzavaju reakciju motora i gasa, kratkotrajno se podiže snaga na 290 KS i trenutačno "prešalta" mjenjač nekoliko stupnjeva prijenosa niže, tako da se mogu izvesti jako brza pretjecanja.

Postoje ukupno četiri pretprogramirana načina vožnje/prianjanja: SNOW (snijeg), MUD (blato), SAND (pijesak) i DEEP SNOW (duboki snijeg), koji vozaču trebaju omogućiti samouvjerenu vožnju na različitim cestama. Ovjes je spušten kako bi se naglasila niska i široka pozicija, ali je zadržan sličan minimalni razmak od tla, kao kod standardnog modela.

Pirelli je za Hyundaijevu N Seriju razvio posebni pneumatik P-Zero HN (Hyundai N) koji se na našem testu i nije baš iskazao. Uvija se, a iskusni vozači osjete i "gužvanje" lamela na njima. Nakon ugradnje drugih guma automobil je uspio postići deklarirane performanse i voziti stazom kako je i zamišljeno. A potrošnja na testu? Iako to kod ovakvih jurilica i nije najvažnija stavka, s opreznom nogom na otvorenoj cesti ona je ispod deset litara, dok se u gradu pazeći može proći s oko 14. Prosjek testa bio je 12 l/100 km.

Kona N je pravi ‘hot SUV‘ s razinom izvedbe najsnažnijih hatchbacka, i srušila je "pravilo" da SUV-ovi (crossoveri) ne mogu biti zabavni za vožnju.


Mato PAVLIČEVIĆ
KONA N PREPOZNAJE TRKALIŠTE
Ovjes je sportski, adaptivni, čvršći od onog u i30 N, a opet u najmekšem položaju ne osjeća previše neravnine. Novi kovani 19-inčni alu naplatci su 12 kg lakši u usporedbi s lijevanim kotačima. Zahvaljujući elektronički kontroliranom diferencijalu s ograničenim proklizavanjem (e-LSD) automobil unatoč nešto višoj podnici i masi od nemalih 1510 kg, mijenja smjer s mnogo prianjanja i stabilnosti. Kona N prepoznaje kada ste na trkaćoj stazi, uzima u obzir kočenje i zavoje kako bi odabrala pravu brzinu za vas. Sustav za mjerenje vremena kruga na trkaćoj stazi, i funkcija ‘N Track Map’, koja prati i bilježi kretanje vozača na kružnoj stazi, omogućuju provjeru vozačke vještine i njenu evidenciju. Kočioni sustav velikog promjera i kočione pločice s visokoučinkovitim frikcionim materijalima te njihovo poboljšano hlađenje pružaju snagu, učinkovitost i ujednačenost.

Možda ste propustili...

PRIJE 50 GODINA BMW KRENUO S M DIVIZIJOM

Najbrži serijski BMW - M4 CLS

BROJKA OD KOJE BOLI GLAVA

Mercedes prodan za 135 milijuna eura